Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CMD "net view" werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Vraag

• Lizzydizzy
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 28-05-2019
Hey allemaal. ik probeer via commandprompt de command net view te gebruiken, maar dan krijg ik dit bericht

U kunt geen verbinding maken met de bestandsshare omdat deze niet is beveiligd. Deze share vereist het verouderde SMB1-protocol, dat onveilig is en uw systeem kwetsbaar maakt voor aanvallen.
Uw systeem vereist SMB2 of hoger. Zie voor meer informatie over de oplossing van dit probleem: https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=852747

ik heb de site al bezocht maar kwam niet echt verder...

kan een van jullie mij helpen?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
https://support.microsoft...-and-smbv3-in-windows-and geeft meer uitleg hoe je SMB1 aan kan zetten.

Als je in de GoT-search zoekt op SMB1, kom je ook zat oplossingen tegen.

Het is wel handig dat je volgende keer iets meer post; geen idee welk OS en buildnr. je nu draait.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:24

TommieW

Numa numa.

En nog belangrijker: Welk commando gebruik je exact en waar probeer je mee te verbinden en wat is de configuratie van dat apparaat?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Denk wel even goed na of je smb1 nog wel wil aanzetten...

• Lizzydizzy
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 28-05-2019
Het doel is om mn ouders te pesten XD. en ik d8 om via lan in hun laptop te komen en daarmee wat grappigs te doen.

ik ben overigens niet zo heel bekend met CMD.

OS Name: Microsoft Windows 10 Pro
OS Version: 10.0.17134 N/A Build 17134

ik heb zelfs geen idee wat smb1 en 2 en 3 inhoud. ik had het een en ander er over gelezen. en t is erg verouderd. alleen ik krijg 2 of 3 niet aan en 1 niet uit.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Lizzydizzy schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:06:
Het doel is om mn ouders te pesten XD.
+
alleen ik krijg 2 of 3 niet aan en 1 niet uit.
Hilarisch dan dat de pester outwitted is door ouders die blijkbaar iets hebben ingesteld wat jij niet kan ontwijken.

Sorry, ik help niet met "pesterijen"; als je de geposte links van Microsoft niet snapt / begrijpt, dan houdt het wel een beetje op. Meer info is er niet van de fabrikant.

Hou je er rekening mee dat mensen jou ook kunnen pesten; jouw machine loopt ook maar 6 maanden achter qua updates

[Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 19-10-2018 19:09]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Wat is 'wat grappigs' en is dat iets dat jij grappig vindt (delete system32) of wat je ouders grappig vinden (gewoon een goede mop ipv stiekem met de pc klooien)...
Op moment dat je beveiligingen omzeilt en oude protocollen gaat aanzetten om lekken te openen voor jouw 'grapjes' zullen die net zo makkelijk door een virus misbruikt worden...

Over het algemeen hebben mensen geen ruimte voor 'humor' met de pc, als iets ineens niet meer werkt of anders werkt wekt het frustratie op, niet een leuke lachende reactie... Ik heb iig nog nooit iemand succesvol een grap met de pc op afstand zien uitvoeren...

Fixing things to the breaking point...

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:52

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Lizzydizzy schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:53:
ik heb de site al bezocht maar kwam niet echt verder...
...geef dan op z'n minst aan wat je niet snapt. Maar los daarvan heeft dit geen kont met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken (Waar hoort mijn topic?), ontbreekt werkelijk elk greintje eigen inzet (Quickstart) en is dit uiteindelijk gewoon een Kan iemand even...?. En ondanks dat 't gewoon verouderde meuk is en niet per-se iets met (actieve/bewuste) beveiliging te maken heeft is Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik hier dus ook nog eens van toepassing. En dan moet ik nog ont-zet-tend hard op m'n lip bijten om geen RTFM en UTFG te roepen want, mijn hemel, ik weet niet hoe jij zoekt / leest maar je moet slechter ziende dan Stevie Wonder zijn om hier géén oplossing voor te vinden onder de 2 minuten. Daarbij is het droeftoeter gehalte in dit topic dusdanig hoog dat ik er hier en nu een eind aan brei :w

Gefeliciteerd; je topic overtreedt volgens mij zo'n beetje élke regel die we hebben. Dat is an-sich natuurlijk ook een kunst...

[Voor 49% gewijzigd door RobIII op 19-10-2018 20:13]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True