Toon posts:

Laptop en autolader

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben in de markt voor een laptop.
Maar nu schrik ik me helemaal het lep lazerus van de prijzen die ik moet betalen voor een car adapter!!
Varierend van zo'n 150 a 175 gulden voor onbekende merken ( wel het merk van de laptop ) tot zo'n 300 gulden voor de bekende merken!!

Zijn die dingen van goud ofzo, want een kabeltje voor je GSM kost maar 15 gulden.

Zijn die car-adapters ook goedkoper te krijgen ergens anders ( net zo als die GSM auto laders ? )

Want ik vind het echt van de gekke om een dikke 300 gulden neer te leggen voor zo'n kabeltje ( of is dat toch niet zo'n simpel kabeltje? )

Verwijderd

ik heb een laptop die heeft een voedings spanning nodig van 13,8 dus die laat ik lekker op een sigarettuaansteker lopen >:) ik was 4,- aan onderdelen kwijt!!!! maar wat voor voedings spanning heeft jou laptop nodig(in Volts, duhhhh)????? en wat voor laptop is het? wat staat er op de voeding die bij de laptop zit?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei "Ik ben in de markt voor een laptop" , ofwel, ik wil er 1 kopen.

Zie je! jij bent nog geen 4 gulden kwijt aan onderdelen, terwijl je er dus tussen de 150 a 300 gulden voor neer moet leggen.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
[lama had gisteravond niet goed gelezen]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Is dat niet hele vuile stroom, uit zo'n peukenbrander? Vol met peaks en spikes en zo (als je start, achteruitverwarming aanzet, licht aanzet etc.)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 20 juli 2001 14:33 schreef Arne_ het volgende:
Maar nu schrik ik me helemaal het lep lazerus van de prijzen die ik moet betalen voor een car adapter!!
Varierend van zo'n 150 a 175 gulden voor onbekende merken ( wel het merk van de laptop ) tot zo'n 300 gulden voor de bekende merken!!

Zijn die dingen van goud ofzo, want een kabeltje voor je GSM kost maar 15 gulden.
Had ik pas met een gewone lichtnetadapter..... een niet-merk is al 175 gulden..... moet je een echte 'compaq' nemen.... helemaal geinig...
Ik stapte ook die winkel in met de gedachte dat ik met zo'n 50 gulden wel klaar was.... helemaal verkeerd dus |:(

• memphis
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor een 100 piek haal je al een klein vermogen 12-220 omvormer, ook een idee.....

Als je laptop een hogere spanning nodig hebt dan de beschikbare 13.8 volt kan je beter eens kijken als je een dummy-accu kan maken waarmee je de spanning toevoert. De accu's zijn meestal wel van 8.4 tot 12 volt wat je via een simpele omvormer van de 13.8 volt kan voeden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Mhh! interessante optie Sinclair!

Inderdaad, een omvormer.

Ik wil het ding primair op de boot gebruiken.
En daar is een omvormer wel voor meer dingen van toepassing dan alleen voor die laptop.

Maar aan de andere kant ben ik dan weer minder mobiel, want als ik in een willekeurige auto zit, dan kan ik niet steeds met die omvormer gaan zeulen.

Aan de andere kant, wie weet hoe je zo'n autolader maakt?!
En is het een groot risico om een eigen gemaakte autolader te gebruiken?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 21 juli 2001 11:19 schreef Sinclair het volgende:
Voor een 100 piek haal je al een klein vermogen 12-220 omvormer, ook een idee.....

Als je laptop een hogere spanning nodig hebt dan de beschikbare 13.8 volt kan je beter eens kijken als je een dummy-accu kan maken waarmee je de spanning toevoert. De accu's zijn meestal wel van 8.4 tot 12 volt wat je via een simpele omvormer van de 13.8 volt kan voeden.
alleen niet echt rendabel volgens mij.... volgens mij gaat er dan enorm veel van de capaciteit verloren aan dat omvormen....
Die eerste 12-230-omvormer vind ik trouwens wel een enorm goed idee... die dingen heb je in ieder geval beneden de 160 gulden....
Bovendien kan je dat ding voor meer dingen dan alleen de laptop gebruiken.... owkee... als je een goedkope omvormer koopt, heb je ook een laag vermogen... iets van 150 watt ofzo... mgoed.... toch kan je er best wat mee doen...
Magnetron in de auto kan je dan trouwens wel shaken :P

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 11:29 schreef Arne_ het volgende:
Mhh! interessante optie Sinclair!

Inderdaad, een omvormer.

Ik wil het ding primair op de boot gebruiken.
En daar is een omvormer wel voor meer dingen van toepassing dan alleen voor die laptop.

Maar aan de andere kant ben ik dan weer minder mobiel, want als ik in een willekeurige auto zit, dan kan ik niet steeds met die omvormer gaan zeulen.

Aan de andere kant, wie weet hoe je zo'n autolader maakt?!
En is het een groot risico om een eigen gemaakte autolader te gebruiken?
In mijn laptop zit gewoon een accu, als ik dan in de auto zit of ergens zonder stroom dan werkt hij nogteeds >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 21 juli 2001 11:50 schreef wasa het volgende:
In mijn laptop zit gewoon een accu, als ik dan in de auto zit of ergens zonder stroom dan werkt hij nogteeds >:)
En in de multibay van mijn laptop kan ik een tweede accu erbij frommelen, kan ik 6 uur voort zonder stroom :9

=[ontopic]=

Originele assesoires zijn altijd duurder. Wat ik me alleen afvraag: volgends mij is er nauwelijks een markt voor b-merk autoladers voor laptops.

De markt voor autoladers voor laptops is zowiezo al niet vergelijkbaar met die van autoladers voor mobiele telefoons. Heel Nederland heeft immers een telefoon en het grootste deel daarvan mocht willen dat 'ie een laptop heeft >:)

Daarnaast komt dat een groot deel van de laptopbezitters genoeg heeft aan een gewone lader, en de mensen die er eentje voor in de auto nodig hebben, hebben dat vaak vanwege werkzaamheden "voor de zaak" en krijgen dus ook en "lader van de zaak". De zaak doet meestal niet zo moeilijk over A of B-merken, kan ik je verzekeren.

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Kijk idd voor een omvormer. En je een laptop vindt die op 12v werkt dan ff uitzoeken hoeveel stroom de vraagt. Weerstandje en een condensatortje kopen en de spanning van je auto afvlakken. Klaar is kees. Anders als je wat meer van elektronnica weet zoek je uit hoe je zelf een omvormer kunt maken. (vellerman parketjes van de conrad)

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

misschien beetje laat maar op schiphol hebbe ze er 1, universeel €134

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 01:22 schreef diavolo1 het volgende:
misschien beetje laat maar op schiphol hebbe ze er 1, universeel €134
maandag 23 juli 2001 00:04
Mwa.. :P

is nog duurder dan die anderen die genoemd werden bdw...

Verwijderd

is ook voor vliegtuig
d8 misschien makkelijk om te melden
krijg ook nog 10% korting

Verwijderd

Lang leve de trein, heb je tenminste gewoon 220V :)

(in de IC+ en ICE tenmiste), DAT is pas handig

Verwijderd

Weerstandjes, IC 'tje (spanningsstabilisator), condensatortje, draadjes, sigaretten aansteker plug

kost je zo'n 6,-

Verwijderd

je moet gewoon eente van dell kopen, 117 euro, en je weet dat het werkt

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Achja... schop een topic van meer dan een jaar oud ff omhoog :+

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wfvn schreef op 30 januari 2003 @ 22:36:
Je bent de hele dag al bezig zie ik :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heuh :? Hoe bedoel je?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

wfvn schreef op 30 januari 2003 @ 22:36:
En dan zonder de openingspost te lezen. TS vindt 150 gulden te veel, en 300 belachelijk - en dan een suggestie doen van dfl. 257,83 - ik vind het knap.

Knap suf :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Niet erg deze kick, scheelt mij weer ene topic openen.

Ik wil een jaar naar Australie en m'n laptop moet natuurlijk wel mee als het effe kan. Ik koop daar toch een auto dus zou zo'n omvormer toch wel handig zijn.
Kan ik in de woestijn Keen spelen :) (nee, is meer voor de foto's)

Maar het vermogen van die dingen zijn dus niet echt hoog (of wel en dan zijn ze duur)

Hoe moest ik ookalweer uitrekenen hoeveel watt m'n voeding trekt?

Compaq trafo= 18,5 volt 2,7A

230/18,5= 12,4

(2,7/12,4)*230=50

50 Watt??? dat kan toch niet kloppen :?

[ Voor 11% gewijzigd door SmegHead op 30-01-2003 22:56 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

P = U * I

Maar daarvoor kan je ook vrij eenvoudige natuurkundeboeken openslaan... daarvoor hoef je niet te wachten tot een mega-oud topic omhoog wordt getrapt

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SmegHead schreef op 30 januari 2003 @ 22:53:

Hoe moest ik ookalweer uitrekenen hoeveel watt m'n voeding trekt?

Compaq trafo= 18,5 volt 2,7A

50 Watt??? dat kan toch niet kloppen :?
Als we hier dan toch aan het posten slaan: 50W klopt dus wel, maar dat zal het afgegeven vermogen zijn. Het opgenomen vermogen ligt aanzienlijk hoger - reken maar zeker op een factor 2.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

drommels :( veels te laat....sjonge is dit topic een jaar oud, reager je erop, doe je het nog te laat...;)

Maar een adaper vreet echt geen 100 wat, dan zou die dus 50 wat disiperen oid, en das dus echt niet zo, dan zou je adapter wel erg heet worden. hij wordt wel warm maar zó warm..

[ Voor 80% gewijzigd door DaOverclocker op 30-01-2003 23:03 ]

systeem specs

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Thnx, dus dan kan zo'n goedkope omvormer m'n laptop opladen (en m'n scheerapparaat enzo)
Weer een puntje dat ik kan afvinken op m'n lijstje.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Het gaat toch ook om hoeveel stroom de laptop gebruikt??

Als het goed is staat dat wel ergens aan de onderkant.

Verwijderd

en dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Delta.Electronics/pict110.gif
meer info op : http://home.planet.nl/~Delta.Electronics/pict110.html
kost 60 euro ex BTW als ik het goed zie...
tot 150W... redelijk compact op het oog.
Er staat nog meer op: http://home.planet.nl/~Delta.Electronics/voed1.HTML

edit....
http://www.google.nl/sear...=dc-dc+omvormer+prijs&lr=
zo vond ik het.....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 23:30 ]

• memphis
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kijk eens bij www.hape.nl
Daar hebben ze universele 12v adapters voor notebooks en betaalbaar !

Deze dus:
http://www.hape.nl/batterijen/av67.html

[ Voor 22% gewijzigd door memphis op 30-01-2003 23:30 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

is idd niet duur, maar Hape vind ik wel een kwalitetsniveau van Praxis, Karwei, of dat soort zaken. Hun spullen komen meestal niet zo goed uit de testen. Of dit voor deze adapter geldt weet ik uiteraard niet, maar je hangt er wel je laptop aan van veel meer euros dan .....
Kijk eens naar IMHO die fragiele schuifschakelaar vooor het kiezen van de spanning.... ik kan het mis hebben, to be honest, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn.
Pagina: 1