Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game pc die een jaar of 5 meekan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• adrenalen
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 10:22
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1MSI B450 Tomahawk€ 105,05€ 105,05
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 649,-€ 649,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 116,-€ 116,-
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 355,99€ 355,99
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 139,-€ 139,-
1BitFenix Whisper BWG650M€ 93,50€ 93,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.817,04

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals dit hier ongeveer kost

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil lang toekomen met de videokaart daarom een Ti genomen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Ik zou ffe willen checken of deze pc een goeie keuze is en jullie wat xtra info hebben die ik in beraad kan nemen

Beste antwoord (via adrenalen op 20-10-2018 08:04)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een 1080Ti kan/zal stabiel 1080p144 doen zolang je per game even goed bekijkt welke settings je aan/uit moet zetten. Benchmarks laten in recente(re) games zien dat tussen low/peak fps grote verschillen zitten, bijvoorbeeld 95fps low en 150fps peak. Met wat benchmarking en eigen inzicht, kan je mogelijk een stabiele 90fps halen op "ultra settings" en dan hoef je niet specifiek een G-sync monitor te hebben.

Daarnaast, en de toekomst moet dat even uitwijzen, is door Nvidia nu een weg ingeslagen waarin realtime raytracing ondersteund kan gaan worden. Of het breekt door of in de volgende GPU-familie is het weg. Maar als het doorbreekt, heb je mogelijk mooiere games, betere graphics maar dan ook een zwaardere GPU nodig. En allicht een scherm wat iets extra's zou kunnen weergeven zoals 1440p (of ultrawide) of HDR.

Als je de komende tijd op 1080p wil gamen en genoegen neemt met 60 tot 90fps, kan je uit de voeten met een GTX1060 of eventueel een GTX1070. En een "goedkoper" scherm zonder G-sync. Eventueel zelfs overwegen om een RX580 aan te schaffen. Grof geteld kom je dan op een PC van rond de 1200 Euro, give or take. En over een paar jaar kan je altijd nog een upgrade/investering doen.

Maar als je niet wil upgraden later en nu in 1x de gok neemt om iets zwaars neer te zetten, lees dan even heel goed reviews: RTX 2080 en 2080 Ti - Een nieuwe, maar dure prestatiekroon (en de voorgaande pagina's). Er is zeker iets voor te zeggen om een investering van 2000+ Euro te doen en een RTX2080 aan te schaffen; dan weet je eigenlijk wel dat de komende paar jaar games zonder problemen draaien.

Lastig; persoonlijk zou ik 2K ertegenaan gooien en de komende tijd willen gamen zonder zorgen, haperingen, gedoe en ook nog een aardig centje terugverdienen als je de GPU over 2 of 3 jaar alsnog verkoopt en een nieuwe wil. Maar ik kan jouw portomonnee echt niet beoordelen of die speling (of tijd om nog wat te sparen) erin zit.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• thekingmatt3
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-06 23:33
Hier kunnen we natuurlijk niets mee. "Gamen". Pacman?

• adrenalen
FPS games en de vele spellen die nog gaan uitkomen de komende jaren.
Zou graag weten of deze setup problemen zou geven ofzo.
Edit:
Ik zou gewoon lang genoeg alle spellen op een degelijke framerate willen kunnen blijven draaien.
Daarom de keuze voor een Ti.

[Voor 35% gewijzigd door adrenalen op 19-10-2018 18:20]

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:09
Koop een midrange, en over 2 jaar weer een midrange.

Waarom: dan willen we meer uitleg hebben van jou.

[Voor 33% gewijzigd door Daniel. op 19-10-2018 18:12]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• adrenalen
Welke uitleg zou je dan nog willen hebben? Gamen is toch gamen?
Aan de monitor die erbij zit zal je wel kunnen afleiden dat het niet voor de sims2 is?

[Voor 85% gewijzigd door adrenalen op 19-10-2018 18:19]

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:26
Als iedereen alle informatie maar moet afleiden uit het beetje dat je gegeven hebt gaat niemand de moeite doen om je advies te geven.

• MAX3400

MAX3400

adrenalen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:13:

Aan de monitor die erbij zit zal je wel kunnen afleiden dat het niet voor de sims2 is?
Aan de monitor kan ik in ieder geval afleiden dat je niet veel kaas gegeten hebt van game-PC samenstellen. Waarom heb je een 180Hz panel nodig voor een GPU die dat nooit gaat leveren; niet nu en zeker niet de komende 5 jaar (zeker niet omdat games elk jaar zwaarder worden).

Zoals je in Desktop Aankoopadvies kan zien, zijn er veel mensen die een game-PC willen maar die geven wel iets meer informatie dan "gamen is toch gamen?"

Allicht kan je overwegen eens reviews/benchmarks te lezen en misschien toch een iets goedkopere PC te kopen met een 1080p75 display erbij en dan het geld wat je overhoudt over 2 jaar investeren in een upgrade zoals een nieuwere videokaart of extra RAM, mocht dat tzt nodig zijn.

• adrenalen
Nu heb ik hem. Thx MAX3400!
Ik kom hier naartoe om info te vragen over deze build of dit alles bij elkaar zou passen en dit is dus niet het geval omdat die gpu dus niet geschikt is met dit scherm in die build?

Ik zou dus graag FPS games willen spelen 1080p op 144Hz (ik heb dit scherm genomen met de gedachte dat je die Hz wel zal kunnen verlagen als dit moet? dus dan mss 100?)

Ik ken idd weinig van die refreshrates en waar je op moet letten :/
Heb een hele tijd liggen opzoeken wat ik zou willen hebben maar zoals max3400 dus zij is dit geen optie om dit scherm te nemen samen met die videokaart?
Ik had gelezen van iemand die een gewone 1080 had overclocked en daar smooth op 144Hz zijn games mee draaide dus ik dacht dat een Ti dan wel zeker 144Hz zou afkunnen op 1080p?

Sorry voor de te weinig info geven in het begin maar zou graag jullie mening hier toch over hebben :/

Edit: Omdat ik dacht dat die monitor minder Hz zou ingesteld kunnen worden dacht ik dat deze ook dus wat future proof zou zijn.

[Voor 6% gewijzigd door adrenalen op 19-10-2018 19:53]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Een 1080Ti kan/zal stabiel 1080p144 doen zolang je per game even goed bekijkt welke settings je aan/uit moet zetten. Benchmarks laten in recente(re) games zien dat tussen low/peak fps grote verschillen zitten, bijvoorbeeld 95fps low en 150fps peak. Met wat benchmarking en eigen inzicht, kan je mogelijk een stabiele 90fps halen op "ultra settings" en dan hoef je niet specifiek een G-sync monitor te hebben.

Daarnaast, en de toekomst moet dat even uitwijzen, is door Nvidia nu een weg ingeslagen waarin realtime raytracing ondersteund kan gaan worden. Of het breekt door of in de volgende GPU-familie is het weg. Maar als het doorbreekt, heb je mogelijk mooiere games, betere graphics maar dan ook een zwaardere GPU nodig. En allicht een scherm wat iets extra's zou kunnen weergeven zoals 1440p (of ultrawide) of HDR.

Als je de komende tijd op 1080p wil gamen en genoegen neemt met 60 tot 90fps, kan je uit de voeten met een GTX1060 of eventueel een GTX1070. En een "goedkoper" scherm zonder G-sync. Eventueel zelfs overwegen om een RX580 aan te schaffen. Grof geteld kom je dan op een PC van rond de 1200 Euro, give or take. En over een paar jaar kan je altijd nog een upgrade/investering doen.

Maar als je niet wil upgraden later en nu in 1x de gok neemt om iets zwaars neer te zetten, lees dan even heel goed reviews: RTX 2080 en 2080 Ti - Een nieuwe, maar dure prestatiekroon (en de voorgaande pagina's). Er is zeker iets voor te zeggen om een investering van 2000+ Euro te doen en een RTX2080 aan te schaffen; dan weet je eigenlijk wel dat de komende paar jaar games zonder problemen draaien.

Lastig; persoonlijk zou ik 2K ertegenaan gooien en de komende tijd willen gamen zonder zorgen, haperingen, gedoe en ook nog een aardig centje terugverdienen als je de GPU over 2 of 3 jaar alsnog verkoopt en een nieuwe wil. Maar ik kan jouw portomonnee echt niet beoordelen of die speling (of tijd om nog wat te sparen) erin zit.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@adrenalen ik zou een RTX2070 kopen. presteert over het algemeen beter dan GTX1080, dus is zat voor je 1080p scherm en ook als je een 1440p koopt. hier in huis hebben we een GTX1080 met 1440p. als je iets minder investeert, kun je ook goed uit met een 1070 bij je gekozen scherm.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• adrenalen
Thx MAX3400, Ik zal die TRX 2080 eens nader bekijken dan (niets van opgezocht door het prijskaartje)

De RTX 2070 had ik al wel tegenover de de 1080Ti gezien op video en de meesten zeggen dat de 2070 te veel kost voor wat die doet.

Het plan blijft wel 1080p gamen, Een groter scherm dan 24" vind ik hier niet kunnen en dan is mss die 1440p ook overkill voor een 24".

Zal eerst wat mer nalezen dus of ik dan toch ineens voor die 2080moet gaan gaan. Zoals je zegt is dit dan meer zekerheid om te futureproofen.

• adrenalen
Thx Hackus, goed om te weten!
Maar van hetgeen ik had gezien / gelezen kan ik toch beter de 1080Ti nemen tegenover de 2070 omdat die toch een betere performance gaat leveren.
Het is wel zoal MAX3400 zegt dat die nieuwere technologie mss nodig gaat zijn voor later maar daar ga ik eerst dan wat over nalezen.
Als ik toch verkocht zou zijn dan ga ik in 1 klap voor de 2080 gaan en geld doen rollen :p

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

klopt rtx2070 kun je niet vergelijken met 1080ti. maar denk dat ie zeker voldoet op 1080p, en je hebt een moderne kaart.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True