Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stille Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Base_man
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-07-2019
Hallo,

Na wat jaren minder spellen te spelen is de tijd gekomen om daar verandering in te brengen. Ik zoek vooral ook een stille PC en daarom dat ik graag jullie even m'n build laat checken.

Beetje history => vroeger had ik een vaste (game) pc(s), nu een 6tal jaar op een MBP en heel af toe wat Civ5 of via bootcamp skyrim op gespeeld, maar dus veel te weinig. Een nieuwe MBP met externe GPU wordt me toch echt wel wat te duur voor wat het is, dus terug naar een windows bak… De mbp blijft wel in gebruik, maar dan gewoon wat om te surfen en office enzo.

Naast deze pc zijn er dus nog 2 laptops (1 windows, 1 mbp) die van het scherm + muis + keyboard + geluid zullen gebruik maken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
⁃ Lightroom om m'n raw fotos te bewerken (privé gebruik)
⁃ Gamen (shooters (battlefield, …), Civ's, Anno, …)
⁃ wat office en dergelijke gebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een vaste maximum prijs, maar al te zotte dingen hoeven natuurlijk niet. Ik dacht ergens aan 2000 voor de pc en dan nog een goed scherm erbij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
⁃ Logitech G603 muis en G613 toetsenbord die recentelijk zijn aangeschaft
⁃ arctic steel series 7 headphone
⁃ sinology nas als backup voor de fotos
⁃ ts9150 printer (via lan aangesloten)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
⁃ Goede videokaart, ik twijfel nog tussen een UWQHD en een 4k scherm => 1080ti/2080
⁃ Voldoende ssd storage om de raw fotos op te zetten, dacht aan 2TB voor os, games en de fotos, daarnaast nog een gewone HD als dump
⁃ ik heb ook een bluetooth hoofdtelefoon (naast de steelseries), dus ook kijken voor eventueel een mobo met bluetooth of als dongle … zeker niet prioritair.
⁃ Speakers mogen er ook bij => ik dacht aan iets als de edifier RT2000db => hoewel ik zal moeten zien met het scherm of dit alles naast elkaar wel op de bureau zal passen… Handig ook dat zie via bluetooth aan te sluiten zijn op gsm (als de pc niet aan staat) of andere laptops.
⁃ Zou ik, bv met bovenstaande speakers, voordeel doen met een (usb) dac of is het moederbord geluid tegenwoordig dermate goed dat dit niet nodig is? Ik ben wel een audio liefhebber, dus …
⁃ Ivm RGB, ik zag hier een leuke review van: NZXT HUE 2 RGB LIGHTING KIT => iemand nog ervaringen mee?
⁃ In verband met het scherm, ik zoek dus een goed groot scherm dat een tijdje mee zal kunnen gaan. Ik dacht aan een uwqhd +30" of een 4K 27". Mijn huidige 2012 mbp heeft een ppi van 128, ik vraag me af of het verschil met de 110ppi van een 32" uwqhd zichtbaar zal zijn of niet. Ik stoor me er altijd aan als ik de lijntjes op het scherm kan tellen, zoals op mijn werk laptop/scherm. 144hz is geen vereiste, GSync mag er wel bij op. HDR met dit alles erbij lijkt me wat moeilijk of niet te betalen. Ik heb nu de Z35p in het lijstje gezet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag AMD cpu, ik vrees dat de amd videokaarten niet straf genoeg zijn voor de resoluties van de schermen …

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een (heel) stille PC, hij komt waarschijnlijk mee op de bureau te staan. Een kleurtje erin mag ook.

Ga je overklokken?
Vroeger wel gedaan met m'n Q6600, dus als ik eens wat tijd heb op een donkere, koude winter avond (misschien) wel ja.

Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral de check of alles optimaal samen werkt en waar er nog verbetering mogelijk is, ook ivm noise.

Voorbeeld lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,88€ 318,88
1Asus PRIME X470-PRO€ 173,95€ 173,95
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce OC€ 829,90€ 829,90
1Seagate Barracuda, 3TB€ 84,91€ 84,91
1Fractal Design Define R6 USB-C Window Zwart€ 143,50€ 143,50
1Acer Predator Z35P Zwart€ 821,-€ 821,-
1Edifier R2000DB€ 215,-€ 215,-
1Noctua NH-D15 SE-AM4€ 80,95€ 80,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 139,-€ 139,-
1Corsair RM650x (2018)€ 95,90€ 95,90
1Crucial MX500 2,5" 2TB€ 334,53€ 334,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.237,52

bedankt voor de feedback! >:)

[Voor 33% gewijzigd door Base_man op 19-10-2018 15:51. Reden: deze keer mét lijstje]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True