De laatste keer dat ik een PC heb gekocht was een tweedehandsje in 2012 via Tweakers. En hoewel mijn huidige PC (nog) niet kapot is krijg ik met enige regelmaat blauwe schermen, haperingen en maakt hij een ontzettend lawaai. Zowel als hij idle draait als tijdens het spelen van games etc.
Om deze redenen ben ik op zoek naar een basis-systeem dat ik in de toekomst aan kan vullen met een GPU.
Hoewel ik regelmatig onderdelen heb vervangen uit een PC, wordt dit de eerste keer dat ik er geheel eentje zelf bouw. Omdat ik niet geheel zeker ben van mijn zaak ben ik benieuwd naar tips van Tweakers.
Ik zoek een?
Ik zoek een PC die (relatief) klein en stil is. Hij zal in de slaapkamer staan en gebruikt worden als mijn partner ligt te slapen.
Wat is je budget?
€450-550. Dit is zonder toekomstige (tweedehands) GPU.
Wat wil je er precies mee doen?
Ik ben op zoek naar een PC om dagelijkse taken af te handelen. Dit door middel van browsen, mail en Office.
Daarnaast zou het prettig zijn om games op full-hd te kunnen draaien. Ik hecht weinig waarde aan de kwaliteit van de graphics en neem dus genoegen met low-medium settings, zolang de fps maar hoog zijn. Ik ben overigens bereid om over enige tijd een dedicated GPU te kopen indien dit niet haalbaar is met de Ryzen 5 2400G.
Welke apparatuur heb je al?
Ik neem mijn beeldscherm, muis, toetsenbord en SSD (60GB) mee.
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Nee, geen specifieke eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Ga je overclocken?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is van belang dat het systeem (relatief) weinig geluid produceert,
Wat heb je zelf al gevonden?
Vragen/opmerkingen:
Om deze redenen ben ik op zoek naar een basis-systeem dat ik in de toekomst aan kan vullen met een GPU.
Hoewel ik regelmatig onderdelen heb vervangen uit een PC, wordt dit de eerste keer dat ik er geheel eentje zelf bouw. Omdat ik niet geheel zeker ben van mijn zaak ben ik benieuwd naar tips van Tweakers.
Ik zoek een?
Ik zoek een PC die (relatief) klein en stil is. Hij zal in de slaapkamer staan en gebruikt worden als mijn partner ligt te slapen.
Wat is je budget?
€450-550. Dit is zonder toekomstige (tweedehands) GPU.
Wat wil je er precies mee doen?
Ik ben op zoek naar een PC om dagelijkse taken af te handelen. Dit door middel van browsen, mail en Office.
Daarnaast zou het prettig zijn om games op full-hd te kunnen draaien. Ik hecht weinig waarde aan de kwaliteit van de graphics en neem dus genoegen met low-medium settings, zolang de fps maar hoog zijn. Ik ben overigens bereid om over enige tijd een dedicated GPU te kopen indien dit niet haalbaar is met de Ryzen 5 2400G.
Welke apparatuur heb je al?
Ik neem mijn beeldscherm, muis, toetsenbord en SSD (60GB) mee.
Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Nee, geen specifieke eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Ga je overclocken?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is van belang dat het systeem (relatief) weinig geluid produceert,
Wat heb je zelf al gevonden?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 147,50 | € 147,50 |
1 | ASRock AB350M-HDV | € 57,25 | € 57,25 |
1 | Cooler Master MasterBox Q300L | € 38,50 | € 38,50 |
1 | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8 | € 85,99 | € 85,99 |
1 | be quiet! Pure Power 10 500W | € 61,- | € 61,- |
1 | Crucial BX500 480GB | € 68,95 | € 68,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 459,19 |
Vragen/opmerkingen:
- Vanwege het feit dat ik positieve verhalen heb gelezen over de Ryzen 5 2400G incluis Radeon RX Vega 11 heb ik deze gekozen als processor. In verband met het feit dat Ryzen processors (volgens mij) baat hebben bij sneller RAM heb ik hier bij mijn lijst rekening mee gehouden.
- Qua behuizing zit ik nog te twijfelen. Zelf was ik in eerste instantie nogal enthousiast over de pricewatch: Antec VSK2000-U3. Maar dit lijkt mij niet handig indien ik over enige tijd een GPU toe wil voegen. Daarom ben ik voor pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L gegaan.
- Vanwege budgettaire redenen lukt het niet om meteen een videokaart aan te schaffen, maar ook hier hoor ik graag wat tips over. Wat zal een goede aanvulling zijn om te zijner tijd dit systeem wat meer kracht te geven?
- Is het prijsverschil van € 40,- de verdubbeling in RAM waard? Dit door te kiezen voor pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB in plaats van pricewatch: Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8.
- Zal een voeding van 500 watt voldoende zijn voor de huidige onderdelen? En ook indien er een GPU bij komt?