Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Applicatie draaien op server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vince23
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 31-05 23:04
Mijn vraag
Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een app, waarvoor ik een programma heb geschreven dat eigenlijk elke minuut moet runnen op een server of een pc die altijd aanstaat. Nu vraag ik me echter af wat het beste is dat ik doe...

Voorlopig draai ik het programma elke minuut via een taakplanner op mijn desktop thuis, maar dit is niet ideaal aangezien die in mijn slaapkamer staat en ik die niet elke nacht aan wil laten staan.
Ik kan een oude pc of laptop gebruiken en eventueel in de garage plaatsen, maar hoe veilig is dit?

Een andere optie waar ik heb aan gedacht is ergens een online server huren, maar is dit aangeraden ? Het programma vergt heel weinig resources, en moet maar elke minuut runnen, dus ik zou daar ook niet te veel voor willen betalen.

Wat zijn mijn opties? en wat raden jullie aan?

Bedankt

Beste antwoord (via Vince23 op 24-10-2018 02:12)

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-06 22:17
https://www.arubacloud.com/ wellicht? De €1,- VPS doen ze helaas niet meer (heb ik er 2 van), maar €2,79 per maand is nog steeds niet duur :).

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het nu via TaskSchedulre draait, is het een native Windows applicatie? Zo nee, op welk OS kan het nog meer draaien?

Een Linux-VPS kost je enkele Euro's in de maand maar ik heb geen inzicht in hoe de applicatie werkt, of je afhankelijk van bepaalde IP-adressen, etc.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:24
Wat heeft de app nodig om te werken? Kan het op linux draaien of moet ie op windows draaien?
Een simpele kleine VPS is misschien een optie?

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:55

tha_crazy

Mafketel

Toevallig iets waar ik mee bezig ben (behalve dan het timer stuk)
https://docs.microsoft.co.../functions-bindings-timer

Voordeel is dat het ook lekker opschaalt, nadeel is dat het wel een stand-alone functie is (dus geen directe verbinding met een database bijvoorbeeld)

Als het niet zo zwaar is, dan is het ook niet zo duur als je gewoon consumption plan afneemt.

en ja, ik besef me ook wel dat dit wel een beetje een nuke-oplossing is

[Voor 23% gewijzigd door tha_crazy op 19-10-2018 15:26]

• Vince23
Het is een .jar , dus moet lukken op linux. Aanrader voor een linux vps ?
Enigste vereiste is een netwerkverbinding.

[Voor 23% gewijzigd door Vince23 op 19-10-2018 15:32]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vince23 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:32:
Het is een .jar , dus moet lukken op linux. Aanrader voor een linux vps ?
Enigste vereiste is een netwerkverbinding.
Google? GoT search?

Je kan per "seconde" betalen bij DigitalOcean; allicht de moeite waard om te testen. En anders zijn er zat NL providers zoals TransIP of Leaseweb waar je ook een VPS kan vinden.

Budget & requirements mis ik een beetje :)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:26

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet hoe zwaar de applicatie is, maar misschien is een RaspberryPi ook een mogelijkheid.

Aangezien het iedere minuut moet draaien, lijkt het me het overwegen waard.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Blofeld
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-01 21:59

Blofeld

S.P.E.C.T.R.E.

UNIX-based systeem draaien en een systemd timer maken die om de minuut je command oproept.

Als het een webapplicatie is kan je een VPS overwegen.
Indien lokaal thuis kun je misschien het best werken met inderdaad een RPI zoasl Matis hierboven zei.

Meer info:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Systemd/Timers

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17-06 22:17
https://www.arubacloud.com/ wellicht? De €1,- VPS doen ze helaas niet meer (heb ik er 2 van), maar €2,79 per maand is nog steeds niet duur :).

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:44

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zie niet wat dit met Programming van doen heeft :? (Waar hoort mijn topic?)

PRG >> IH

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Vince23
Excuses voor de verkeerde locatie, ik twijfelde nog :P

Momenteel is het nog allemaal in de ontwikkel/test fase, maar eens mijn android app gepubliceerd wordt wil ik uiteraard wel dat mijn server applicatie niet elke dag uitvalt, en dat ik ook een mail krijg indien er problemen zijn met de server. Problemen met de applicatie zelf handel ik zelf al af.

De applicatie haalt een 100-tal tweets op, verwerkt deze en indien nodig schrijf ik zaken weg naar een google firestore. Of de applicatie nu 3 of 6 seconden draait maakt niet zoveel uit. Qua geheugen zit ik maximaal rond de 100MB.

De 2,79 euro per maand voor arubacloud lijkt me een goede oplossing. De SLA van 99,80% zou rond de 17u op een jaar zijn, dus oke in mijn ogen aangezien niemand zal betalen voor mijn android app.

Ik lees me straks nog verder in in vps hosting :)

Bedankt allemaal

• N8w8
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Voor extra goedkope VPSen kijk ik altijd op lowendbox.com / lowendtalk.com.
Vooral voor/rond Black Friday (23 november) wordt er flink gestunt met bijv 50% levenslange korting.

Om n indicatie te geven van de prijzen:
Vorig jaar had ik van deze aanbieding gebruik gemaakt, 128MB 3GB 1TB KVM €5,25/jaar.
Jaar daarvoor van deze, 256MB 5GB 4TB KVM €19/jaar Nederlands bedrijf.

Maar mijn eisen waren Nederland+KVM+goedkoop+dataverkeer, voor jou is er mss wel een betere/goedkopere keus.
Je kan iig hier kijken voor de favoriete providers.

OpenVZ biedt veel minder isolatie en vrijheid dan KVM, want alle VPSen delen dezelfde kernel waar je geen invloed op hebt.
Bij KVM heb je een "echte" VM waar je min of meer alles mee kan doen (bijv ook Windows draaien).
Maar OpenVZ is doorgaans wel goedkoop.

Voip tarieven vergelijkings tool

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:01
Als beschikbaarheid een issue is zou ik absoluut aanraden een VPS ergens af te nemen. Liefst ergens waar ze ook automatisch backups en dergelijke maken.

Zolang je in de knutselfase zit kun je het natuurlijk prima thuis op een Raspberry Pi draaien, maar je zult altijd zien dat zo'n ding net uitvalt op het moment dat jij lekker op vakantie bent. Met een VPS heb je daar geen last van.

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
Blofeld schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:55:
UNIX-based systeem draaien en een systemd timer maken die om de minuut je command oproept.
*kuch* *sputter*

"systemd" is uitgesproken linux-specifiek en zeer zeker niet te verwachten op een Unix. Dat linux een beetje dezelfde ideeen volgt maakt het nog niet tot een Unix[tm], en erger nog, systemd is een duidelijk punt waar linux gezegd heeft "we willen niet meer als een Unix zijn". Dus nee, wat je daar zo zegt dat klopt niet. Als je iets met systemd-timers wil, dan heb je een linux-met-systemd nodig, niet een Unix.

Op een Unix(-achtige) pak je cron. Je schrijft een stukje crontab (bestandsformaat) en voert die aan het cron-subsystem met crontab (utility programma).

• Blofeld
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-01 21:59

Blofeld

S.P.E.C.T.R.E.

drie van acht schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:12:
[...]

*kuch* *sputter*

"systemd" is uitgesproken linux-specifiek en zeer zeker niet te verwachten op een Unix. Dat linux een beetje dezelfde ideeen volgt maakt het nog niet tot een Unix~~~[tm], en erger nog, systemd is een duidelijk punt waar linux gezegd heeft "we willen niet meer als een Unix zijn". Dus nee, wat je daar zo zegt dat klopt niet. Als je iets met systemd-timers wil, dan heb je een linux-met-systemd nodig, niet een Unix.

Op een Unix(-achtige) pak je cron. Je schrijft een stukje crontab (bestandsformaat) en voert die aan het cron-subsystem met crontab (utility programma).
Wij gebruiken systemctl voor geautomatiseerde taken voor onze webapplicaties. Veel betere logging en meer mogelijkheden dan het achterhaalde crontab. Maar wat het platform betreft heb je gelijk, dit is Linux-specifiek. My bad.

[Voor 4% gewijzigd door Blofeld op 22-10-2018 19:35]

• Vince23
Voorlopig heb ik de goedkope linux vps bij arubacloud genomen. Ik had 10€ gratis gekregen dus de eerste 4 maanden zijn alvast gratis. Vandaag ingesteld en inderdaad een stukje crontab geschreven. Het werkt, en het is wel zalig dat ik er overal op kan als er iets is.

Bedankt iedereen, dit was helemaal wat ik zocht !
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True