Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Volledig nieuwe game pc + monitor ~1600eu

Pagina: 1
Acties:

• Randyve
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-12-2018
Na jarenlang alleen een console in huis te hebben gehad wil ik nu weleens gaan investeren in een degelijk gaming desktop. Een voorgebouwd systeem vind ik qua prijs/kwaliteit verhoudingen zeer matig dus ik ben van plan er zelf één in elkaar te zetten. Ben momenteel dusbezig met het doorspitten van verschillende fora en reviews om mijzelf een beetje in te lezen en tot een goed systeem te komen maar zou graag nog wat advies hebben van de wat meer ervaren tweakers over hoe het er tot nu toe uit ziet :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen, strategy games en RPG's met misschien hier en daar een shooter( civVI, Total war, witcher 3, rockstar games enz.). Als bijzaak ook netflix en films kijken aangezien mijn TV z'n beste tijd heeft gehad. Aangezien dit voor mij en mijn schamele horeca loontje toch een redelijk grote investering is wil ik proberen een zo veel mogelijk future proof systeem aan te schaffen. Ik vind het leuk als games er goed uit zien en soepel lopen maar ga niet competitief spelen of streamen oid, heb liever dat het er mooi uit ziet dan dat ik extreem hoge FPS haal.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Laten we zeggen om en nabij de 1600 euro voor alle onderdelen plus de monitor. ik kan nog wel een klein beetje naar boven uitwijken als ik hier veel voordeel uit kan halen maar 1600 is het mikpunt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee, helemaal niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Om te beginnen de dingen die in m'n wenslijst staan, volgens mij is dat een redelijk complete lijst. Ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om later nog een SSD of een harde schijf toe te voegen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee ik heb geen speciale affiniteit met een bepaald merk en de keuzes in mijn wenslijst zijn voornamelijk gebaseerd op reviews en andere forum posts. Ik kreeg het idee dat een AMD processor op dit moment een aanzienlijk betere prijs/kwaliteitsverhouding heeft dan intel dus vandaar de keuze voor een ryzen. Verder zie ik eigenlijk alleen maar nvidia videokaarten voorbij komen en bijna nooit een radeon dus vandaar de geforce. Alle andere onderdelen simpelweg op prijs/reviews/builds gebaseerd. sta overal voor open.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 84,49€ 84,49
1MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC€ 499,-€ 499,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Acer XF270HUA Zwart€ 443,50€ 443,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 124,50€ 124,50
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.613,35

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

De pc komt gewoon bij mij thuis onder of op een bureau te staan, ik zou graag willen dat hij niet al te veel herrie maakt maar hoeft ook weer niet muisstil te zijn. Hoe het er uit ziet maakt me verder heel weinig uit.

Ga je overklokken?

Ben niet van plan te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]

De 3 belangrijkste vragen zijn denk ik: zijn dit logische/goede keuzes voor onderdelen? Past het allemaal bij elkaar? en ben ik iets belangrijks vergeten? verderr loop ik vooral vast als het aankomt op de monitor. Heb geprobeerd me hierin in te lezen maar die dingen hebben ongeloofelijk veel variabelen (resolutie, ips/tv/va, refresh rate, freesync/gsync, reactietijd) en ik vind het heel moelijk in te schatten wat goed bij dit systeem past. Heeft het bijvoorbeeld zin om voor een 1440p scherm te gaan met dit systeem of kan beter naar 1080p kijken? De ASUS die ik nu heb gekozen zag er naar mijn mening redelijk goed uit maar vind het dus moelijk om te bepalen of dit goed aansluit op de rest van het systeem, advies daarover zou ook zeer welkom zijn!

Alvast bedankt!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Goed werkend moederbord is MSI Tomahawk B450(ATX) B350 werkt niet op Ryzen2000 zonder BIOS Flash

edit: je scherm heeft FreeSync optie, dat kun je niet gebruiken met nVidia kaart. dus zonder of met G-Sync(systeem van nVidia)

[Voor 40% gewijzigd door Hackus op 19-10-2018 15:06]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
Met de GTX1080 zou ik kijken naar een Gsync model. Zowiezo betaal je daar wel een premium voor. Maar een deftige monitor gaat wel 10 jaar mee hopelijk...

IPS versie: pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart
TN versie: pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart

Eens je een 1440p scherm hebt gehad wil je niet meer terug naar Full HD, de extra ruimte is gewoon erg prettig. Als je focus ligt op competitieve shooters dan zou ik een 144Hz scherm kopen, maar als het niet zo is en budget wordt een issue, dan koop je gewoon een 60Hz scherm...

Verder zou ik naar een B450 mobo kijken.

• Randyve
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-12-2018
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb het moederbord vervangen voor de b450.
Heb ook de IPS versie van de acer predator toegevoegd, denk dat een IPS paneel het wel waard is voor mij aangezien ik er ook wel films en dergelijke op wil kijken. IPS in combinatie met Gsync zorgt er echter wel voor dat de prijs aardig omhoog schiet en het is me tot dusver niet gelukt om echt goedkopere opties te vinden dus ga nog even nadenken of ik er zoveel aan kan uitgeven.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1MSI B450 Tomahawk€ 105,05€ 105,05
1MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC€ 499,-€ 499,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 604,50€ 604,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 124,50€ 124,50
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.794,91

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Ik zou overwegen om voor 30 euro meer een RTX2070 te kopen ipv een GTX1080. Is minimaal zo snel en waarschijnlijk meer future-proof.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True