Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop om PS4 te streamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pietje_Bel
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Hoi!
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, aangezien mijn macbook met niks werkt en ik daar een beetje klaar mee ben.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik hem om via OBS mijn PS4 gameplay te streamen. Daarnaast wil ik ook nog wel eens wat voetbalwedstrijdjes kijken op mijn laptop.

Wat is je budget?
500, misschien 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik gebruik hem vooral thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit nu bijvoorbeeld te denken aan deze:

https://www.bcc.nl/comput...top-s6425-i5-256f8/247756

Nadeel (of ik weet eigenlijk niet of het een nadeel is) is dat het een processorfrequentie van 1.6 GHz heeft, terwijl ik andere laptops met 2+ zie.

Heb ik een totaal verkeerde optie, laat het me weten!

Alvast bedankt.

[Voor 7% gewijzigd door Pietje_Bel op 19-10-2018 14:39]

Alle reacties

• Pietje_Bel
Iemand? :(

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-06 16:32
Misschien moet je aangeven welke specs je verwacht. 13 vs 15 inch, gewicht, accu, scherm etc

Nu vraag je alleen een laptop die max 500-600 euro mag kosten. Theoretisch kan ik je een oude laptop met celeron processor adviseren maar of die verder gaat voldoen...

Anders wordt het lastig je te helpen

...

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
OBS heeft een uitgebreide FAQ en aanverwante info; hieruit kan je al vrij zeker zelf de requirements destilleren als je wil gaan streamen.

Aangezien je gebruik kan maken van zowel hard- als software encoding en dan verder nog kan kiezen voor zaken als resolutie etc, is "ik wil OBS gebruiken" niet handig voor een eenduidig antwoord.

Hou er ook mogelijk rekening mee dat er een goede (!!!) WiFi-kaart in zit of was je van plan wired te gaan werken?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pietje_Bel
Excuses.

Ik gebruik nu de Macbook Pro 13 inch en qua grootte vind ik die zelf wel ideaal, al vind ik 15 inch ook geen probleem. Gewicht/accu/scherm maakt mij in principe niet heel veel uit, aangezien ik de laptop altijd thuis gebruik en niet ergens mee naar toe neem en dus altijd in de buurt ben van stroomvoorzieningen.

Verder
intern geheugen: 8GB +
Opslagtype: SSD (+HDD)
Processor: ?

Ik zal inderdaad ook de OBS FAQ bekijken.

Bedankt voor de hulp!

De verschillen tussen processoren zijn voor mij Chinees. Ook zie ik veel verschillende uitkomsten als ik bijvoorbeeld AMD met i5 vergelijk etc.

[Voor 13% gewijzigd door Pietje_Bel op 23-10-2018 15:57]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True