Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Node.js kan na restart geen verbinding maken met MySQL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wouter.vanacht
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-01-2019
Beste lezer,

Ik ben al een aantal maanden met een webapplicatie bezig. Ik loop tegen het probleem aan dat mijn applicatie na een restart niet wil verbinden met mijn MySQL database die ik bij mijn webhosting heb ingesteld. Na een aantal keer restarten van mijn applicatie in Heroku verbindt hij wel.

Relevante gegevens:
  • Node.js applicatie (Heroku) probeert verbinding te maken met MySQL database op andere server (webhost)
  • Gebruik npm package 'mysql2' om verbinding te maken
  • De error die ik krijg heeft code 'ETIMEDOUT'.
  • Twee opties bij het verbinden: meteen verbonden. Of er gebeurd niks en bovenstaande error na x aantal seconden
  • IP-adres verandert bij herstart dyno Heroku, maar soms is wel 8 keer restarten vereist
  • Ik heb alles geprobeerd om opnieuw verbinding te maken bij bovenstaande error (programma laten crashen zodat 'forever' hem opnieuw opstart, maar ook een recursieve functie 'connect' die zichzelf aanroept bij een error.
  • Ik heb helaas geen rechten om instellingen in PHPMyAdmin aan te passen (geen VPS)
  • Lokaal heb ik hier nooit problemen mee. Ook als Heroku niet kan verbinden kan ik bij het starten in debug gewoon verbinden met MySQL.
  • Na contact te hebben gehad met webhost konden ze mij vertellen dat volgende voorkwam in log:
    2018-09-18 12:06:33 139982815299328 [Warning] Aborted connection 27402187 to db: 'wouter1q_quiz-organizer' user: 'wouter1q_wouter' host: 'ec2-54-217-190-243.eu-west-1.compute.amazonaws.com' (Got an error reading communication packets)
Bij voorbaat dank voor het meedenken. Als jullie nadere informatie nodig hebben hoor ik het graag!

Groeten,

Wouter

[Voor 20% gewijzigd door wouter.vanacht op 19-10-2018 14:14]

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
amazonaws zegt genoeg toch?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• wouter.vanacht
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-01-2019
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld. Mijn redenatie is dat Heroku daar simpelweg de servers heeft draaien.

[Voor 16% gewijzigd door wouter.vanacht op 19-10-2018 16:39]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True