Beste lezer,
Ik ben al een aantal maanden met een webapplicatie bezig. Ik loop tegen het probleem aan dat mijn applicatie na een restart niet wil verbinden met mijn MySQL database die ik bij mijn webhosting heb ingesteld. Na een aantal keer restarten van mijn applicatie in Heroku verbindt hij wel.
Relevante gegevens:
Groeten,
Wouter
Ik ben al een aantal maanden met een webapplicatie bezig. Ik loop tegen het probleem aan dat mijn applicatie na een restart niet wil verbinden met mijn MySQL database die ik bij mijn webhosting heb ingesteld. Na een aantal keer restarten van mijn applicatie in Heroku verbindt hij wel.
Relevante gegevens:
- Node.js applicatie (Heroku) probeert verbinding te maken met MySQL database op andere server (webhost)
- Gebruik npm package 'mysql2' om verbinding te maken
- De error die ik krijg heeft code 'ETIMEDOUT'.
- Twee opties bij het verbinden: meteen verbonden. Of er gebeurd niks en bovenstaande error na x aantal seconden
- IP-adres verandert bij herstart dyno Heroku, maar soms is wel 8 keer restarten vereist
- Ik heb alles geprobeerd om opnieuw verbinding te maken bij bovenstaande error (programma laten crashen zodat 'forever' hem opnieuw opstart, maar ook een recursieve functie 'connect' die zichzelf aanroept bij een error.
- Ik heb helaas geen rechten om instellingen in PHPMyAdmin aan te passen (geen VPS)
- Lokaal heb ik hier nooit problemen mee. Ook als Heroku niet kan verbinden kan ik bij het starten in debug gewoon verbinden met MySQL.
- Na contact te hebben gehad met webhost konden ze mij vertellen dat volgende voorkwam in log:
2018-09-18 12:06:33 139982815299328 [Warning] Aborted connection 27402187 to db: 'wouter1q_quiz-organizer' user: 'wouter1q_wouter' host: 'ec2-54-217-190-243.eu-west-1.compute.amazonaws.com' (Got an error reading communication packets)
Groeten,
Wouter
[Voor 20% gewijzigd door wouter.vanacht op 19-10-2018 14:14]