Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welk component te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tousain
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19-06 13:52
Beste Tweakers,

Ik heb nu een jaar of 2 een medium-high end game pc, en ik denk dat het tijd is om een upgrade te gaan doen, ik wil dit graag stukje voor stukje doen omdat niet alles nog nodig is maar ik zit een beetje te twijfelen wat nu toch de beste optie is om als eerst te vervangen.

De computer gebruik ik veelal om op te gamen, dus is het voor mij ook erg belangrijk dat alles soepel loopt en netjes eruit ziet. Binnenkort ben ik van plan om BattleFieldV te gaan spelen en wil dus ook dat mijn computer (Het lieftst) op ultra het spel kan draaien.

De componenten die nu in mijn computer zitten zijn als volgt;

CPU: Intel core i5 6600K
CPU KOELER: Cryorig H7
GPU: Gigabyte GTX 980TI windforce
RAM: 8GB DDR4 Vengeance 4000mhz
MOBO: MSI Z270 pro carbon
OPSLAG: 1x SSD 250GB (OS + 1 Game die ik veel speel) 2TB HDD
PSU: Cooler master G650M

De GTX980TI heb ik geoverclocked, eveneens de I5 6600K.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd, en ik zie graag een antwoord tegemoet.

Fijne dag nog,

Tousain

Kai Tousain

Alle reacties

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-06 20:09
@Tousain Ziet er eigenlijk best wel prima uit. Op welke resolutie en frame-rate wil je graag gamen?

Als je trouwens een (extra) grotere SSD wilt zodat je er meer spellen op kwijt kan, SSD's zijn nu erg goedkoop. Voor €160 heb je bijvoorbeeld een hele terabyte aan SSD: Crucial MX500 2,5" 1TB

• Tousain
@Balance

Bedankt voor de reactie!

Ik wil minimaal de 60 halen, ik ben onder de indruk dat dat meer dan voldoende is voor een goede ervaring. Ik heb een scherm van 1920x1080 met een refresh rate van 144mhz.

Die SSD zal ik ook zeker even naar kijken, dankjewel

Kai Tousain

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-06 20:09
@Tousain Ik denk eigenlijk dat je dan nu niet hoeft up te graden. Het is ook een bijzonder slecht moment om te willen upgraden: Intel-cpu's, werkgeheugen en gpu's zijn bijzonder duur door productietekorten en/of het gebrek aan concurrentie. Waarschijnlijk gaat dat begin volgend jaar flink veranderen:

• Tousain
@Balance

Oke, ziet er naar uit dat ik dan inderdaad maar even wacht. Zou een AMD cpu wel comtipabel zijn met mijn moederword geheugen etc? Ik dacht dat ik had gelezen dat dat niet zo goed klikt samen.

Kai Tousain

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:36
Niet met het mobo, wel met het geheugen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True