Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• woutwoot
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-06 21:53
Ik heb momenteel een HP server met HP netwerkkaart en een 10 Gigabit switch van unifi. Ik zou deze 2 graag met elkaar verbinden. Nu hier komt mijn probleem: Ik kan online heel erg weinig informatie vinden omtrent het maken van verbindingen met dit type kabel, maar heb er in het verleden wel al besteld bij fs.com. Deze leken dan customized te zijn om van HP naar Ubiquiti te verbinden en ze werken perfect.

Wat ik mij afvraag is of dit echt nodig is. Kan een HP naar HP kabel ook werken om deze devices te verbinden? Ik zit momenteel nogal in tijdnood en ze opnieuw bestellen bij fs.com is last resort, omdat deze custom made van China moeten komen.
Kan ik dit soort kabels ook in de benelux bestellen of laten maken met relatief snelle leveringen?
Kan iemand me meer info geven over compatibiliteit tussen verschillende vendors met SFP+?

Netwerkkaart: HP Enterprise 10Gigabit Ethernet Card 2-port 530FLR 647679-001
Unifi switch: Ubiquiti Unifi US-16-XG

Het type kabel dat ik nu heb is deze: https://www.fs.com/de/en/products/69905.html met HP compatible en naar Ubiquiti.

Bedankt!

Beste antwoord (via rens-br op 22-10-2018 16:56)

• woutwoot
Ik heb net een Ubiquiti DAC getest met de HP kaart, dit werkt niet. Ik ga dan toch maar de kabels bestellen uit China, al zijn mijn baas niet blij zijn met de delay... :/
Als ik nog andere kabels ga uitproberen gaat het alleen maar langer en langer duren in het geval dat die niet werken. (en het kost geld)

[Voor 53% gewijzigd door woutwoot op 22-10-2018 15:41]

Alle reacties

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

woutwoot schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:22:
Ik heb momenteel een HP server met HP netwerkkaart en een 10 Gigabit switch van unifi. Ik zou deze 2 graag met elkaar verbinden. Nu hier komt mijn probleem: Ik kan online heel erg weinig informatie vinden omtrent het maken van verbindingen met dit type kabel, maar heb er in het verleden wel al besteld bij fs.com. Deze leken dan customized te zijn om van HP naar Ubiquiti te verbinden en ze werken perfect.

Wat ik mij afvraag is of dit echt nodig is. Kan een HP naar HP kabel ook werken om deze devices te verbinden? Ik zit momenteel nogal in tijdnood en ze opnieuw bestellen bij fs.com is last resort, omdat deze custom made van China moeten komen.
Kan ik dit soort kabels ook in de benelux bestellen of laten maken met relatief snelle leveringen?
Kan iemand me meer info geven over compatibiliteit tussen verschillende vendors met SFP+?

Netwerkkaart: HP Enterprise 10Gigabit Ethernet Card 2-port 530FLR 647679-001
Unifi switch: Ubiquiti Unifi US-16-XG

Het type kabel dat ik nu heb is deze: https://www.fs.com/de/en/products/69905.html met HP compatible en naar Ubiquiti.

Bedankt!
Voor dac kabels kan je wellicht ook andere toko's vinden neem alleen niet te kort .. (server in/uit rack enzv)

zelf ook een paar keer gestoeid, lang verhaal kort meer tijd nemen en meer onderzoek anders de gewoon de sprong wagen .. maar je kans is groot dat het werkt.

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Over het algemeen werkt het wel gewoon, ook al zijn ze als een ander merk gecodeerd.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:14
Als je ze snel nodig hebt: V&A aangeboden: Juniper SFP+ 10GbE DAC (twinax copper cable) 1m

Volgens mij werkt die gewoon in HP's.

• woutwoot
ik222 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:43:
Over het algemeen werkt het wel gewoon, ook al zijn ze als een ander merk gecodeerd.
Dat hoop ik dus ook... Maar ik zou het graag relatief zeker weten. :(
Hoe zeker ben je daar van? Die van 3 meter zouden wel perfect zijn voor mijn toepassing.

[Voor 3% gewijzigd door woutwoot op 19-10-2018 14:01]

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:14
woutwoot schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Dat hoop ik dus ook... Maar ik zou het graag relatief zeker weten. :(
[...]

Hoe zeker ben je daar van? Die van 3 meter zouden wel perfect zijn voor mijn toepassing.
Vrij zeker. Maar je mag ze ook hier testen als je wil (als je uit de buurt komt)
of anders terug sturen als ze niet werken en je geld terug. :)

• woutwoot
xares schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Vrij zeker. Maar je mag ze ook hier testen als je wil (als je uit de buurt komt)
of anders terug sturen als ze niet werken en je geld terug. :)
Misschien is dat op dit moment het makkelijkste voor me. (met verzending dan, ben in Belgie) PM gestuurd!

[Voor 5% gewijzigd door woutwoot op 19-10-2018 14:24]

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:45

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

Mannen, linken naar je eigen V&A advertenties doen we hier natuurlijk ook niet.

Voor wat betreft de ondersteuning: Hoewel er veel bedrijven aangeven dat alleen hun specifieke SFPs/SPF+s geaccepteerd worden, is het meestal een beperking in de ondersteuning, en niet de technische werking.

Als je ondersteuning wilt, zou ik altijd kiezen voor merkspecifieke SFPs / SPF+s (of in het geval van HP-HP of Cisco-Cisco een DAC van het juiste merk)

En in sommige gevallen is het prima om no-name SFPs te gebruiken die je laat programmeren op het juiste merk :P

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• twiekert
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-06 18:43

twiekert

is professioneel prutser

Cisco DAC's werken prima op HP kaarten (530FLR, 546FLR 560FLR), draait hier al jaren in datacenter op een Nexus 5000.

Nu even niet!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• woutwoot
Ik heb net een Ubiquiti DAC getest met de HP kaart, dit werkt niet. Ik ga dan toch maar de kabels bestellen uit China, al zijn mijn baas niet blij zijn met de delay... :/
Als ik nog andere kabels ga uitproberen gaat het alleen maar langer en langer duren in het geval dat die niet werken. (en het kost geld)

[Voor 53% gewijzigd door woutwoot op 22-10-2018 15:41]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True