Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3 devices op dezelfde plaats, grote verschillen in Mbps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lagoa
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2018
Mijn desktop win10 en twee andere met wifi verbonden apparaten (notebook en telefoon) maken gebruik van hetzelfde wifi. Toch verschilt de snelheid enorm, ondanks dat ze naast elkaar staan/liggen, m.a.w. geen verschil in locatie. Mijn desktop komt niet hoger dan 3.52 Mbps. De andere twee apparaten zitten rond de 20 Mbps.
Mijn desktop is verbonden met een usb netwerkadapter, bij apparaat beheer heb ik gezien dat deze goed functioneert en geen update nodig heeft. Ik heb ook met probleemoplossing een aantal testen gedaan en nergens blijkt dat er ergens een probleem is. Kan het aan de hardware liggen? Ik denk daarbij aan de netwerkcontroler of er moet ik het ergens anders zoeken?
Het vreemde is wel dat mijn desktop in het verleden wel normale snelheden had, alleen de laatste dagen is het huilen met de pet op.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:01

lier

MikroTik nerd

Lagoa schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:16:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Deze vraag staat er om beantwoord te worden, welke hardware gebruik je?

Daarnaast bestaat voor WiFi verschillende standaarden met bijbehorende snelheden wat een verschil in snelheid kan verklaren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:56
USB netwerkadapter. er zit dus geen WIFI adapter al in desktop?
Wat voor adapter is dit? werkt deze alleen op 2,5Ghz of kan deze ook 5Ghz aan?

Lijkt mij een goedkope WIFI dongeltje die erg bepekrt is met zijn doorvoer snelheid.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:41

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lagoa schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:16:
... Mijn desktop komt niet hoger dan 3.52 Mbps...
Hoe heb je dat gemeten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-06 13:52
20 Mbit/s is nou ook niet echt super. waar meet je mee? Wat is je internet-snelheid? Is er veel drukte op de 2.4 GHz?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2.4GHz vs 5GHz? Allemaal 2.4GHz, maar verschil 2x2 MIMO vs 1x1?

Zoals lier aangeeft is dit zuiver koffiedik kijken zonder te weten wat voor (netwerk)hardware je gebruikt, dus:
- welke USB netwerkadapter gebruik je exact?
- welke WiFi-chip zit er in de notebook en telefoon? Weet je dat niet, geef dan exact (volledige modelnr!) aan welke het zijn.
- met welke WiFi AP verbinden de apparaten? (en "gewone modem van $provider" zegt ook niets, de meeste providers hebben letterlijk tientallen verschillende geleverd, kijk op de sticker naar een modelnr).

Soittakaa Paranoid!

• Lagoa
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2018
Heren, in de eerste plaats allemaal bijzonder bedankt voor het meedenken. Sommige suggesties waren iets te technisch maar ik heb toch een oplossing gevonden. Ik heb namelijk twee USB netwerkadapters geprobeerd maar alle2 gaven ze een teleurstellend resultaat. Daarna een tp-link repeater aangesloten die gelinkt is aan mijn Archer router, AC750 dual band. Met een ethernet een rechtstreekse verbinding aangebracht met een computer. Nu heb ik acceptabele snelheden tussen 10 en 16 en Mbps, daar waar andere devices met Wifi ruim boven de 20 Mbps zitten. Hierbij ook nog opgemerkt dat ik een Linksys Velo Mesh systeem gebruik voor mijn wifi. Ik ben daar erg tevreden mee. Ik denk toch dat het probleem bij mijn hardware of software van mijn desktop zit. Hij is ouder dan acht jaar maar blijkbaar toch nog goed genoeg Windows 10 te draaien. Ik zoek daarom niet verder en ben tevreden met mijn ethernet resultaat. Ik heb wel geleerd dat internet / wifi problemen erg moeilijk op te lossen zijn omdat er heel veel variabelen zijn. Soms bijvoorbeeld is het laden van een website met Firefox wel dat bijvoorbeeld met een andere browser probleemloos gaat. Nogmaals bijzonder bedankt voor jullie bijdragen.

Nog een afsluitend vraagje; denk dat ik met mijn oplossing het Linksys Velop netwerk ontlast omdat ik niet meer gebruik maken van de wifi en waarschijnlijk rechtstreeks met de router verbonden ben. Dit is een Dual Band maar hoe weet ik nu of hij gebruik maakt van de 2.4 of de 5 GHz?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True