Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rare beeldscherm bugs na cpu & moederbord upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wildfire753159
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 26-03-2020
Mijn vraag:

Ik had een i7-6700T met een MSI z270 gaming plus in mijn computer zitten, maar ik kreeg niet hele goede performance uit die cpu en aangezien intel processors heel erg overpriced zijn nu ben ik voor een R7 1700X met een MSI B450-A Pro gegaan, daarnaast zit er een MSI Gtx 1060 6GB Gaming X en 16GB ram in.
Ik had toch niks bijzonders op mijn SSD staan dus ik had hem helemaal geformateerd en een nieuwe windows 10 pro erop gezet.
Hij doet het heel erg goed, is heel erg stil en ik zie niks raars als ik naar een hardware monitor kijk.
CPU temp op idle ~25°C, GPU temp op idle ~32°C.

Toen ik de i7-6700T had deed de videokaart het perfect zonder problemen!

Wat mijn probleem dus is dat elke keer als ik iets opstart wat mijn videokaart gebruikt (games, cinebench etc.) freezed het programma na ongeveer ~20+ seconde, dan werkt hij nog wel voor iets van 1 minuut, daarna crashed hij helemaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Dit is mijn hele computer:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 213,95€ 213,95
1MSI B450-A PRO€ 91,30€ 91,30
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 315,-€ 315,-
1Corsair Carbide SPEC-04 Tempered Glass Zwart/Rood€ 53,-€ 53,-
1NZXT Hue+ Black€ 47,20€ 47,20
1Cooler Master MasterLiquid Lite 240€ 54,90€ 54,90
2be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,74€ 15,48
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 129,40€ 129,40
1Cooler Master MasterWatt 550€ 61,-€ 61,-
1Kingston A400 240GB€ 38,89€ 38,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.020,12

Hiernaast heb ik ook een BenQ XL2411Z en een oud Dell 4:3 scherm.

software dat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Cinebench: Als ik OpenGL probeer te runnen doet hij het zoals normaal voor ~15+ seconden, daarna loopt cinebench vast, daarnaast doet CPU het wel uitstekend (1497).
- Call of Duty Black ops 2: doet niks raars in de menus, als ik eenmaal in een game zit kan ik gemiddeld 3 minuten spelen, dan loopt hij vast maar hoor ik nog wel dingen gebeuren zoals het wapen schieten als ik linker muis knop indruk voor ongeveer 30 seconden, daarna crashed hij helemaal, exact hetzelfde als bij cinebench dus. (fps ziet er ook normaal uit, ~180 fps op 1080p high settings).

Verder nog geen programmas geprobeerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Windows opnieuw installeren.
- GPU eruit en erin gedaan.
- GPU drivers 3x verwijdert en opnieuw geinstalleerd.

Nog wat andere rare dingen (die er misschien niks mee te maken hebben):

- Af en toe gaat een programma dat ik gebruik (bijv. chrome) voor max 2 seconden helemaal op zwart en doet het daarna weer zoals normaal.
- En soms i.p.v alleen het programma dat ik gebruik zwart, heel allebei mijn schermen zwart voor max 2 seconden.
- 10 minuten voordat ik deze vraag schreef was mijn windows knop buggy, als ik erop klikte dan zag ik de knoppen op de goede plek maar om erop te klikken moest ik meer naar het midden van mijn scherm gaan met mijn muis, dit is nu wel weer normaal. :?

Hulp is heel erg gewaardeerd! _/-\o_

Beste antwoord (via wildfire753159 op 19-10-2018 15:24)

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Ik zou als eerste het geheugen checken,dit soort rare instabiliteit kan zomaar het gehuegen zijn.

Heb je geen logs van een BSOD meldingen,daar staat veel waardevolle info in

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-06 08:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

wildfire753159 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:02:
Mijn vraag:

Ik had een i7-6700T met een MSI b360 gaming plus in mijn computer zitten, maar ik kreeg niet hele goede performance uit die cpu en aangezien intel processors heel erg overpriced zijn nu ben ik voor een R7 1700X met een MSI B450-A Pro gegaan, daarnaast zit er een MSI Gtx 1060 6GB Gaming X en 16GB ram in.
Ik had toch niks bijzonders op mijn SSD staan dus ik had hem helemaal geformateerd en een nieuwe windows 10 pro erop gezet.
Hij doet het heel erg goed, is heel erg stil en ik zie niks raars als ik naar een hardware monitor kijk.
CPU temp op idle ~25°C, GPU temp op idle ~32°C.

Toen ik de i7-6700T had deed de videokaart het perfect zonder problemen!
Problemen x tijd na het opstarten van een game duiden meestal op hitte of stroom problemen

De i7t gebruikt 35W, de AMD 95W. dus dat is wel significant meer.
Op zich zou 550W genoeg moeten zijn
Maar ik Kan me dus voorstellen dat als die psu al problemen had, hij het wel doet met de i7, en niet met de amd. Heb je mogelijkheid dit met een andere PSU te proberen ?

[Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 19-10-2018 13:13]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• wildfire753159
heuveltje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Problemen x tijd na het opstarten van een game duiden meestal op hitte of stroom problemen

De i7t gebruikt 35W, de AMD 95W. dus dat is wel significant meer.
Op zich zou 550W genoeg moeten zijn
Maar ik Kan me dus voorstellen dat als die psu al problemen had, hij het wel doet met de i7, en niet met de amd. Heb je mogelijkheid dit met een andere PSU te proberen ?
Een andere PSU heb ik op het moment niet, ik zal binnenkort een nieuwe bestellen aangezien deze volgensmij inderdaad al redelijk oud is.
Is er ondertussen nog iets anders dat ik kan testen?

Aan de andere kant is het wel raar dat cinebench CPU test het wel perfect doet met een best goede score.

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-06 08:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

wildfire753159 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Een andere PSU heb ik op het moment niet, ik zal binnenkort een nieuwe bestellen aangezien deze volgensmij inderdaad al redelijk oud is.
Is er ondertussen nog iets anders dat ik kan testen?

Aan de andere kant is het wel raar dat cinebench CPU test het wel perfect doet met een best goede score.
CPU test, test dus alleen de CPU. Dus dan is de GPU idle, en je totale stroomverbruik veel lager dan bij een game waarbij beide belast worden.

Je zou nog eens kunnen kijken hoe de temperaturen zich ontwikkelen voordat ie crasht ?

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• wildfire753159
heuveltje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

CPU test, test dus alleen de CPU. Dus dan is de GPU idle, en je totale stroomverbruik veel lager dan bij een game waarbij beide belast worden.

Je zou nog eens kunnen kijken hoe de temperaturen zich ontwikkelen voordat ie crasht ?
Dat is waar 8)7

Ik probeerde een screenshot te krijgen van BO2 & nzxt cam op het moment dat hij crashed maar ik kon nu een heel potje spelen zonder enige problemen. (max settings, 1080p met ~190 fps)
Jammer genoeg ging ik daarna gelijk de opengl test nog een keer proberen maar die crashed wel nog steeds gelijk:

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08:56
Heel veel ouder dan een jaar kan een Mastetwatt 550w niet zijn. Dus of je bent met de leeftijd in de war of je hebt het verkeerde type voeding in je lijst staan. Graag meer duidelijkheid over de voeding.

Dat je een i7-6700T op een B360 bord werkend gehad hebt klopt ook niet.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:18
Geen idee of het nog steeds zo kritisch is, maar is je;
- bios-versie up-to-date;
- geheugen compatible;

• wildfire753159
[quote]Uszka schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:51:
~~~
/quote]
Heel veel ouder dan een jaar kan een Mastetwatt 550w niet zijn. Dus of je bent met de leeftijd in de war of je hebt het verkeerde type voeding in je lijst staan. Graag meer duidelijkheid over de voeding.

Dat je een i7-6700T op een B360 bord werkend gehad hebt klopt ook niet.
Oh sorry ik bedoelde een MSI Z270 Gaming Plus, ik haalde het door elkaar met een andere build.
De PSU had ik tweedehands, als het goed is is het dezelfde als in de wishlist

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Waarom had je uberhaupt een T processor in een desktop systeem zitten? Een upgrade naar bijna iedere willekeurige (tweedehands) i5 of i7 processor had je een leuke snelheidswinst gegeven ten opzichte van zo'n low-power geval en je had je moederbord gewoon kunnen houden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Ik zou als eerste het geheugen checken,dit soort rare instabiliteit kan zomaar het gehuegen zijn.

• wildfire753159
freaky35 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:26:

Bij een bsod kreeg ik de message "VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR".
Maar de pc heeft pas 1 keer een blue screen laten zien, dit was toen ik windows 10 er net opnieuw opgezet had en de eerste opengl test deed op cinebench, verder is het heel de tijd het programma zelf die vast loopt / crashed.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@wildfire753159 Heb je alles al getest buiten de kast ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• wildfire753159
freaky35 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:26:
Ik heb de reepjes even een voor een getest, en het blijkt inderdaad dat een van de twee stickjes opeens defect is, alles doet het nu weer zonder problemen!

Iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True