Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand die mij kan helpen met deze (kort) oefening.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Xion28
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20-12-2020
Op de link kan je zien wat mijn oefening is in scripting binbash.
Ik moet keuze's maken in bash en als ik nummer 1 creëer ik een bestand.
En als ik nummer 2 kies verwijder ik een bestand.

Ten slotte als ik de bestand aanmaak of wil verwijderen moet ik de bestandnaam weergeven.

Ik heb nog nooit gescript in bash ik probeer het te maken maar blijft steeds moeilijk.

https://imgur.com/a/jVC777C

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Heb je al wat rond gegoogled en gelezen hoe binbash scripting werkt? En misschien is het beter je huiswerk zelf te maken? Wat heb je al geschreven? Waar loop je vast? Wat werkt niet/wel? heb je een log van je script?...

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar is je "initiele aanzet" tot code?

Op zich is een keuze-menu maken niet lastig en optie 2 (verwijderen van een bestand) is ook geen rocket-science. Ik mis alleen de "voorwaarde" dat als ik eerst 10x optie 1 aanklik (en dus 10 nodeloze bestanden heb), dat ik in optie 2 het correcte bestand mag weggooien.

Hier een kleine tutorial:

/edit: je opdracht is incompleet; misschien dat je ergens tussen stap 2 en 3 ook nog even een LS moet invoegen; niet iedereen onthoudt welke bestanden er zijn en hoe ze heten.

[Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 19-10-2018 11:33]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xion28
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 20-12-2020
MAX3400 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:29:
Waar is je "initiele aanzet" tot code?

Op zich is een keuze-menu maken niet lastig en optie 2 (verwijderen van een bestand) is ook geen rocket-science. Ik mis alleen de "voorwaarde" dat als ik eerst 10x optie 1 aanklik (en dus 10 nodeloze bestanden heb), dat ik in optie 2 het correcte bestand mag weggooien.

Hier een kleine tutorial:
[YouTube: Creating Command Line Menus with Shell Scripts]

/edit: je opdracht is incompleet; misschien dat je ergens tussen stap 2 en 3 ook nog even een LS moet invoegen; niet iedereen onthoudt welke bestanden er zijn en hoe ze heten.
Je mag maar 1x klikken op nummer 1 of 2 en daarna moet je de bestandnaam ingeven, voor het aanmaken of te verwijderen. En die commands weet ik niet hoe je die moet maken.

En hoe kan ik een bestand laten maken in BinBash, is dat met touch?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar volgens mij probeer je ons je huiswerk te laten maken.
Vraag eens even bij je klasgenoten en gebruik google. Wat je zoekt is echt basis linux en prima met google te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Xion28 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Je mag maar 1x klikken op nummer 1 of 2.
Dat staat niet in je opdracht. Ik lees nergens dat je maar 1x een optie mag aanklikken. Niet in de laatste plaats omdat er ook staat dat er gevraagd moet worden naar de bestandsnaam dus er kan meer dan 1 bestand gemaakt, aanwezig, verwijderd worden.
En die commands weet ik niet hoe je die moet maken.

En hoe kan ik een bestand laten maken in BinBash, is dat met touch?
Tja, als ls, touch, rm en aanverwante (basale) commando's niet bekend zijn, heb ik een vermoeden dat of het boek of de aandacht voor de les niet optimaal zijn.

Observatie: je post binnen 16 minuten een antwoord dat je het allemaal niet weet. Maar de YT is bijna een kwartier?

Laten we eens anders beginnen: welke distro gebruik je nu voor je opdracht? Welke code heb je wel al? Krijg je foutmeldingen als je je sh start?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:09

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Huiswerkvragen mogen alleen als je zelf al voldoende inzet toont. Met 0 kennis vraag je in principe aan ons om je opdracht te maken. Dat doen we niet. Er zijn online genoeg tutorials te vinden voor scripten in bash. Ga daar eerst mee beginnen. De video van MAX3400 geeft al een aardig idee waar je verder op kan zoeken.

Ik wil je met klem vragen om eerst zelf wat te gaan doen en testen voordat je hier verder komt met 'weet ik niet' en 'kan ik niet'. Als ik geen verbetering zie, gaat dit topic op slot. Want huiswerk moet je nog altijd zelf maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True