Uszka schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:38:
[...]
Bij de 650w en zwaarder zegt Seasonic de problemen opgelost te hebben. Aan de 550w is niets veranderd dus nog steeds uitval met Vega 56 en 64, heel soms een RX580 Wie een GTX 970 Strix heeft kan een andere PEG kabel aanvragen bij Seasonic. Daarnaast adviseert Seasonic geen videokaart van >225w aan te sluiten op één PEG kabel met 2 connectors. Daarvoor moet een 2e kabel bij Seasonic besteld worden.
Mijn Focus Plus Gold 550w heeft naast de hierboven genoemde videokaarten ook issues met de GTX 780 LE en R9 290 Vapor X. Daarbij maakt het niet uit of ik één, twee, oude of nieuwe PEG kabels gebruik. Een oude G-Series 450w draait al deze kaarten zonder problemen. Op mijn vraag aan Seasonic hoe het toch mogelijk is dat deze voeding probleemloos werkt icm die kaarten en een 100w zwaardere nieuwe problemen heeft krijg ik geen antwoord.
Dat Seasonic zelf de voeding ontwikkelt is eerder een nadeel dan een voordeel. Waarom zelf het wiel uit willen vinden dat bij een andere OEM al succesvol draait want waarom is er nog steeds geen opvolger voor het antieke S/M12II?
volgens mij word ook minimaal 650W aangeraden voor een Vega 56 en 750W voor een vega 64, daarnaast heeft Seasonic ook uitgelegd waarom hun Focus plus series problemen had met die specifieke kaarten (voornamelijk omdat ze buiten industrie standarden werken). De RX580 hoort ook gewoon te werken op een 550W focus plus, vriend van me heeft namelijk een RX580 in combinatie met een seasonic focus plus 550W van ergens eind 2017 of begin 2018 (een RX580 word 500W PSU aangeraden). Dus ja als je al begint met het negeren van minimal requirements vanuit de GPU fabrikant moet je niet de PSU fabrikant aansprakelijk stellen (wattage is trouwens niet echt belangrijk, vind het aantal Ampére die ik max mag trekken op de 12V of 5V rail toch net iets belangrijker). Dat er in het design van de Focus plus een probleem was dat opgelost moest worden, ja dat is ook zo. Seasonic heeft dit redelijk goed opgelost uiteindelijk (in het begin deden ze ook moeilijk hierover, dat mag gezegd worden heb namelijk het PSU topic gevolgd).
Om af te sluiten vind ik het ook best grappig hoe je jezelf tegenspreekt.... Eerst zeg je dat innovatie niet nodig is maar klaagt erna meteen over een oud ontwerp voeding dat blijkbaar vervangen moet worden
Edit:
Heb mijn advies aangepast, om ervan af te zijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
Richo999 op 21-10-2018 18:57
]
AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I