Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 3 weken geleden sprong het lampje van mijn beamer Acer x1383wh kapot. Dus ik had een nieuw lampje besteld, na iets meer dan 2 weken is het lampje eindelijk binnen.

Na het installeren van het nieuwe lampje trad er een nieuw probleem op, namelijk witte vlekken op het beeld als de achtergrond zwart is. Zie onderstaande link voor de afbeelding.

https://afbeelding.im/xStsan5P

Wat is dit eigenlijk? Stof die op de lens is gekomen? Ik heb speciaal een lenspen aangeschaft om de lens schoon te maken, maar het helpt niet. Iemand die mij verder kan helpen met dit probleem?

Alvast bedankt!

Groeten Ugur,

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 20:32
Vuil op de lens zie je meestal niet omdat het op een oppervlak zit wat uit focus is. Ik krijg niet echt uitgelegd wat ik bedoel, maar stof op de lens lijkt niet het probleem. In ieder geval niet de grote lens voorop. Het lijkt meer op stof op de dlp chip.
De dlp chip is een grid met elektrische bediende spiegeltjes die het licht naar het scherm sturen en zo pixels laten oplichten.
Misschien is er stof op die chip gekomen bij het vervangen van de lamp. Ik durf niet te zeggen of je dit veilig kunt verwijderen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wat ik zou doen, is gewoon de stofzuiger erop zetten.

Heb het zelf trouwens ook nadat ik bij mij de lamp heb vervangen, maar ik heb er maar eentje dus niet zo interessant.

Mocht de stofzuiger niet helpen dan een busje perslucht en terwijl hij aanstaat eens kijken op welke plek je verandering ziet als je voorzichtig wat lucht naar binnen blaast, weet je misschien waar je het ongeveer moet zoeken.

Disclaimer: kan best zijn dat je je projector er mee sloopt hoor, zeg ook alleen maar wat ik zou proberen, maar ik zoek een goede reden om een 4k projector te kunnen kopen. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.