Handig surround system voor beamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim94
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2021
Op mijn werk hebben we een ruimte die gebruikt wordt voor vergaderingen. Op dit moment hangt er in het midden van de ruimte een beamer met chromecast die schijnt op een van de muren. Iedereen kan vanaf zijn laptop mooi zijn scherm delen via een optie in Google Chrome. Nu willen wij de kamer "upgraden" met een mooi speaker system. Wat wij eigenlijk willen doen is een surround syteem plaatsen (4 speakers in elke hoek + eventuele andere boxen). Is hier een makkelijke optie voor?
...

Eis:
- Surround geluid afspelen als laptops via chromecast beamer gebruiken.
Eventueel:
- Ook af te spelen als de beamer uit is.

...

Werkt zo'n systeem bijvoorbeeld? (https://www.coolblue.nl/p...arman-kardon-bds-635.html)
HDMI kabel van versterker naar beamer en chromecast in versterker?
...

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via tim94 op 19-10-2018 15:10)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

In theorie werkt de opzet die je voor ogen hebt. Ik durf alleen niet te zeggen of je ook 5.1 surround krijgt als je je scherm deelt via Google Chrome en dan ook nog eens via WiFi naar de Chromecast streamt. Ik acht de kans groot dat je slechts 2.0 stereo krijgt aangezien er nergens in die keten een surround track/bron aanwezig is zoals bijvoorbeeld een film dat wel heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

FeaR

In GoT we trust

In theorie werkt de opzet die je voor ogen hebt. Ik durf alleen niet te zeggen of je ook 5.1 surround krijgt als je je scherm deelt via Google Chrome en dan ook nog eens via WiFi naar de Chromecast streamt. Ik acht de kans groot dat je slechts 2.0 stereo krijgt aangezien er nergens in die keten een surround track/bron aanwezig is zoals bijvoorbeeld een film dat wel heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.