Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Call of duty black op 4 fps/lag probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FReTePET YT
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-05 18:13
Hallo allemaal.

Om te binnen wil ik even zeggen dat ik niet heel veel verstand heb van dit onderwerp. Dus als ik iets verkeerds zeg of denk, Sorry daarvoor.

Ik heb laatst de nieuwe PC game Call of duty black ops 4 gekocht. Ik was al aan het twijfelen of ik het spel goed kon spelen qua prestaties. Uiteindelijk heb ik het gisteren toch gekocht.

Nu ben ik al even aan het spelen op low settings met dus ongeveer 50-60 fps. Maar toch heb ik het gevoel alsof de game niet helemaal smooth loopt. Licht dat aan mijn CPU. Of is het een lichte bottleneck? Zoja, is dat een beetje te verhelpen?

Dit zijn mijn pc specs:

CPU: AMD A8 7600 quadcore (ik dacht 3,2 ghz)
GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6G ROG Strix
Ram geheugen: 8Gb

Ik weet dat ik nodig een upgraid nodig heb, maar ik wil er eigenlijk niet nog meer geld aan uitgeven

Ik hoop dat ik hierbij genoeg informatie heb gegeven, en hoop op een antwoord.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via FReTePET YT op 22-10-2018 23:24)

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ik denk dat het wel aan je cpu licht. de A8 7600, is vandaag de dag geen hoogvlieger.

Wellicht upgraden naar Ryzen?

Forum

Ryzen 3 1200: 80 Euro

(Je moet dan wel AM4 mobo, en DDR4 hebben)

[Voor 51% gewijzigd door iCore op 18-10-2018 21:43]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Installeer even MSI Afterburner en ga eens meten welke componenten er zwaar belast worden.

Grote gok: een upgrade naar 16GB RAM en mogelijk een SSD (die ik niet zie in de startpost), gaat wel helpen.

Ook andere programma's zoals CPU-Z (stresstest voor de CPU) en 3DMark (voor de GPU) geven inzicht of je componenten goed/voldoende functioneren ten opzichte van andere systemen op deze wereld.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ik denk dat het wel aan je cpu licht. de A8 7600, is vandaag de dag geen hoogvlieger.

[Voor 51% gewijzigd door iCore op 18-10-2018 21:43]

• falcon123
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Ik heb ook wel het vermoeden dat je CPU het probleem is, aangezien het al onder de minimum specs zit qua performance volgens >
https://www.cpubenchmark....u=AMD+A8-7600+APU&id=2311

Call of Duty: Black Ops 4 system requirements (minimum)
  • CPU: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  • RAM: 8GB GPU: Nvidia GeForce GTX 660 2 GB / GTX 1050 2GB or AMD Radeon HD 7850
  • HDD: 55GB HD space
  • DirectX: Version 11.0 compatible video card or equivalent
  • Network: Broadband Internet connection
  • Sound Card: DirectX Compatible
Je zou hier naar kunnen kijken > reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018
De genoemde videokaart heb je al. Gaat dan vooral om de CPU, moederbord en RAM dat je zou moeten vervangen eventueel. :)

[Voor 19% gewijzigd door falcon123 op 18-10-2018 21:50]

• FReTePET YT
MAX3400 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:37:
Installeer even MSI Afterburner en ga eens meten welke componenten er zwaar belast worden.

Grote gok: een upgrade naar 16GB RAM en mogelijk een SSD (die ik niet zie in de startpost), gaat wel helpen.

Ook andere programma's zoals CPU-Z (stresstest voor de CPU) en 3DMark (voor de GPU) geven inzicht of je componenten goed/voldoende functioneren ten opzichte van andere systemen op deze wereld.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben het inderdaad vergeten erbij te zetten maar ik heb al een SSD in mijn PC zitten (weliswaar weer van 5 jaar oud). Ik zal morgen na school inderdaad even de opgenoemde dingen installeren en uitproberen. Dan zal ik de resultaten morgen ook even doorsturen!

Bedankt!

• FReTePET YT
iCore schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:41:

[Afbeelding: Forum]

Nog bedankt voor de snelle reactie!

Ja klopt, ik heb mijn videokaart een jaartje geleden geüpgraid. En heb de rest van mijn PC niet gedaan. Vandaar die oude troep! ;).

Ik ga als er geen andere oplossing is inderdaad zoiets aanschaffen denk ik. Maar ik dacht misschien is er nog iets anders wat ik kan proberen om het te verhelpen, ik vrees alleen van niet. Dus het wordt denk ik een nieuwe CPU en misschien nog nieuwe setje ram geheugen erbij.

Heel erg bedankt voor het antwoorden!

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

FReTePET YT schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

Nog bedankt voor de snelle reactie!

Ja klopt, ik heb mijn videokaart een jaartje geleden geüpgraid. En heb de rest van mijn PC niet gedaan. Vandaar die oude troep! ;).

Ik ga als er geen andere oplossing is inderdaad zoiets aanschaffen denk ik. Maar ik dacht misschien is er nog iets anders wat ik kan proberen om het te verhelpen, ik vrees alleen van niet. Dus het wordt denk ik een nieuwe CPU en misschien nog nieuwe setje ram geheugen erbij.

Heel erg bedankt voor het antwoorden!
Wellicht kan je mijn setje overnemen? Een 4Core i5 (i5 4590) + een z97 mobo (Gigabyte GA-Z97-HD3) + 8GB (2 sticks) Kingston Savage RAM.

Dan heb je dus 16GB DDR3, een een stuk snellere CPU. dat zou al een performance boost moeten opleveren.

Je mag me een bericht sturen :)

Maar dit is maar een aanbod hoor

• FReTePET YT
falcon123 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:43:
Ik heb ook wel het vermoeden dat je CPU het probleem is, aangezien het al onder de minimum specs zit qua performance volgens >
https://www.cpubenchmark....u=AMD+A8-7600+APU&id=2311

Call of Duty: Black Ops 4 system requirements (minimum)
  • CPU: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  • RAM: 8GB GPU: Nvidia GeForce GTX 660 2 GB / GTX 1050 2GB or AMD Radeon HD 7850
  • HDD: 55GB HD space
  • DirectX: Version 11.0 compatible video card or equivalent
  • Network: Broadband Internet connection
  • Sound Card: DirectX Compatible
Je zou hier naar kunnen kijken > reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2018
De genoemde videokaart heb je al. Gaat dan vooral om de CPU, moederbord en RAM dat je zou moeten vervangen eventueel. :)
Hallo, en ook bedankt voor het snelle antwoorden!

Ik had inderdaad de minimum systen requirements gezien. Aangezien ik wel een redelijk goede videokaart heb. Dacht ik, ik gok het er maar op.

Bedankt!

• FReTePET YT
@falcon123 @MAX3400

Maar om terug op de vraag te komen. Er zal dus waarschijnlijk geen andere optie zijn dan een nieuw setje kopen om de fps/lag spikes te verhelpen? De game is nu opsich wel redelijk te spelen. Alleen zijn die kleine lag spikes (waarschijnlijk door mijn cpu) een beetje irritant.

Ik heb net even uitgeprobeerd, maar als ik de game Graphics op medium of high zet (normaal heb ik het op low). Veranderd er nagenoeg niks met de fps. Is dat normaal?

Alvast bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door FReTePET YT op 19-10-2018 07:07]

Anoniem: 337891

Ha @FReTePET YT

Ik heb je topic verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen omdat hij daar beter op zijn plek is. Succes met je systeem! (en het fraggen.)

Ex

• FReTePET YT
exactor it schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:34:
Ha @FReTePET YT

Ik heb je topic verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen omdat hij daar beter op zijn plek is. Succes met je systeem! (en het fraggen.)

Ex
Hallo,

Ja Oke sorry daarvoor dan! Altijd lastig om uit te kiezen waarbij hij het beste past! ;)

Anoniem: 337891

FReTePET YT schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

Hallo,

Ja Oke sorry daarvoor dan! Altijd lastig om uit te kiezen waarbij hij het beste past!
No problemo. Het gaat er om dat jij je systeem goed weet te krijgen uiteindelijk.

Als je twijfelt in de toekomst: Spielerij beleid

Nu terug naar de oplossingen zou ik zeggen. :)

• falcon123
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
FReTePET YT schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:19:
@falcon123 @MAX3400

Maar om terug op de vraag te komen. Er zal dus waarschijnlijk geen andere optie zijn dan een nieuw setje kopen om de fps/lag spikes te verhelpen? De game is nu opsich wel redelijk te spelen. Alleen zijn die kleine lag spikes (waarschijnlijk door mijn cpu) een beetje irritant.

Ik heb net even uitgeprobeerd, maar als ik de game Graphics op medium of high zet (normaal heb ik het op low). Veranderd er nagenoeg niks met de fps. Is dat normaal?

Alvast bedankt!
Zonder hardware upgrades zal je geen significante verbeteringen kunnen doen. Je kan er voor zorgen dat wanneer je black ops 4 speelt dat je geen andere achtergrond applicaties hebt aan staan zoals chrome etc.
Sommige instellingen hebben niet zo'n grote invloed op je fps dus vandaar dat het verschil niet zo groot is, maar andere instellingen zoals shadows en andere grafische instellingen kunnen wel weer een grote impact hebben op je fps.

Je zal zelf een beetje moeten experimenteren wat de beste instellingen voor jou zijn.
Daarnaast zou je als nog naar de hardware upgrade kunnen kijken zodat je in de toekomst ook de andere nieuwe games soepeler kan spelen. :)

• FReTePET YT
MAX3400 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:37:

Hi @MAX3400

Ik heb net de MSI afterburner gedownload. En heb wat dingen uitgetest. Nogmaals ik heb er niet heel veel verstand van. Maar volgens de MSI afterburner doet mijn CPU1 zowat niks. Alle cores zijn zowat aan hun Max vermogen behalve de CPU1 core. En met Max bedoel ik 100-100% usage. (De berekeningen zijn gemeten tijdens het gamen). Verder is de temperatuur rond de 50-55.

Hopelijk is dit genoeg informatie en ik zal ondertussen nog even de andere programma’s uitproberen.

Alvast bedankt!

• FReTePET YT
@MAX3400

Ohja, en zelfs met de stress test voor de cpu blijft de CPU1 core zo rond de 10 van de 100%. En zijn alle andere Cores op 100-100%

[EDIT]
Nu ik de game nog een keer opstart werkt de CPU1 gewoon weer

[Voor 20% gewijzigd door FReTePET YT op 19-10-2018 17:31]

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Systeem is gewoon te licht,
En je zegt het zelf al,je weet dat je moet upgraden,met dit systeem gaat het ehm niet worden.
De videokaart isa natuurlijk nog wel afdoende/

Maar de cpu is echt serieus te licht voor deze game.
Helaaas dus als je de game goed wilt spelen,dan heb weinig keus.

Zie hier bv het vergelijk van de A8 en de i3 is die ze als minimale cpu opgeven:

https://cpu.userbenchmark...APU-2014-DKa/2877vsm14050

Dan kan je wel nagaan dat het niet gaat werken,helaas

[Voor 39% gewijzigd door freaky35 op 20-10-2018 21:33]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True