Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Display aansturen met Raspberry PI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tsjilp
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ik heb een oude dvd speler die ik niet meer gebruik welke ik als casing wil gebruiken voor een raspberry PI met kodi.
Nu zit daar een LCD display op die ik wil aansluiten via de GPIO poorten.
Het gaat om het volgende display:

Ik heb nog de volgende info beschikbaar:

Mijn vraag:
Is dit met de huidige informatie te doen, en kan dit direct op een GPIO, of is er meer (hardware) voor nodig. Mijn kennis op het gebied van elektrotechniek is minimaal, maar wie niet waagt wie niet wint.

[Voor 1% gewijzigd door Tsjilp op 18-10-2018 21:09. Reden: typo]

Raar... Is zo gek nog niet

Beste antwoord (via Tsjilp op 19-10-2018 09:51)

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Mijn kennis op het gebied van elektrotechniek is minimaal
Dan zou ik hier niet aan beginnen, dit is namelijk heel erg geen LED display maar een VFD.

Een VFD als deze heeft een paar volt gloeispanning nodig (filament) en een spanning van een 24-35V om de anodes en roosters aan te sturen.
En die moet je ook nog eens multiplexen, daarom staan de roosters en anodes in een tabel P=Anode, G=Grid

Repareren doe je zo.

Alle reacties

• farlane
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-06 21:52
Het kan met GPIO pinnen zo te zien, maar:
- Je moet er achter zien te komen welke spanning het display wil hebben (zou je kunnen checken als de DVD speler nog wat doet)
- Je komt een paar pinnen te kort; om alles aan te sturen moet je 11*17 pinnen hebben. Dit zou je misschien kunnen oplossen door multiplexers/schuifregisters te gebruiken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:27

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Tsjilp schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:08:
Mijn kennis op het gebied van elektrotechniek is minimaal, maar wie niet waagt wie niet wint.
Ik zie geen programmeervraag maar een elektronica-vraag? (Waar hoort mijn topic?)

Programming >> Modding, Mechanica & Elektronica

[Voor 10% gewijzigd door RobIII op 18-10-2018 21:39]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Sine
  • Nu online
Mijn kennis op het gebied van elektrotechniek is minimaal
Dan zou ik hier niet aan beginnen, dit is namelijk heel erg geen LED display maar een VFD.

Een VFD als deze heeft een paar volt gloeispanning nodig (filament) en een spanning van een 24-35V om de anodes en roosters aan te sturen.
En die moet je ook nog eens multiplexen, daarom staan de roosters en anodes in een tabel P=Anode, G=Grid

Repareren doe je zo.

• farlane
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12-06 21:52
Sine schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:54:
Dat had ik me niet gerealiseerd :D

Het zou nog te doen zijn met een VFD driver maar ik kan niet echt een ready made hobby board vinden....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Sine
  • Nu online
Die zul je ook niet snel vinden, sterker nog, de verkrijgbaarheid van VFD drivers an sich is al spannend.

Repareren doe je zo.

• Tsjilp
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ok, dan wordt het een alternatief plan: op die plek een display zetten die wel (makkelijk) aan te sturen is met een pi, tnx!

Raar... Is zo gek nog niet

• Sine
  • Nu online
Er bestaan dot matrix VFD's met alle driver elektronica er al op, die voer je via een seriële ingang op TTL niveau. Mocht je de zelfde look willen houden.

Maar die zijn niet echt goedkoop
https://www.ebay.com/itm/...item2f1ad62ec1:rk:39:pf:0

Repareren doe je zo.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True