HDMI kabel veroorzaakt knipperend beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 6.650 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1122773

Topicstarter
Wat is er aan de hand met mijn HDMI kabel...En welke HDMI kabel moet ik kopen om het op te lossen?

Ik heb pas een computer in elkaar gezet en deze in mijn woonkamer op mijn TV aangesloten. Ik had nog een 1.5 meter lange HDMI kabel met ethernet liggen en heb deze gebruikt om de 2 apparaten tijdelijk met elkaar te verbinden. Dit werkte perfect!

Enige probleem was de locatie van de computer, deze stond afgelopen weken pal in de kamer direct voor mijn TV. Een betere plek kon tijdelijk niet i.v.m. de lengte van de HDMI kabel. Aangezien er voor HDMI-kabels geen versies zouden bestaan heb ik op amazon.de een goedkope High Speed HDMI kabel van 5 meter gekocht(Wentronic HDMI, 5m HDMI-kabel).

Het probleem: Wanneer ik mijn PC en mijn TV via de 5 meter HDMI kabel verbind krijg ik om de 3 seconden een zwart beeld. Dit knipperen blijft continue door gaan.

Door het te googlen kan ik niet een exacte oorzaak vinden. 1 van de mogelijkheden is dat de kabel last heeft van storingen door andere apparaten.

Mijn vragen aan u allen:
1.Wie weet de oorzaak & oplossing.
2. En als het blijkt dat ik inderdaad een kabel nodig heb die beter ontworpen is op storingen, welke moet ik aanschaffen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1122773 op 18-10-2018 19:56 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1122773 op 18-10-2018 20:15)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goedkope kabel en meer dan 2 meter .... als je dan minder signaal dan heb je een slechte kabel ....

De Actionkabels tot 2m zijn prima te doen, maar de kans dat je aluminiumbedrading hebt, ipv 'echt' koper is erg groot.
Net zoals netwerkbekabeling, heb je een minimale 'kwaliteit' nodig om afstanden te overbruggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Waarom moeilijk doen en uitzoeken waarom de kabel het niet doet. Haal voor een paar euro een andere bij de action ofzo en als dat werkt gooi je de oude weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat dat net zo nutteloos is als antwoorden op een vraag en geen antwoord geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 1122773 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:04:
Omdat dat net zo nutteloos is als antwoorden op een vraag en geen antwoord geven :)
Nog nuttelozer is het om de mensen die je om hulp vraagt af te katten.

Oorzaak kan van alles zijn, zoals -36- al zei: probeer een andere (betere) kabel.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:51
Je TV en PC werkte prima.
Toen heb je de kabel veranderd, en verlengd.
Sindsdien werkt het niet meer goed.

Duidelijk dus dat het maar twee oorzaken kan hebben:
- Schade door het verplaatsen.
- De kabel is niet goed.

Het eerste kan je controleren door je oude kabel te gebruiken. Het tweede door een andere kabel te kopen.
https://www.allekabels.nl...igh-speed-aanbieding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 10:59
Precies zoals bovenstaande antwoorden al zeggen.

Ik kan je de HDMI kabels van de Action van harte aanraden. Kosten 2,60 o.i.d en spelen met gemak 4K 60fps met HDR10 content.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Goedkope kabel en meer dan 2 meter .... als je dan minder signaal dan heb je een slechte kabel ....

De Actionkabels tot 2m zijn prima te doen, maar de kans dat je aluminiumbedrading hebt, ipv 'echt' koper is erg groot.
Net zoals netwerkbekabeling, heb je een minimale 'kwaliteit' nodig om afstanden te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreshMaker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:10:
Goedkope kabel en meer dan 2 meter .... als je dan minder dan heb je een slechte kabel ....

Toppie antwoord dit, ik was idd ook al terughoudend dat nog meer van hetzelfde geen goed resultaat zou geven,

3 meter was net te kort voor mijn gewenste positie van de PC

Heb jij toevallig suggesties voor goede kwaliteit HDMI kabels?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1122773 op 18-10-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 1122773 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

Heb jij toevallig suggesties voor goede kwaliteit HDMI kabels?
Ik niet, maar @jeroen3 wel
jeroen3 in "HDMI kabel veroorzaakt knipperend beeldscherm"

• Heidi66
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-11-2023
Ik had t zelfde probleem .ik heb een Windows 11 pc verbonden met grote smart tv . Ik heb een nieuwe HDMI 4K van 10 meter aangesloten .Oplossing voor flikkeren .via pc: beeldscherm op uitbreiden scherm 1 pc ,scherm 2 tv : HDR uit,beeld op 300%, resolutie hoog boven 3840, 23,98hz laag

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-05 14:23

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

kicken is niet nodig

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.