Goededag Tweakers,
Na een aantal jaren trouwe dienst is dan uiteindelijk mijn destijds highend game-pc van 2011 gesneuveld. Moge hij rusten in vreden! Misschien handig om te weten ik ben een leek in PC's. Mijn vorige PC was ook een aanschaf uit de best buy destijds, heb deze dan ook laten assembleren. Wat werkgeheugen of een GPU bijprikken lukt mij dan wel weer.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe pc voor te gamen. In eerste instantie wil ik het budget zo laag mogelijk, ben namelijk sinds kort huiseigenaar en nog zeer veel andere prioriteiten zoals tuin en aankleding woning. Toch wil ik de mogelijkheid houden om later door enkel de GPU te upgraden weer mee te kunnen met de nieuwere spellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop zou ik voor nu willen gebruiken om world of warcraft te spelen. Later na een GPU upgrade zou ik graag toch graag PUBG willen kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600euro. Dit lijkt mij mogelijk een erg grootte uitdaging? Of
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De gesneuvelde desktop is van 2011, ik weet niet of het zinvol is om hiervan componenten mee te nemen in de nieuwe build? Mogelijk de voeding? Corsair 750W (via Crossfire 2 grafische ATI kaarten gedraaid). KAst is naar mijn mening erg groot en zou dan ook graag een compacter iets willen hebben. Randapparatuur is aanwezig dus het budget kan volledig naar componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrij basic, niks al te gek gezien het budget.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD van 500gb voor OS op te draaien of mogelijk 256gb SSD?
Ga je overklokken?
nee, ben niet thuis in het bouwen en overclocken van een computer.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het mogelijk voor een budget van 500-600euro een desktop samen te stellen die future proof is? GPU hoeft in eerste instantie niks bijzonders te zijn, deze zal na tijd worden vervangen door een sterkere. Of kan het zelfs goedkoper?
Na een aantal jaren trouwe dienst is dan uiteindelijk mijn destijds highend game-pc van 2011 gesneuveld. Moge hij rusten in vreden! Misschien handig om te weten ik ben een leek in PC's. Mijn vorige PC was ook een aanschaf uit de best buy destijds, heb deze dan ook laten assembleren. Wat werkgeheugen of een GPU bijprikken lukt mij dan wel weer.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe pc voor te gamen. In eerste instantie wil ik het budget zo laag mogelijk, ben namelijk sinds kort huiseigenaar en nog zeer veel andere prioriteiten zoals tuin en aankleding woning. Toch wil ik de mogelijkheid houden om later door enkel de GPU te upgraden weer mee te kunnen met de nieuwere spellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De desktop zou ik voor nu willen gebruiken om world of warcraft te spelen. Later na een GPU upgrade zou ik graag toch graag PUBG willen kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600euro. Dit lijkt mij mogelijk een erg grootte uitdaging? Of
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De gesneuvelde desktop is van 2011, ik weet niet of het zinvol is om hiervan componenten mee te nemen in de nieuwe build? Mogelijk de voeding? Corsair 750W (via Crossfire 2 grafische ATI kaarten gedraaid). KAst is naar mijn mening erg groot en zou dan ook graag een compacter iets willen hebben. Randapparatuur is aanwezig dus het budget kan volledig naar componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrij basic, niks al te gek gezien het budget.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 150,45 | € 150,45 |
1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 105,- | € 105,- |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit | € 78,65 | € 78,65 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1D3000C16 | € 70,- | € 70,- |
1 | Corsair TX550M V2 | € 73,26 | € 73,26 |
1 | Crucial BX500 480GB | € 68,95 | € 68,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,26 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD van 500gb voor OS op te draaien of mogelijk 256gb SSD?
Ga je overklokken?
nee, ben niet thuis in het bouwen en overclocken van een computer.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is het mogelijk voor een budget van 500-600euro een desktop samen te stellen die future proof is? GPU hoeft in eerste instantie niks bijzonders te zijn, deze zal na tijd worden vervangen door een sterkere. Of kan het zelfs goedkoper?
[Voor 43% gewijzigd door Heemels op 19-10-2018 10:59]