Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Corrupte (niet bestaande?) .MTS files. Nog redding mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Bijk
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-06 19:30
Hoi allemaal,

Hopelijk mag deze vraag in dit subforum. Kon niet anders vinden waarbij het beter zou passen.

Vorige week ben ik gelukkig getrouwd en hebben we foto's laten maken door een professioneel fotograaf, daar is alles goed gegaan en dus hebben we in ieder geval iets om van te genieten.

Om toch ook nog iets van bewegend beeld te hebben van de ceremonie, hebben we iemand met een Sony HDR-CX450 laten filmen. Gelukkig is ook dat helemaal goed gegaan tot het einde van de ceremonie. Het probleem is daarna ontstaan: Alle bestanden na de ceremonie zijn "onleesbaar" op de computer. Diverse pc's geprobeerd, maar op geen enkele waren de bestanden van na de ceremonie te openen. De foutmelding 0xc00d36c4 wordt weergegeven wanneer ik een van die bestanden probeer te openen. Natuurlijk heb ik zelf al een en ander geprobeerd, onder andere:
- Proberen te converteren in VLC (geen effect)
- Bekeken met MediaInfo. Bij de werkende bestanden zie ik bij "container and general information" een videostream, audiostream etc. Gewoon zoals het hoort. Bij de corrupte bestanden zie ik "container and general information" en dan alleen de bestandsgrootte. Deze komt overeen met de bestandsgrootte die Windows verkenner ook aangeeft.
- Bekeken in een Hex editor. Oeps.... Bij de werkende bestanden zie ik heel veel verschillende tekens, zoals ik zou verwachten. Bij de corrupte bestanden zie ik alleen "FF". Auwch, lege containerbestanden?
- Verschillende gratis applicaties gebruikt die ik op google heb gevonden als ik zoek op "MTS file repair". Sommige doorlopen tot aan het einde, daarna ziet het er in hex editor er nog steeds het zelfde uit. Sommige falen meteen, sommige vragen om een referentiebestand en falen dan alsnog.

Is dit wat ik denk dat het is en een gevalletje van kaartje weggooien en genieten van elkaar en van de foto's? We hebben er natuurlijk bewust voor gekozen een gast te laten filmen en geen videograaf in te huren, voornamelijk omdat we vooral de ceremonie op film wilde hebben (wat gelukkig gelukt is). Maar nu de rest van de dag toch ook gefilmd is wil ik natuurlijk alles op alles zetten om de files te redden.

Is er iemand die mijn vrouw hoop kan geven? Of, is er iemand die haar het slechte nieuws wil brengen?

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Éérste waar ik aan zou denken: Kan die persoon met die Sony HDR-CX450 de bestanden nog wél benaderen op de camera zelf?

Alles wat je op andere apparaten probeert met die files kán nog meer corruptie veroorzaken dus ik hoop voor je dat je niet met de originelen aan 't "rommelen" bent.....

[Voor 41% gewijzigd door Will_M op 18-10-2018 20:11]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Bijk
De bestanden waarmee ik speel zijn kopieën. Leek me inderdaad ook niet slim dit met de originelen te doen.. Ik ga eens kijken of ze op de camera af te spelen zijn, daar had ik nog niet aan gedacht! Maar uit wat ik zei, zou jij nog enig hoop hebben?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De énige hoop is vooralsnog de camera zélf, als die al op een corrupt medium aan 't wegschrijven is geweest dan is 't helaas uithuilen (en in dezen ook niet meer opnieuw beginnen, hoe zuur dat ook klinkt).

P.S. Gebruik ook in die camera éérst een kopie welke middels een sectorcopy gemaakt is!!

[Voor 18% gewijzigd door Will_M op 18-10-2018 20:40]

• Bijk
wimmel_1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:14:

P.S. Gebruik ook in die camera éérst een kopie welke middels een sectorcopy gemaakt is!!
Hele domme vraag wellicht. Wat bedoel je daarmee? Niet de originele bestanden bekijken, maar eerst via de PC een kopie maken, op een ander kaartje zetten en dan pas uitlezen met de camera?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja. Dat kaartje met de originele opnamen wil je zo min mogelijk belasten / gebruiken. Met onderstaande tool zou je het origineel volledig moeten kunnen klonen (gratis).

http://www.hddguru.com/software/HDD-Raw-Copy-Tool/

• Bijk
Dat ga ik zo snel mogelijk eens proberen dan!

EDIT:
@wimmel_1 Helaas, in de camera zelf was bij de corrupte bestanden ook alleen zwart beeld wat niet af te spelen was. Begin volgende week krijg ik het SD-kaartje en ga ik proberen het kaartje te klonen. Ik kom er op terug!

[Voor 72% gewijzigd door Bijk op 19-10-2018 09:36]

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

Woutoud

Advocatus ineptias

FVM > FVW

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True