Toon posts:

Nieuwe game PC +/-€2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-05 20:55
Allereerst een kleine inleiding:

Ik heb de laatste 5/6 jaar gegamed op samengestelde systemen van een bepaald merk. Na de zoveelste slechte ervaring met de klantenservice besloten om het huidige systeem te verkopen en een mooi nieuw systeem te kopen met hopelijk een beetje hulp van GoT. Aangezien ik nog nooit zelf een pc in elkaar gezet heb ben ik redelijk zoekende naar welke componenten bij elkaar passen, welke versie van welke videokaart het beste is en hoe het allemaal in elkaar zou moeten passen.

Ik ben van plan het hele systeem ergens in elkaar te laten zetten tenzij jullie daar een beter alternatief voor hebben. Zelf zie ik het niet zitten om het te bouwen aangezien ik totaal geen idee heb van hoe dit moet.

Na langere tijd rond gekeken te hebben op het forum tot onderstaand lijstje gekomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, 1440p, 144hz. Op het moment vooral League of legends, PUBG, Rainbow 6, Diablo3. In de toekomst moet het ook de nieuwste AAA games goed aan kunnen. Voor de rest beetje interetten, serietje kijken en muziekje luisteren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de €2000. Minder mag altijd, een beetje meer is geen ramp als het ten goede komt van het systeem natuurlijk. Dit bedrag is PC + Monitor. Nieuwe toetsenbord en muis moeten er ook nog bij maar dat heeft geen prio.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voorlopig alleen muis & toetsenbord, die worden later een keer vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hopelijk is het onderstaande lijstje genoeg. Mochten er nog tips zijn wat betreft muis/toetsenbord hoor ik ze graag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd Intel en NVIDIA gehad, is de laatste topics op het forum lees ik dat Intel op het moment te duur is voor wat je krijgt, vandaar ook gekozen voor een Ryzen CPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb nu een redelijke grote kast staan, hij staat onder mijn bureau waar ruimte zat is, het hoeft dus niet klein te zijn. Qua geluid, stiller is beter maar aangezien ik met een headset game is het niet erg als het een beetje geluid maakt.

Ga je overklokken?
Nooit gedaan, geen idee hoe dus denk het niet.

Wat verwacht je van ons?
Aan jullie nog de vraag of alle onderdelen een beetje bij elkaar passen, of er ergens verbeteringen te maken zijn, winst te behalen is qua performance en of ik totale missers gemaakt heb met de componenten.

Qua videokaart zie ik echt door de bomen het bos niet meer, zoveel verschillende soorten met daarin weer zoveel verschillende types, hierbij graag wat meer hulp. Ook qua koelers eigenlijk geen kennis van zake. Heb ik een andere koeler nodig of is de standaard koeler genoeg?

Dit lijstje is grotendeels overgenomen uit een ander topic waar al redelijk wat feedback gegeven was maar zou toch graag nog een mening krijgen van jullie. Er zit geen haast achter het kopen van het systeem dus tijd zat zou ik zeggen.

Het 2e lijstje zijn schermen die ik gezien had, ook hier zijn er zoveel opties dat het heel moeilijk kiezen is. Ga je voor TN of IPS? Meningen verschillen hierover zag ik in voorgaande topics. Ik zit altijd recht voor het scherm dus kijkhoek is 99% van de tijd hetzelfde. Formaat toch minimaal 27", op het moment heb ik 2 schermen van 24 dus het zal hoe dan ook even wennen worden.

Mocht er meer informatie nodig zijn of zitten jullie met vragen stel ze gerust, ik zal bijna altijd binnen een dag wel reageren.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 529,-€ 529,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 116,-€ 116,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,-€ 138,-
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.344,46

En hier de schermen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 604,50€ 604,50
1Asus MG279Q Zwart€ 520,65€ 520,65
1Asus ROG Swift PG278QR Zwart€ 579,-€ 579,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.704,15

Alvast bedankt voor eventuele input!

Beste antwoord (via NexussJR op 07-11-2018 14:39)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NexussJR wij hebben de Acer hier, bijna 2j. je hebt een mooie build gemaakt niets mis mee. (y)
enige is de voeding omruilen voor voeding met meer dan één 12v rail. mbt je videokaart pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

* skip sowieso de voedingen van peize9, mugen koeler, het X470 moederbord en de evo 970 ssd's

[Voor 34% gewijzigd door Hackus op 18-10-2018 20:03]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:26
Qua scherm zou ik zelf voor de pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart gaan of voor pricewatch: LG 32GK650F-B Zwart . Die laatste heb ik op first look gezien en doet het best wel netjes!

Intel build die je zou kunnen overwegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 292,25€ 292,25
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 124,50€ 124,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 130,68€ 130,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.350,23

Met amd zou ik hiervoor gaan :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,88€ 318,88
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,05€ 141,05
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 124,50€ 124,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 970 Evo 500GB€ 130,68€ 130,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.435,96

Standaard koelers zijn genoeg maar kunnen heel veel lawaai maken.

Met een 2070 kan je, wanneer hij uit is, netjes 1440p gamen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• NexussJR
@peize9 Bedankt voor de snelle reactie, nav je lijstjes een aantal vragen!

-Maakt het qua videokaart nog uit of je voor versie a/b/c gaat? Zoals ik in mijn opening al aangaf zijn er zoveel verschillende versies van elke kaart beschikbaar. Een snelle search in de pricewatch geeft 38 uitvoeringen van de RTX 2070. Enige die er uit springt op google is de Founders Edition, scheelt dan ook wel weer 100 euro.

-Vanwaar de keuze voor de G.Skill Aegis? Zijn hier andere opties mogelijk? Vind het qua uiterlijk niet geweldig, dit is natuurlijk totaal niet het belangrijkste maar het oog wil ook wat voor de enkele keer dat ik in de kast kijk :)

-Had je nog specifieke argumenten voor de kast of is dit voornamelijk voorkeur qua uiterlijk? Neem aan dat met de meeste kasten van dat formaat alles er wel in zou passen.

-Bedankt voor de input wat betreft de schermen. Voorkeur ligt op het moment bij het ASUS scherm, deels vanwege de looks en hij ondersteund G-sync waar de LG freesync heeft. Past dan meteen weer bij de videokaart - al is dit natuurlijk ook simpel op te lossen.

In ieder geval bedankt voor de snelle feedback. Zoals ik al zei, er is geen haast dus ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen om een goede keus te maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NexussJR wij hebben de Acer hier, bijna 2j. je hebt een mooie build gemaakt niets mis mee. (y)
enige is de voeding omruilen voor voeding met meer dan één 12v rail. mbt je videokaart pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

* skip sowieso de voedingen van peize9, mugen koeler, het X470 moederbord en de evo 970 ssd's

[Voor 34% gewijzigd door Hackus op 18-10-2018 20:03]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• peize9
NexussJR schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:48:
@peize9 Bedankt voor de snelle reactie, nav je lijstjes een aantal vragen!

-Maakt het qua videokaart nog uit of je voor versie a/b/c gaat? Zoals ik in mijn opening al aangaf zijn er zoveel verschillende versies van elke kaart beschikbaar. Een snelle search in de pricewatch geeft 38 uitvoeringen van de RTX 2070. Enige die er uit springt op google is de Founders Edition, scheelt dan ook wel weer 100 euro.
Je moet het meeste kijken naar de clocksnelheid en naar de betrouwbaarheid van de fabrikant. Maar met Asus, gigabyte EVGA en MSI zit je altijd eigenlijk wel goed.
-Vanwaar de keuze voor de G.Skill Aegis? Zijn hier andere opties mogelijk? Vind het qua uiterlijk niet geweldig, dit is natuurlijk totaal niet het belangrijkste maar het oog wil ook wat voor de enkele keer dat ik in de kast kijk :)
Alleen de prijs, maar er zit verder weinig verschil in. Bijna alle ram heeft levenslange garantie en zit dus goed. Wat jij er in had gedaan is ook goed.
-Had je nog specifieke argumenten voor de kast of is dit voornamelijk voorkeur qua uiterlijk? Neem aan dat met de meeste kasten van dat formaat alles er wel in zou passen.
Ik heb die kast altijd standaard in mijn lijstjes zitten, maar die van jou is verder ook goed. De formfactor is goed in beide, jouw kast is alleen iets duurder.
-Bedankt voor de input wat betreft de schermen. Voorkeur ligt op het moment bij het ASUS scherm, deels vanwege de looks en hij ondersteund G-sync waar de LG freesync heeft. Past dan meteen weer bij de videokaart - al is dit natuurlijk ook simpel op te lossen.
Het asus scherm is verder idd goed. Ik zou er met een Nvidia kaart.
In ieder geval bedankt voor de snelle feedback. Zoals ik al zei, er is geen haast dus ik probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen om een goede keus te maken.
De 2070 is nog niet uit dus je hebt idd wel even :P .

Nog wel even iets, de psu blijkt toch niet zo goed te zijn. Het is misschien handig om een pricewatch: Corsair RM550x (2018) te nemen ipv de seasonic.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@peize9 het lijstje van TS is al goed, of heb je die over het hoofd gezien ?

• peize9
Hackus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:08:
@peize9 het lijstje van TS is al goed, of heb je die over het hoofd gezien ?
Heb ik ergens gezegd dat het niet goed was? Ik heb alleen input gegeven over wat ik zou doen. Je hebt binnen budget de optie om naar een 2700X te gaan net als een 970 ssd.

• NexussJR
Beide bedankt voor de reacties weer. Heb afgelopen uurtjes redelijk wat info opgezocht en heb een aantal dingen besloten aan de hand daarvan en jullie input.

2600X blijkt genoeg te zijn, scheelt toch weer 100 euro.
Voeding aangepast aan de hand van tip Hackus
Geheugen laat ik voorlopig staan, die 14 euro heb ik wel over voor de looks :)
Kast laat ik staan op de Fractal, lees dat deze wat stiller is en heeft mijn voorkeur wat betreft uiterlijk
Moederboard verschillen de meningen over, hopelijk reageert er een derde partij
Harde schijf ga je het verschil merken voor 40 euro? Zie wel dat de 970 veel sneller is dan de 860
Monitor voorlopig de acer, qua looks de mooiste, lees wel dat het de loterij is of je een goed scherm krijgt, meningen hierover?
Videokaart uitvoering maakt dus minimaal verschil, blijft dus ook even staan.

Dan is het lijstje iets aangepast naar het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,-€ 138,-
1BitFenix Whisper BWG550M€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.948,46

Hebben jullie enig idee wanneer de RTX 2070 leverbaar is? Als ik google op release date dan kom ik op gisteren uit maar voorlopig staat die overal nog op pre-order.

Wat betreft de koeler, is het een goed idee om eerst de standaard koeler te proberen en deze later eventueel te vervangen als die teveel lawaai maakt of is dit een lastig onderdeel om even te wisselen?

• Rovaran
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 06:27
NexussJR schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:12:
Wat betreft de koeler, is het een goed idee om eerst de standaard koeler te proberen en deze later eventueel te vervangen als die teveel lawaai maakt of is dit een lastig onderdeel om even te wisselen?
Zelf ook een beetje in dubio over de standaard AMD coolers; ik zit naar een systeem met een 2700x te kijken en te twijfelen of ik de standaard cooler houd of er bijvoorbeeld een Mugen 5 op plak.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:36

pino85

Im just a Bird in the Sky

Je ssd kwestie ,in het gebruik wat jij voor ogen hebt ga je dat in de praktijk niet merken. Gewoon voor de 860 EVO of MX500/BX500 gaan.
Ik zeg altijd ook al heb je een bepaald budget als je aan je gebruikers ervaring niets merkt met een goedkopere optie dan is dat ook mooi meegenomen.

De IPS loterij , het fenomeen IPS glow/backlight bleeding.Het bestaat dat je een minder goed exemplaar te pakken kan hebben waardoor je hem terug stuurt voor een ander.
Dat is helaas iets wat bij deze techniek ‘hoort’
Op het forum en ook in mijn omgeving zijn er mensen die tot 7x toe hebben geretourneerd tot ze een goed exemplaar hadden.
Wees dus voorbereid dat het kan voorkomen dat je enkele keren zal moeten retourneren.

Ik zelf kijk dan naar een va of een ‘ goed’ TN paneel voor gaming. Alle type schermen hebben voor en nadelen helaas.

[Voor 90% gewijzigd door pino85 op 19-10-2018 01:28]

Liefhebber van Tweakers

• NexussJR
Helemaal mee eens Pino! Als er geen merkbare winst of verlies gehaald kan worden is een goedkopere optie de goede keus!

Wat betreft IPS glow en backlight bleed moet ik me nog een beetje inlezen denk ik. Ben het nu een aantal keer tegen gekomen op internet maar heb nog niet helemaal in de gaten wat het is en hoe het werkt (of dus niet werkt xD). Als ik alles eenmaal ga bestellen hou ik sowieso nog even een van mijn huidige schermen als back-up in huis dus mocht het nieuwe scherm niet in orde zijn is dat - los van de irritatie die het me misschien gaat geven - geen ramp.

Nog tips/tricks/videos/links die goed laten zien waar je op moet leten met zo een scherm? Een dode pixel vinden lukt me wel maar dit is toch iets anders ;)

[Voor 58% gewijzigd door NexussJR op 20-10-2018 08:25]

• NexussJR
Even de edit weer uit de vorige reactie gehaald met een aantal extra vragen.

Ik zit nogal in dubio wat betreft de GPU. Ik lees meerdere reviews/reacties/discussie topics dat ray tracing het geld nog niet waard is, dat het nog maar moet blijken of het veel gebruikt gaat worden en dat mensen voor gek verklaard worden als ze nu een RTX2080(Ti)/2070 kopen.

Aangezien de RTX2070 wel in mijn lijstje staat begin ik dus toch te twijfelen. Wat betreft de nieuwe technologie is het natuurlijk altijd afwachten hoe erg dit gebruikt gaan worden in nieuwe games. Het kost wat extra om het nu te kopen en toekomstige generaties zijn ongetwijfeld beter. Dit betekent natuurlijk niet dat de huidige kaarten slecht zijn, volgens mij zijn ze qua performance nog steeds goed voor 1440p/144hz.

Mijn vraag is dus eigenlijk welke GPU jullie aan of afraden. De RTX2080 Ti vind ik toch echt te duur. De twijfel is dus tussen even wachten op de RTX2070, nu gaan voor de RTX2080 of een 1080Ti.

Is de 2080 de meerprijs t.o.v de 2070/1080Ti echt waard? Ga je het verschil in performance echt merken tijdens het gamen?

Wachten is op zich geen probleem al zit ik zo in elkaar dat als ik eenmaal ergens mijn zinnen op gezet heb het geduld redelijk snel op is :D Ook kan ik eigenlijk niks vinden over wanneer de RTX2070 echt beschikbaar is. Er staat een release date van 17 oktober maar behalve bij Nvidia zelf staat die nog overal op pre-order.

Mocht het een RTX2080 worden kom ik wel boven budget maar ik doe het liever meteen goed dan dat ik later spijt krijg en denk "Had ik nou maar..."

Kortom, nog wat extra vragen waar ik graag jullie input over zou hebben. Excuses als ik in herhaling val maar wil graag een zo goed mogelijk keuze maken. Alvast bedankt maar weer!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NexussJR Koop je een RTX alleen voor Ray tracing ?
Als je ziet dat oa de Windforce van RTX2070 en GTX1080 even duur zijn, dat wist ik het wel.

• NexussJR
@Hackus Totaal niet, had hem gekozen n.a.v andere lijstjes hier op GoT. Het is een leuke nieuwe techniek maar lees veel reacties waar het niet heel goed ontvangen wordt. Vandaar de twijfel nu.

Ik gok dat je met jou laatste zin dan voor de 2070 zou gaan?

Ik ben nogal leek op het gebied van computers samenstellen (dat was volgens mij wel duidelijk :)) dus vandaar alle vragen!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NexussJR Wij hebben een 1080 hier, maar als ik nu moest kopen zou ik de RTX kopen. anders wacht je even tot er een aantal in gebruik zijn

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Altijd gaan voor de laatste technieken, ik zou dus voor de 2070 gaan tegenover de 1070 een prestatiewinst van 34/38 %

https://nl.hardware.info/...view-de-betaalbare-turing

In overall score iets beter dan de 1080 maar met toekomstige betere drivers is er denk meer te behalen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• NexussJR
Dankjewel @Hackus en @Tjm De Groot. Qua GPU dan nu gekozen voor de RTX 2070. Ik zie wel dat bij verschillende uitvoeringen sommige versies 2 en andere 3 fans erop hebben zitten. Ga er vanuit dat de performances van de verschillende versies niet bijzonder ver uit elkaar liggen en dat de Windforce en prima keuze is.

Sinds vandaag zijn de levertijden van een aantal modellen op de website van Azerty gezet.

Het uiteindelijke resultaat is dan dit systeem geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1MSI B450 Tomahawk€ 107,55€ 107,55
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,50€ 138,50
1BitFenix Whisper BWG550M€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.947,51

De PC wordt (zeer waarschijnlijk) bij Azerty besteld en voor het scherm neig ik richting MM mocht ik de loterij niet winnen en het meerdere keren om moeten ruilen is dit wel zo makkelijk. Ik zou dan nog dezelfde dag kunnen zien of alles goed werkt en even op en neer naar de plaatselijke vestiging als ik verloren heb.

Het nadeel van Azerty is dat er op het moment alleen 2 ASUS RTX2070 kaarten beschikbaar zijn die 170/220 euro duurder zijn dan de Windforce. Het lijkt mij niet dat er tussen bijv de Windforce en de ASUS ROG-STRIX-RTX2070-O8G-GAMING (€749 + CoD BO 4 - €60) en de Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce (€529) zo veel verschil zit om het verschil van €220 (€160 als je CoD meerekent) te verantwoorden. Keerzijde is dan dat ik het systeem nu kan bestellen met op een aantal onderdelen 2-3 werkdagen levertijd.

Ook krijg ik bij Azerty de waarschuwing wat betreft processor en moederbord, dat er mogelijk een bios-update nodig is. Kost 9 euro dus dat is het probleem niet, maar lees op andere plekken dat dit niet nodig zou zijn.

Ik wacht het denk ik dus nog een paar dagen af. Hopelijk verschijnen dan ook de andere versies van de RTX2070 op de site van Azerty.

Als laatste vragen (daarna zijn jullie van me af!) dan nog de volgende:
-Denken jullie dat het verschil in RTX 2070 versies zo ver uit elkaar zit dat dit een meerwaarde van €160 verantwoord?
-Raden jullie aan of af om het scherm bij de lokale MM te halen i.v.m. mogelijk meerdere keren omwisselen? Hij is iets duurder maar op de totaalprijs scheelt het +/-2%. Omruilen kan dan sneller. Mochten jullie het afraden, wat is in jullie ogen dan een goede plek om met dit scherm de loterij te spelen?

Alvast bedankt weer voor jullie input.

• NexussJR
Een week of 2 het systeem besteld bij Azerty. Heb het nu een dag of 4 binnen en alles werkt zoals het hoort. Iedereen bedankt voor alle tips en hulp bij het maken van het systeem!

Heb er zeker wat nieuwe dingen door geleerd en een aantal keuzes aangepast.

Nogmaals dank en wat mij betreft mag deze gesloten worden!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-03 15:43
@NexussJR ik heb een soort gelijke pc samengesteld bij azerty! :)

Welke monitor heb je nog gehaald en hoeveel fps haal je?

• NexussJR
@YinYang Als monitor ben ik gegaan voor de Acer Predator XB271HU, 1440p 144hz, gsync, IPS. Heb niet heel veel fps testen gedaan, mocht je hier een goed programma voor weten wil ik het wel even doen!

Heb CoD BO4 wel getest, met setting bijna alles een optie onder de max (om iets meer fps te halen) zat ik rond de 100-110 volgens mij, soms erboven afhankelijk van de actie op het scherm.

Mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-03 15:43
NexussJR schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:35:
@YinYang Als monitor ben ik gegaan voor de Acer Predator XB271HU, 1440p 144hz, gsync, IPS. Heb niet heel veel fps testen gedaan, mocht je hier een goed programma voor weten wil ik het wel even doen!

Heb CoD BO4 wel getest, met setting bijna alles een optie onder de max (om iets meer fps te halen) zat ik rond de 100-110 volgens mij, soms erboven afhankelijk van de actie op het scherm.

Oke hij bevalt goed dus? Geen last van backlight bleeding? Dat lees ik namelijk veel bij de recensies...

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:05
NexussJR schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:35:

`
MSI afterburner is goed. kan je het dus ingame zien (ook CPU/GPU/RAM/VRAM usage (en temps.))

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• NexussJR
@YinYang Heb wel een beetje backlight bleed. De ergste plekken zijn rechtsonder bij de aan/uit knop en links midden/boven. Geen idee of het goed of slecht paneel is aangezien het het enige IPS paneel is dat ik ooit gehad heb. Ik heb er tijdens normaal gebruik geen last van en het is alleen zichtbaar met een volledig zwart scherm wat ik bijna nooit heb. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en daar gaat het uiteindelijk om.

Ik was er in het begin ook bang voor om meerdere schermen terug te moeten sturen voor ik uiteindelijk de loterij gewonnen zou hebben maar ik ga deze gewoon houden. Lees ook dat het met verloop van tijd nog af kan nemen dus het zou alleen maar beter moeten worden.

@iCore Het probleem is dat ik nog niet veel verschillende games gespeeld heb dus niet echt een goede FPS waardes kan geven ;) Ondertussen bij PUBG ook 100+ gezien. LoL zit daar nog eens ruim boven maar dat is natuurlijk ook een stuk minder zwaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee