Idee: spamsoftware om spammers te spammen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:04
Ik zat laatst een Tedx presentatie te kijken van iemand die was ingegaan op een spam mail, aardig wat mailtjes heen en weer. Het heeft de spammer aardig bezig gehouden en aan het einde wilde de spammer geen mail meer ontvangen van het doelwit.

[YouTube: More adventures in replying to spam | James Veitch]

Toen kwam ik op het volgende: ik bedacht mij wat als we software kunnen trainen, dat op allerlei spam mailtjes kan reageren, zodat de software menselijk overkomt, en zo enige discussie staande kan houden voordat de spammer doorheeft dat hij met een stuk software aan het praten is.

Het resultaat dat ik ermee zou willen bereiken is dat uiteindelijk spammers worden overwhelmed in mailreacties op hun eigen spam. Waardoor ze niet meer weten welk mailtje nu echt nuttig is voor hun en welke niet. Waardoor uiteindelijk de reden om te spammen geen zin meer heeft.

Dus, zou dit kunnen werken? Iemand zin om hier zijn licht op te laten schijnen? Lijkt mij wel een tof idee 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Mic2000 op 18-10-2018 18:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:47
James Veitch is een komiek.

Spammers gaan zicht echt niet druk maken om binnenkomende email op al hun gespoofde of “geleende” adressen.
Je komt hoogstens zelf op een blacklist.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 18-10-2018 18:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jeroen3 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:17:
Spammers gaan zicht echt niet druk maken om binnenkomende email op al hun gespoofde of “geleende” adressen.
Je komt hoogstens zelf op een blacklist.
Het gaat niet om spammers, maar scammers in dit geval. Spammers die je mail sturen voor medicijnen boeit het inderdaad niet. Scammers die willen dat je na een gesprek 100 euro overmaakt om 10 miljoen te krijgen is waar het hier om gaat, en het zou best eens handig kunnen zijn om er voor te zorgen dat ze veel tijd verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
Hou er wel rekening mee dat als de berichtenwisselingen al echt zijn (voor hetzelfde geld hebben ze gewoon een paar mailtjes erbij gepakt en de rest er bij verzonnen) dat de berichtenwisselingen cherry picked zulken zijn.
Het zal de meeste scammers niet zo boeien dat je trollt. Het enige wat je doet is verifieren dat je dat mailadres ook daadwerkelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Itrme schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:09:
Het zal de meeste scammers niet zo boeien dat je trollt. Het enige wat je doet is verifieren dat je dat mailadres ook daadwerkelijk gebruikt.
Het gaat meer om de mailtjes waarbij ze willen dat je een rekening opent, geld op stort of id gegevens mee deelt... Daar gaat het niet om e-mail verificatie...

Je hebt wel gelijk, de mailtjes die om e-mail verificatie gaan heb je hier nu niets aan. Echter een d-dos aanval door elke computer deze 'hypothetische' software draait lijkt mij wel interessant. Dat alle computers die deze hypothetische software draait via een server met elkaar samenwerken. Zo kunnen bv de domeinnamen ,waar een e-mail op wordt geverifieerd door de scammer, naar de server gestuurd worden. De server kijkt welk domeinnaam het meest voorkomt en zorgt dat alle computers (met de hypothetische software), dit domein aanvallen om deze off-line te krijgen...

[ Voor 0% gewijzigd door Mic2000 op 20-10-2018 23:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Mic2000 Heb je al eens ooit van TLS gehoord en wat dat protocol (in de juiste versie) kan betekenen voor je als je last hebt van e-Mail spam?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
wimmel_1 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:06:
@Mic2000 Heb je al eens ooit van TLS gehoord en wat dat protocol (in de juiste versie) kan betekenen voor je als je last hebt van e-Mail spam?
Nee heb ik niet, ik heb er ook nauwelijks last van. Dit topic is meer vanuit een gedachten spinsel of het mogelijk is iets te ontwikkelen dat spam niet meer zinvol maakt voor de spammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Denk wel dat het 'bezighouden' ietsje werkt. Maar ik zie niet hoe dat geautomatiseerd kan.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 09:53
Goed idee, maar het is al uitgevonden :)

Op rescam.org gaat een AI de mailtjes voor je beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:33
Je kunt denk ik beter tijd stoppen in dat mensen geen slachtoffer worden van scam/spam emails.
Zolang die er zijn blijft het bestaan, maar 1 slachtoffer op de miljoen emails verstuurd in de maand kan voor hen al voldoende zijn.

Daarnaast denk ik dat zo'n AI die automatisch alle mailtjes beantwoord geen langdurig effect zal hebben.
Degenen die dagelijks met die scam praktijken bezig houden zullen na verloop van tijd jouw mailtjes één voor één er uit kunnen filteren, wellicht zelfs met hun eigen spamfilter :+

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1