iPad niet meer bruikbaar na verlopen ID?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proosst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10-2024
Al bijna 8 jaar ben ik in het bezit van een Apple iPad 3. In den beginne heb ik een Apple ID aangemaakt zodat ik het ding kon gebruiken. Daarna mijn Apple ID maar 1 keer nodig gehad.

Gedurende de tijd is mijn internet provider gefuseerd met KPN en heb ik er niet bij stil gestaan dat mijn "oude mailadres" nog gekoppeld was aan mijn Apple ID. Nu komt er ineens, om wat voor reden dan ook, een activeringsslot in beeld. Even ontgrendelen zou je zeggen. Maar ik weet mijn Apple ID wachtwoord niet meer. Althans, het heeft 11 tekens en ik weet de laatste twee niet meer. De rest wel. Maar dan kom je dus niet ver.

Dus heb ik contact opgenomen met Apple. Geen probleem, even wat beveiligingsvragen beantwoorden. Alleen daar heb ik waarschijnlijk 8 jaar geleden iets van puntjes ingevuld of met mijn elleboog op het toetsenbord gehangen (die vragen zijn vaak eenvoudig te kraken maar zijn wel verplicht om in te vullen). Dus daar kom ik ook niet ver mee. Dan was de laatste optie de originele aankoopbon aanleveren om hem weer te kunnen ontgrendelen. Maar nu komt ie, ik heb deze van mijn toenmalige werkgever gekregen. Net als de rest van de organisatie. Die zijn toen per bulk in iets van 400 stuks ingekocht. Daar is geen bonnetje meer van.
Reactie van Apple service was: "maak er maar een onderzetter van". Alle behalve een bevredigend antwoord. Maar zij konden niets voor me doen. |:(

Contact opgenomen met KPN maar hun kunnen niet meer in de oude mailadressen van de provider die ze overgenomen hebben. Als dit had gekund had ik mijn mailadres kunnen wijzigen en was het eenvoudig op te lossen.

Iemand nog een idee hoe ik hem toch kan gebruiken? Anders zou weggooien de enige optie zijn (en dan wordt/is dit toch echt het laatste Apple product hier in huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maar ik weet mijn Apple ID wachtwoord niet meer. Althans, het heeft 11 tekens en ik weet de laatste twee niet meer. De rest wel. Maar dan kom je dus niet ver.
Misschien even over denken wat hier logisch is ? 2 tekens die waarschijnlijk wel iets van een betekenis hebben moet toch nog wel te doen zijn. Geen idee hoe het met bruteforce beveiliging zit, maar zoiets moet anders toch binnen enige tijd wel te doen zijn gok ik zo.

Edit: Als je toevallig iemand bent die op meerdere plekken hetzelfde wachtwoord gebruikt met 2 tekens extra voor het bepaalde doeleind zou het iets als xxxxxxxxxAI kunnen zijn, voor Apple ID.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 18-10-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ja dat is heel zuur zo, dat de beveiging je in je * bijt.
Maar wel wat onsportief om hierover tegen apple te klagen (bovendien zal dat van die onderzetter als (misplaatste, dat wel) grap bedoeld zijn geweest of de medewerker wilde z'n baan op het spel zetten).
Heb dit vaak meegemaakt (vanuit 'hun' kant) en geloof me: er zijn echt niet veel sadisten die het tof vinden om klanten dit te moeten vertellen.
Terwijl het in wezen nalatigheid van de klant zelf is (sorry dat ik het zeg).

Harde les om erachter te komen dat die beveiligingsvragen WEL belangrijk kunnen zijn.
Enige optie is dus achterhalen wat je wachtwoord was.

Hoe weet je trouwens dat het wachtwoord zoveel tekens is?
Van het aantal 'puntjes' op invoervelden kun je niet altijd uitgaan.
Bij dat lockscreen dat je zag, stond als het goed is ook een deels gemaskeerd e-mailadres. Ook daar telt het aantal puntjes niet voor het werkelijke aantal tekens dat gemaskeerd is staat.

Erg zuur dus. Maar wel 8 jaar lol van gehad. Dat lijkt me ook wat waard (want is echt niet vanzelfsprekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
En als je de iPad terugzet naar de fabrieksinstellingen ?

Ik heb pas geleden een iPad 3 (afdankertje) van mijn broer gekregen. Die was door hem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik heb de iPad in gebruik genomen door een eigen Apple account aan te maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:04
Ik ben dit tegengekomen: resetten via itunes https://www.tabletsmagazi...d-resetten-hoe-werkt-het/

Hard reset via iTunes
Je kan je iPad ook resetten via iTunes, Apple noemt deze optie ‘Herstellen’. Sluit je iPad via de meegeleverde kabel aan op je Mac of pc en open iTunes. Je ziet vervolgens de optie ‘Herstel iPad’ of ‘Restore iPad’. Als je hierop klikt zal je om bevestiging worden gevraagd of je inderdaad je iPad wilt wissen, als je dit bevestigd is je iPad helemaal leeg, zoals hij de doos uitkwam.

iPad-resetten-iTunes-2

Wachtwoord op je iPad
Heb je een wachtwoord ingesteld op je iPad maar ben je deze kwijt en wil je de tablet resetten? Dat kan maar vergt wel wat handigheid. Hieronder leg ik je stap voor stap uit wat je moet doen.

Verbind je iPad via de kabel met je Mac of pc.
Open iTunes.
Als iTunes om je wachtwoord vraagt koppel je de iPad los maar laat je de kabel in de computer zitten.
Zet de iPad uit door de vergrendelingsknop aan de bovenzijde ingedrukt te houden tot er een rode balk komt. Swipe van links naar rechts over deze balk.
Terwijl je de iPad weer aan de computer koppelt moet je de home knop (de ronde aan de onderkant) inhouden.
Als er een melding verschijnt dat je je iPad moet koppelen met iTunes laat je de knop los.
Open iTunes, er verschijnt een melding dat je iPad in recovery modus is.
Klik op ‘Oké’ en op ‘Herstellen’ of ‘Restore’ om je iPad helemaal te wissen. (Zie ‘Alles wissen’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zolang "Find my iPhone / iPad" niet bewust is ingeschakeld op dat ding kun je 'm gewoon middels DFU recoveren naar de laatste iOS versie welke er voor dat type uitgebracht is waarbij je 'm vervolgens ook weer aan een ander / nieuw Apple ID kunt koppelen.

https://www.theiphonewiki.com/wiki/DFU_Mode

Was "Find My iPhone / iPad" wél handmatig ingeschakeld dan is 't inderdaad een mooie onderzetter geworden maar als ik lees waarom dat apparaat met een Apple ID gekoppeld is dan zal dat destijds waarschijnlijk niet ingeschakeld zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 18-10-2018 19:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proosst
Ik kan geen wachtwoord meer invoeren omdat mijn account geblokkeerd is. Anders was ik uiteindelijk wel achter het wachtwoord gekomen denk ik.

Heb de iPad nooit gekoppeld aan iTunes of een zoekmijn ipad ingesteld. Terug zetten naar fabrieksinstellingen vind ik prima (gaat mij ook meer om het principe).

Overigens kan ik Apple 'bewijzen' dat het de mijne is via diverse andere features. Maar dat staat niet in het protocollenboek dus willen ze niet aan.
Ik snap inmiddels dat die beveiligingsvragen belangrijk zijn, maar ook makkelijk te kraken. Dus daar ga ik ook in de toekomst niets mee doen. Er zijn veel meer manieren om een product deugdelijk te beveiligen.

Dat het wachtwoord zoveel tekens is weet ik omdat ik het wachtwoord de bijnaam van mijn toen pas geboren zoontje was plus een cijfer en een speciaal teken. Alleen die laatste twee ben ik dus even kwijt in mijn geheugen. Na lang proberen kom ik daar vast achter maar zoals gezegd heb ik die optie niet meer.

Hoe reset ik mijn iPad vanuit deze geblokkeerde stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:55:
Ik kan geen wachtwoord meer invoeren omdat mijn account geblokkeerd is. Anders was ik uiteindelijk wel achter het wachtwoord gekomen denk ik.

Heb de iPad nooit gekoppeld aan iTunes of een zoekmijn ipad ingesteld. Terug zetten naar fabrieksinstellingen vind ik prima (gaat mij ook meer om het principe).

Overigens kan ik Apple 'bewijzen' dat het de mijne is via diverse andere features. Maar dat staat niet in het protocollenboek dus willen ze niet aan.
Ik snap inmiddels dat die beveiligingsvragen belangrijk zijn, maar ook makkelijk te kraken. Dus daar ga ik ook in de toekomst niets mee doen. Er zijn veel meer manieren om een product deugdelijk te beveiligen.

Dat het wachtwoord zoveel tekens is weet ik omdat ik het wachtwoord de bijnaam van mijn toen pas geboren zoontje was plus een cijfer en een speciaal teken. Alleen die laatste twee ben ik dus even kwijt in mijn geheugen. Na lang proberen kom ik daar vast achter maar zoals gezegd heb ik die optie niet meer.

DFU .... Zie m'n post bóven jouw reactie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proosst
Ben momenteel (na iTunes gedownload te hebben) de iPad aan het herstellen.
Wat ik me daarbij af vroeg. Stel dat dit werkt... zou het voor criminelen dan niet doodeenvoudig zijn om een gejatte iPad bruikbaar te maken?

En ook nog... als dit werkt. Waarom kwam Apple dan eerder met het advies om er een onderzetter van te maken dan hem op fabrieksinstellingen terug te zetten??

[ Voor 27% gewijzigd door Proosst op 18-10-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32

Nogne

>.<

Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
Wat ik me daarbij af vroeg. Stel dat dit werkt... zou het voor criminelen dan niet doodeenvoudig zijn om een gejatte iPad bruikbaar te maken?
Als je Find my iPad aan hebt staan moet je je Apple ID invoeren als je het apparaat gaat registreren. Als je dat niet hebt gedaan is je iDevice makkelijk te stelen en opnieuw in te stellen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:

En ook nog... als dit werkt. Waarom kwam Apple dan eerder met het advies om er een onderzetter van te maken dan hem op fabrieksinstellingen terug te zetten??
Ja, vandaar dat die "Find My....." spullen tegenwoordig standaard áán staan. Een Apple medewerker gaat er waarschijnlijk ook gewoon vanuit dat je dat zélf aangezet hebt destijds.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 18-10-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proosst
Ik krijg nu de melding. Deze iPad is gekoppeld aan een Apple ID. Log in met je Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Proosst ivm iCloud lock kom je er niet in, indien zoek mijn ipad aanstond en je toestel niet uit een account is verwijdert. ook kan er iMessage lock op zitten. toets je omschrijving in zoekmachine en de antwoorden vind je vanzelf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:04
Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:33:
Ik krijg nu de melding. Deze iPad is gekoppeld aan een Apple ID. Log in met je Apple ID.
Heb je de handelingen ook opgevolgd zoals ik hierboven gepost heb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dan heb je de iPad dus wel degelijk gekoppeld gehad aan dat account. In tegenstelling tot wat je zei.

Enerzijds heb je NIETS meer van de gevraagde gegevens, je kan niet bij het e-mailadres, typte maar wat in bij je herstelvragen, etc. Voor Apple ben je nu niet anders dan iemand met een gejatte iPad, die weet immers ook niks te bewijzen. Dus wat je nu tegenkomt aan procedures waar je niet doorheen komt is helaas een antwoord op je eigen eerdere vraag: "Zou het voor criminelen dan niet doodeenvoudig zijn om een gejatte iPad bruikbaar te maken?"

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proosst
aljooge schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:37:
Heb je de handelingen ook opgevolgd zoals ik hierboven gepost heb?
Voor zover ik weet wel. Alleen bij ingebruikname moest ik verplicht een AppleID aanmaken en daarmee inloggen.
MsG schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:38:
Dan heb je de iPad dus wel degelijk gekoppeld gehad aan dat account. In tegenstelling tot wat je zei.
Dat die gekoppeld was aan een Apple ID wist ik wel, anders kun je zo'n product niet gebruiken. Ik heb in ieder geval niet bewust find my ipad ingesteld.
Enerzijds heb je NIETS meer van de gevraagde gegevens, je kan niet bij het e-mailadres, typte maar wat in bij je herstelvragen, etc.
Ik weet mijn wachtwoord op twee tekens na nog. Alleen die kan ik niet meer uitproberen omdat mijn account vergrendeld is. Anders kwam ik er wel uit.
Het e-mailadres is gelijk aan mijn eigen naam. Op zich valt dat makkelijk te bewijzen.
Voor Apple ben je nu niet anders dan iemand met een gejatte iPad, die weet immers ook niks te bewijzen.
Ik weet nog wat voor budget er op staat, wanneer ik hem voor t eerst in gebruik genomen heb. In welk jaar ik welke betaalde apps gedownload heb. Wanneer die aangeschaft is en aan welk adres geleverd.
Dus op zich weet ik heel wat meer dan dat een boefje zou weten. Zeker een Apple ID met mijn naam en intitialen zou een give away moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Proosst op 18-10-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:46:
Ik weet nog wat voor budget er op staat, wanneer ik hem voor t eerst in gebruik genomen heb. In welk jaar ik welke betaalde apps gedownload heb. Wanneer die aangeschaft is en aan welk adres geleverd.
Dus op zich weet ik heel wat meer dan dat een boefje zou weten. Zeker een Apple ID met mijn naam en intitialen zou een give away moeten zijn.
Als alleen dat soort gegevens afdoende waren, waren er vermoedelijk nog meer slachtoffers geweest bij van die grote digitale inbraakschandalen van onder andere beroemdheden. Met alleen toegang tot iemands mailtjes van de iTunes store zou je dan al binnen kunnen zijn. Het lijkt me terecht dat Apple daar heel voorzichtig mee is. Heel zuur, maar ik vermoed dat je inderdaad een dure snijplank hebt.

Daarnaast moet een organisatie boekhouding toch op z'n minst 7 jaar bewaren? Hoezo is er dan geen bonnetje meer van, even los van de eventuele bereidheid van de werkgever.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:29
Om een iCloud-activatieslot te verwijderen heb je de inloggegevens van de gekoppelde Apple ID nodig of de originele aankoopbon. Heb je dat allebei niet, dan kun je dus niet bewijzen dat de iPad van jou is en Apple kan je daarom ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Proosst Zou me er niet zo druk om maken. (iPad 3th gen is van 2012 en geen 8j oud waarschijnlijk nog ouder type) Apple heeft goede bescherming tegen gebruik na diefstal, verlies. Nu jij je ID niet nergens hebt opgeslagen, ben je de dupe. Tja, gelukkig is het geen iPad die je nog dagelijks zou gebruiken(iPad3. iOS9.3.5) is als niet de vlotste meer. laat staan oudere (je praat over 8j oud)

Tip voor iedere lezer: zorg altijd dat je de gegevens van je Apple ID ergens hebt opgeschreven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hackus schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:18:
Tip voor iedere lezer: zorg altijd dat je de gegevens van je Apple ID ergens hebt opgeschreven.
Wat een veel belangrijkere les is: zorg dat wanneer je mail adres wijzigt, je dat ook doorvoert in al je online accounts. Want uiteindelijk is dat vaak toch het middel om vergeten wachtwoorden op te lossen en dergelijke, maar ook waar je meldingen binnenkrijgt omtrent mogelijk misbruik van je account etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

Mx. Alba

hen/die/zij

Het nadeel van relatief goede beveiliging is inderdaad dat het je soms in je * bijt. Maar dan moeten er wel meerdere dingen tegelijk fout gaan, zoals in dit geval en het wachtwoord vergeten, en geen toegang tot het gekoppelde emailadres, en de beveiligingsvragen vergeten en geen aankoopbon. Als slechts één van die vier niet fout was gegaan, dan had je zonder problemen die oude iPad kunnen unlocken.

Zelf ook een keer gehad met de zakelijke iPhone en iPad van een collega die helaas overleden was. Ik lever ze altijd uit met een standaard wachtwoord, maar die was door de gebruiker gewijzigd. Ook de standaard beveiligingsantwoorden die ik invulde waren gewijzigd. En het terugvinden van een specifieke aankoopbon voor die apparaten waarvan ik er honderden heb aangeschaft door de jaren heen bleek helaas ook niet mogelijk... Helaas heb ik die apparaten dus moeten afschrijven.

Zelfs de FBI was het niet gelukt om in te breken op de iPhone van een vermoedelijke terrorist... De beveiliging van Apple is dus best goed, en dat is in 99,99% van de gevallen juist een enorm voordeel. En soms ronduit k*t...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Voor zover ik weet wel. Alleen bij ingebruikname moest ik verplicht een AppleID aanmaken en daarmee inloggen.

[...]

Dat die gekoppeld was aan een Apple ID wist ik wel, anders kun je zo'n product niet gebruiken. Ik heb in ieder geval niet bewust find my ipad ingesteld.

[...]
Ik weet mijn wachtwoord op twee tekens na nog. Alleen die kan ik niet meer uitproberen omdat mijn account vergrendeld is. Anders kwam ik er wel uit.
Het e-mailadres is gelijk aan mijn eigen naam. Op zich valt dat makkelijk te bewijzen.

[...]
Mag ik iets opmerken?

Ik vind dat je verdacht veel weet uit periode van de aanschaf/krijgen van de ipad maar je wachtwoord de laatste 2 tekens niet meer.

Je vult puntjes in of je hangt wat met je elleboog op je keyboard voor de beveiligingsvragen terwijl je aangeeft te snappen dat dat vrijwel cruciale antwoorden moeten zijn mede om dit probleem wat je nu hebt tegen te gaan.

Ik vind het maar een raar verhaal. Maar goed, je hebt nu wel een mooie onderzetter voor 2 glazen tegelijk.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Daar is je oplossing toch? Kraak gewoon even die beveiligingsvragen en je bent binnen :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Niet.
Alleen door hem op te sturen i.c.m. aankoopbon is het mogelijk hem te unlocken.
Maar die heb je niet dus inderdaad een dure onderzetter.

Sowieso niet slim om een provider-afhankelijk email-adres te gebruiken... levert altijd gezeur op op langere termijn. Daarbij zou ik volgende keer gewoon netjes je beveiligingsvragen invullen en vervolgens twee-staps verificatie aanzetten. Niemand die er dan nog in komt (behalve jij natuurlijk :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 19-10-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:57
SpoekGTi schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Mag ik iets opmerken?

Ik vind dat je verdacht veel weet uit periode van de aanschaf/krijgen van de ipad maar je wachtwoord de laatste 2 tekens niet meer.

Je vult puntjes in of je hangt wat met je elleboog op je keyboard voor de beveiligingsvragen terwijl je aangeeft te snappen dat dat vrijwel cruciale antwoorden moeten zijn mede om dit probleem wat je nu hebt tegen te gaan.

Ik vind het maar een raar verhaal. Maar goed, je hebt nu wel een mooie onderzetter voor 2 glazen tegelijk.
Idd dat idee had ik ook. TS geeft aan hem al bijna 8 jaar in bezit te hebben, terwijl de iPad 3 van maart 2012 is. Ik vind het ook vreemd dat je het apparaat jaren gebruikt zonder ook maar 1 keer je Apple id wachtwoord te gebruiken, terwijl je wel betaalde apps er op hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:44:

Zelf ook een keer gehad met de zakelijke iPhone en iPad van een collega die helaas overleden was. Ik lever ze altijd uit met een standaard wachtwoord, maar die was door de gebruiker gewijzigd. Ook de standaard beveiligingsantwoorden die ik invulde waren gewijzigd. En het terugvinden van een specifieke aankoopbon voor die apparaten waarvan ik er honderden heb aangeschaft door de jaren heen bleek helaas ook niet mogelijk... Helaas heb ik die apparaten dus moeten afschrijven.
Nu is jouw geval wel wat anders, maar sinds zo'n zelfde akkefietje met een ontslagen medewerker die wel zijn ipad inleverde, maar zonder de lock te verwijderen, mag iedereen een borgsom 'betalen'
Deze wordt bij de laatste salarisafrekening ingehouden, als niet alle devices correct zijn ingeleverd.

Schades en diefstal worden gewoon afgehandeld, maar een gelockte ipad/iphone inleveren kost je gewoon 350€
Niet geheel dekkend, maar wel genoeg "motivatie" om de boel netjes af te handelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
Fout topic

[ Voor 97% gewijzigd door pvink op 19-10-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ah.. dacht al :P

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 19-10-2018 11:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Proosst Kan je bij de leverancier niet gewoon de factuur opvragen ? Aangezien er 400 stuks zijn gekocht moet daar toch wel wat mogelijk zijn qua service. Ook moffel je zo'n factuur niet ff weg ;)

[ Voor 196% gewijzigd door DukeBox op 19-10-2018 11:28 . Reden: dubbelpost, later toch maar een edit zodat ie niet ongebruikt was. ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1