peugeot 307 (uit 2004) lichten spontaan aan, kan niet uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een peugeot 307 uit 2004, (een wat luxere uitvoering met stoelverwarming en leer enzo)

Nu staat ie een week stil voor mijn deur en gister kwam opeens de buurvrouw langs dat de lampen nog aan stonden.
Natuurlijk stonden die niet 'nog' aan want dan zou mijn accu al lang leeg zijn, maar ze stonden wel degelijk aan.

Ik heb alles even gecheckt, en de schakkelaar staat echt uit. De motor gestart, alles even aan/uit gezet, en zelfs de accu een halve dag los gehad, maar niets helpt. De lampen blijven aan.

Zowel voor als achter, en een beetje op een lage stand (dus niet echt vol aan, stadslicht ofzo)

Nu heb ik gister een how-to gevonden om de BSI te resetten. Dit heb ik netjes doorlopen, maar ook dat hielp niets.

Momenteel heb ik de accu er af, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit nu moet oplossen.

Heeft iemand een idee?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BasieP schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:44:
Ik heb nu ongeveer 2 jaar een peugeot 307 uit 2004, (een wat luxere uitvoering met stoelverwarming en leer enzo)

Nu staat ie een week stil voor mijn deur en gister kwam opeens de buurvrouw langs dat de lampen nog aan stonden.
Natuurlijk stonden die niet 'nog' aan want dan zou mijn accu al lang leeg zijn, maar ze stonden wel degelijk aan.

Ik heb alles even gecheckt, en de schakkelaar staat echt uit. De motor gestart, alles even aan/uit gezet, en zelfs de accu een halve dag los gehad, maar niets helpt. De lampen blijven aan.

Zowel voor als achter, en een beetje op een lage stand (dus niet echt vol aan, stadslicht ofzo)

Nu heb ik gister een how-to gevonden om de BSI te resetten. Dit heb ik netjes doorlopen, maar ook dat hielp niets.

Momenteel heb ik de accu er af, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit nu moet oplossen.

Heeft iemand een idee?
toon volledige bericht
Dat zal ermee te maken hebben ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:44:
zelfs de accu een halve dag los gehad, maar niets helpt. De lampen blijven aan.
Hoe flik je dat dan? Draadloze stroom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasieP
Kaalus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

Hoe flik je dat dan? Draadloze stroom :+
eerst los, daarna weer vast natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

eerst los, daarna weer vast natuurlijk
Ah, maar zo helder staat het er niet :P

Wat gebeurd er als je de lichtschakelaar afkoppelt? Mijn auto doet dan niks met de koplampen.
Check ook het relais dat de koplampen schakelt. En welk licht is het? Stad/dimlicht of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De lichtschakelaar al vervangen? Wellicht is daarin iets lam.

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 18-10-2018 16:52 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Kaalus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Ah, maar zo helder staat het er niet :P

Wat gebeurd er als je de lichtschakelaar afkoppelt? Mijn auto doet dan niks met de koplampen.
Check ook het relais dat de koplampen schakelt. En welk licht is het? Stad/dimlicht of beide.
Hoe doe ik dat? Ik ben een auto-leek.

Ik heb de accu een keer vervangen, that's it.
EWK schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:52:
De lichtschakelaar al vervangen? Wellicht is daarin iets lam.
Ik kan de lampen wel harder zetten (en groot licht), maar niet uit.

[ Voor 21% gewijzigd door BasieP op 18-10-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
In het handboek staat waar de relais zitten en welke waarvoor dient. Je kan die er in elk geval tijdelijk uithalen zodat je accu er wel op kan blijven. Wellicht voor de rest van de auto fijn.

Of je lichtschakelaar los kan weet ik niet, zit ie op een hendel of los in het dashboard? In het laatste geval heb je hem waarschijnlijk vrij vlot eruit met hulp van wat Google / YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Of gewoon even uit laten lezen om te zien of hij een storing geeft.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je ANWB met woonplaatsservice? ZO ja: die ff bellen, kijken er naar, en fixen het of stellen de diagnose en dan kun je ook verder.
Kost niks, maar lege accu is ook niks dus kun je gerust de anwb voor bellen me dunk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 22:09
Kaalus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:55:
In het handboek staat waar de relais zitten en welke waarvoor dient. Je kan die er in elk geval tijdelijk uithalen zodat je accu er wel op kan blijven. Wellicht voor de rest van de auto fijn.

Of je lichtschakelaar los kan weet ik niet, zit ie op een hendel of los in het dashboard? In het laatste geval heb je hem waarschijnlijk vrij vlot eruit met hulp van wat Google / YouTube.
Ik neem aan dat je de zekeringen bedoeld? Is zeker handiger dan de accu los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Slechte massa, lekstroom of canbus die het laat afweten....?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Knielen schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

Ik neem aan dat je de zekeringen bedoeld? Is zeker handiger dan de accu los.
Zekeringen kan uiteraard ook, maar die zullen niet bijdragen om het probleem te verhelpen ;) Als je daar toch achterin wilt liever geen dubbel werk doen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32
Ronde schakelaar voor het licht plat op het dashboard ipv als pookje aan stuur?

Indrukken of uittrekken activeert dat niet de parkeerlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de lampen bleven branden terwijl de accu los was, heb je dus nog een accu of andere stroomvoorziening / circuit waardoor de lampen gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BasieP Heb je zonnepanelen op je imperiaal gemonteerd ?
weet dat het flauw is, maar je verhaal en reacties helpen weinig tot niets. en dat voor iemand met hoger onderwijs (in je profiel) lijkt mij weinig van te kloppen Gewoon ff langs de garage, of als je lid bent van auto hulpdienst die inschakelen.(opbellen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Voor de duidelijkheid: nee, de lampen gingen uit toen ik de accu loskoppelde.
Het probleem was dat ze ook weer aan gingen als ik de accu weer aankoppelde.

Net even met mijn garage gebeld, maar die hadden geen tijd, zelf het zekeringenkastje open gehad en in het boekje zitten snuffelen. De zekeringen lijken allemaal goed, maar ik zie er verder ook weinig aan.

Ik kon er amper bij (erg krap allemaal) en kon dus ook niet een zekering er uit halen (zelfs als ik het idee had welke ik dan los moest koppelen)
Morgen bel ik wel wat andere garages op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-04 17:06

cj-

Klinkt heel erg als een slecht contact ergens (massa) en als alle lampen aangaan, dan waarschijnlijk in de lampschakelaar zoals hierboven al gesuggereerd werd.
Dat de lampen niet op volle kracht branden kan er mee te maken hebben dat hij kortsluit met een lager voltage lamp circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:18:

Net even met mijn garage gebeld, maar die hadden geen tijd, zelf het zekeringenkastje open gehad en in het boekje zitten snuffelen. De zekeringen lijken allemaal goed, maar ik zie er verder ook weinig aan.

Ik kon er amper bij (erg krap allemaal) en kon dus ook niet een zekering er uit halen (zelfs als ik het idee had welke ik dan los moest koppelen)
Morgen bel ik wel wat andere garages op...
Tuurlijk, anders zouden je lampen ook niet branden. ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wij hebben ook een Peugeot 307 CC (vorig jaar gekocht voor vrouwlief).
Het is echter ook meteen de laatste Peugeot die ooit bij mij op de stoep gestaan heeft.
Prulding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Schakelaar of BSI defect. Dat laatste is wat minder waarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wel drie :)
  1. Het is Franse auto.
  2. beschadiging in een kabelboom
  3. Er blijft een relais plakken, vroeger deden schakelaars iets inschakelen met de modernere technieken zit er vaker een relais tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:32
Het schakelen van de verlichting wordt via de BSI (computer) en BSM (schakelkast) geregeld, niet meer met losse relais.

Wat gebeurt er als je je verlichting bedient? Bijv. grootlicht aan doet? Werkt dat wel? Ik zou haast zeggen dat de COM2000 (dit is de ring met de stuurkolom schakelaars) niet lekker is of de BSI. Ik denk dat je het handigste even een garage kan zoeken die de auto met de PP2000 kan uitlezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Pingelmonster schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:32:
Wij hebben ook een Peugeot 307 CC (vorig jaar gekocht voor vrouwlief).
Het is echter ook meteen de laatste Peugeot die ooit bij mij op de stoep gestaan heeft.
Prulding.
Ik vraag me af hoe deze nutteloze opmerking gaat helpen bij het probleem van de OP... als je niks nuttigs te zeggen hebt post dan niks.

Lijkt me dat ergens een slechte massa zit, ook gezien het feit de lampen niet op volle sterkte branden. COM2000 kan eventueel ook. Garage of iemand met een PP2000 laten uitlezen lijkt me de beste optie.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Heb je de "tip" van @__R__ gecheckt, of de parkeerlichten niet geactiveerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

BasieP schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Hoe doe ik dat? Ik ben een auto-leek.
Bestel de Haynes Peugeot 307 2001 to 2008 Service and Repair Manual. Daar staat precies in hoe je welk probleem aan kan pakken, wat je los moet halen om waar bij te kunnen, bedradingsschema's, etc. Als je daar niet aan wil beginnen, dan zou ik gewoon naar een peugeot garage rijden en ze daar even laten kijken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nog een idee. Vocht ergens waar het niet hoort, zijn de zekering en relaiskastjes droog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theobr
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb een peugeot 307 van 2005 en bij mij blijven sinds gisteren ook in een keer de lichten branden als alles uit staat ik snap er helemaal niks van als ik de auto en lichten uit zet na een paar minuten springt het licht ineens aan wordt er veel van snap er niks van heb nu de accu lid gemaakt nu blijft het uit naar dit is nadruk niet de oplossing hoe kan dit nou onbegrijpelijk
Kan iemand mij helpen oplossen ik heb nul verstand van auto's dat moet ik er wel bij zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:10

-CJ

Not remastered

Theobr schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:02:
Ik heb een peugeot 307 van 2005 en bij mij blijven sinds gisteren ook in een keer de lichten branden als alles uit staat ik snap er helemaal niks van als ik de auto en lichten uit zet na een paar minuten springt het licht ineens aan wordt er veel van snap er niks van heb nu de accu lid gemaakt nu blijft het uit naar dit is nadruk niet de oplossing hoe kan dit nou onbegrijpelijk
Kan iemand mij helpen oplossen ik heb nul verstand van auto's dat moet ik er wel bij zeggen.
Dat is wel een hele lange zin.

Als je geen verstand hebt van auto's is er maar één antwoord; naar de garage.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:39
-CJ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:09:
[...]

Dat is wel een hele lange zin.

Als je geen verstand hebt van auto's is er maar één antwoord; naar de garage.
En dan zal je nooit de kennis hebben om dingen op te lossen. Als het is op te lossen met een simpel iets is het zonden om naar de garage te gaan. Want misschien is het wel een schadelijker eruit halen los koppelen draadjes schoonmaken beetje olie aansluiten terug plaatsen en klaar. Kan een leek prima zelf en scheelt je een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:10

-CJ

Not remastered

loki504 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 03:56:
[...]

En dan zal je nooit de kennis hebben om dingen op te lossen. Als het is op te lossen met een simpel iets is het zonden om naar de garage te gaan. Want misschien is het wel een schadelijker eruit halen los koppelen draadjes schoonmaken beetje olie aansluiten terug plaatsen en klaar. Kan een leek prima zelf en scheelt je een hoop geld.
Uit de door mij aangehaald volzin blijkt niet echt de wens om er zelf in te duiken. Dingen leren is altijd goed maar soms is het ook beter als je niet overaal zomaar aan begint.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Lichtschakelaar stuk, BSI problemen of ergens sluiting in de bekabeling, mogelijk door vocht (het is nu eenmaal erg nat de laatste paar maand).

Ik heb vorig jaar regenwater in de reservewielkuip gehad, de trekhaakmodule is daardoor afgefikt en dat gaf problemen met ruitenwissers die uitzichzelf aan/uit gingen, verlichting aan/uit, richtingaanwijzer die het niet meer deed, start onderbreker die niet meer functioneerde, radio kapte ermee, cruise control viel uit, ramen die uitzichzelf open/dicht gingen of niet meer reageerde op schakelaars.

Dit was in een 2005 Citroën C4, zelfde onderstel en zelfde electronica als jou 307.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:39
-CJ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:17:
[...]

Uit de door mij aangehaald volzin blijkt niet echt de wens om er zelf in te duiken. Dingen leren is altijd goed maar soms is het ook beter als je niet overaal zomaar aan begint.
Daarom kan zo iets relatief onschuldig een prima manier om zelf te gaan kijken of je het weer werkent kan krijgen. Hooguit moet je na een dag weer alles terug zetten en heb je een dag werk gehad zonder succes en gaat hij alsnog naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:52

Part

Helemaal niets.....

Theobr schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:02:
Misschien heb je hier wat aan:
YouTube: Random headlights COM2000 temporary fix (Peugeot 307; COM2005 Delphi)
Pagina: 1