Toon posts:

Problemen inloggen citrix reciever

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Proosst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb op het werk een thuiswerkplek aangevraagd. Nu heb ik deze gekregen en probeer al enige tijd om thuis in te loggen. Dat werkt, maar ik kan er niet mee werken.

Zal even uitleggen wat precies het probleem is.

Na het installeren van de nieuwste Citrix reciever 4.12 ga ik naar het inlog scherm van het werk. Daar voer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens ben ik ingelogd en hoef ik normaliter enkel op het 'monitor pictogram' te klikken. Daarna opent zich een launch.ica bestand en ben ik ingelogd. Het scherm zou dan middels en pop-up of iets dergelijks door moeten gaan naar mijn werkomgeving.
Alleen daar schort het aan. Ik kan wel zien dat ik ingelogd ben (staat boven in het scherm) maar er opent zich geen pop-up scherm of althans het 'werkscherm'. Ik blijf op de toegangspagina met het monitor symbool. Citrix herkent wel dat ik een actieve sessie heb lopen als ik opnieuw probeer in te loggen. Dus dat gaat prima.

Wat ik al geprobeerd heb:
Ingesteld dat de .ica bestanden enkel met citrix reciever geopend worden. Inlogwebsite toegevoegd aan veilige websites en de pop-up blocker uitgeschakeld voor die website.

Verder heb ik de ICT servicedesk van de organisatie al gebeld maar die mogen/kunnen me niet helpen omdat ik een privé computer heb en dat tegen het beleid in gaat. Collega's weten het ook niet dus daar kwam ik niet verder. Vervolgens heb ik Citrix zelf gebeld maar ook die kunnen me niet helpen als eindgebruiker (wel als ik een heel nieuw pakket wilde aanschaffen). Dus nu richt ik me tot jullie, oh wijze heren van tweakers. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Proosst op 18-10-2018 16:18]

Beste antwoord (via Proosst op 18-10-2018 17:27)

• SnowSega
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-03 16:10
Verwijder de receiver eens en probeer citrix workspace, dit is de nieuwe applicatie die vanaf November de norm zou moeten gaan worden. Is best stabiel :P

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Dus je werkgever ondersteunt thuiswerken via een manier die die door het bedrijf is uitgerold maar ze geven geen ondersteuning..... Ik zou naar mijn manager stappen en een laptop van de zaak vragen of geholpen willen worden door IT :X

Zie je bovenin niet iets staan dat er een pop-up geblokkeerd is?

[Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 18-10-2018 16:25]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 14:48
Citrix zelf gebeld de held :+ :+

Heeft de helpdesk geen documentatie over het installeren en configureren van een standaard windows/mac pc voor Citrix???

Welke browser gebruik je?
Heb je al een andere browser geprobeerd?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:34
Matcht de juiste versie van de receiver wel met wat er gebruikt moet worden? Normaliter zou je zeggen dat die backwards compatible is, maar dat valt verbazingwekkend vaak tegen.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:38

sjaak

un giorno credi

Het scherm met de werkplek (met daaronder waarschijnlijk de naam van de werkplek) wordt dus getoond, als je deze aanklikt, wordt er dan een launch.ica gedownload of zie je de receiver starten en een verbinding (proberen) te maken?
Krijg je een venster geopend waarin de werkplek gestart moet worden of start ie full screen met evt een zwarte balk bovenin met wat opties?

Je geeft nl aan dat het wel start maar tegelijkertijd blijf je het storefront/Webinterface scherm zien met de werkplekicoon.

• Proosst
HKLM_ schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:24:
Dus je werkgever ondersteunt thuiswerken via een manier die die door het bedrijf is uitgerold maar ze geven geen ondersteuning.....
Sort of...
Zie je bovenin niet iets staan dat er een pop-up geblokkeerd is?
Nope
To_Tall schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:33:
Heeft de helpdesk geen documentatie over het installeren en configureren van een standaard windows/mac pc voor Citrix???
jazeker. Die heb ik opnieuw helemaal uit gelopen en kom telkens uit bij het punt "en nu zou die het moeten doen"... :F
To_Tall schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:33:
Heb je al een andere browser geprobeerd?
Chrome, Edge, IE... bij geen van allen werkt die. Althans, ik ervaar hetzelfde probleem.
sjaak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:39:
Het scherm met de werkplek (met daaronder waarschijnlijk de naam van de werkplek) wordt dus getoond, als je deze aanklikt, wordt er dan een launch.ica gedownload of zie je de receiver starten en een verbinding (proberen) te maken?
Ik krijg een balk onderin beeld met de vraag of ik de launc.ica wil openen of downloaden. Beiden hebben hetzelfde effect.
Krijg je een venster geopend waarin de werkplek gestart moet worden of start ie full screen met evt een zwarte balk bovenin met wat opties?
Nee er opent zich geen venster. dat is een beetje de kern van mijn probleem.
Je geeft nl aan dat het wel start maar tegelijkertijd blijf je het storefront/Webinterface scherm zien met de werkplekicoon.
Dat hij start herleid ik uit het feit dat ik bovenin het scherm zie staan dat mijn gebruikersnaam ingelogd is en zodra ik het opnieuw probeer citrix aangeeft dat er al een sessie loopt.

[Voor 36% gewijzigd door Proosst op 18-10-2018 16:43]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• SnowSega
Verwijder de receiver eens en probeer citrix workspace, dit is de nieuwe applicatie die vanaf November de norm zou moeten gaan worden. Is best stabiel :P

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03 14:48
Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:40:
[...]
Sort of...

[...]
Nope

[...]
jazeker. Die heb ik opnieuw helemaal uit gelopen en kom telkens uit bij het punt "en nu zou die het moeten doen"... :F

[...]
Chrome, Edge, IE... bij geen van allen werkt die. Althans, ik ervaar hetzelfde probleem.
Lang geleden... hebben wij ook Citrix thuis werkplek en BYOD document gemaakt.
Hier gingen wij uit van een standaard windows 7 machine.

Hierop stond voor ons een verse windows 7 image met de laatste updates. en een office pakket.
Als virus scanner Windows defender.

Als een gebruiker al een andere virusscanner had, of een stukje software dat ook de firewall binnen windows bediende, of een afwijkende router met een dicht getimmerde firewall. Dan wilde dat al problemen geven.

kijk eens hier https://docs.citrix.com/e...ect-through-firewall.html

misschien dat een FW een port dicht heeft gezet op je lokale computer en/of op je eigen router thuis,

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Proosst
Als aanvulling daar op. Ik gebruik W10 met defender als virusscanner

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Als je een sessie zou hebben kan je dat controleren in het connection center van de receiver. In de systray zie je het grijs witte receiver icoon, als je daar rechts op klikt kan je connection center openen en dan zou je een actieve sessie moeten zien.

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-03 15:21
Misschien stomme vraag maar heb je wel op Toestaan of iets in die richting gedrukt toen je Citrix voor eerst opende?

• Proosst
sjaak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:48:
Als je een sessie zou hebben kan je dat controleren in het connection center van de receiver. In de systray zie je het grijs witte receiver icoon, als je daar rechts op klikt kan je connection center openen en dan zou je een actieve sessie moeten zien.
In de taakbalk is dat niet zichtbaar. Er is geen citrix icoon waar ik op kan klikken.
mAiden88 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:53:
Misschien stomme vraag maar heb je wel op Toestaan of iets in die richting gedrukt toen je Citrix voor eerst opende?
Jep

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Proosst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:57:
[...]

In de taakbalk is dat niet zichtbaar. Er is geen citrix icoon waar ik op kan klikken.

[...]
Jep
Dan lijkt het alsof je receiver installatie corrupt is. Kan je deze tool eens draaien, windows herstarten en vervolgens opnieuw de receiver installeren met alle browsers gesloten.
https://support.citrix.com/article/CTX137494

• Proosst
Die heb ik al twee keer gedraaid en citrix opnieuw geïnstalleerd. Wil het best nog een keer doen, daar niet van. Maar kom uiteindelijk weer bij hetzelfde uit.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54
Als je de receiver zelf opent (ipv een browser) en daar je e-mailadres of de website van je thuiswerkplek invult in de popup die verschijnt (het Add Account-scherm, eventueel via het menu openen), dan krijg je als het goed is ook (na het inloggen) het monitor pictogram (of de optie deze op je homescreen toe te voegen via het menu; ik doe dit nu uit mijn hoofd :P ). Op deze manier download je niet allemaal ICA-bestanden maar doet de Receiver het rechtstreeks, werkt dat wel?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-03 08:55
Dus je werkgever ondersteunt thuiswerken via een manier die die door het bedrijf is uitgerold maar ze geven geen ondersteuning..... Ik zou naar mijn manager stappen en een laptop van de zaak vragen of geholpen willen worden door IT :X
Wij bieden voor 2000 medewerkers een thuis werkplek aan. Als we voor iedereen met een privé computer ondersteuning zouden moeten bieden is dat echt een onbegonnen zaak. Iedereen installeert maar raak op hun privé PC/laptop. Een laptop van de zaak is natuurlijk anders.

@Proosst

Heb je al een andere laptop/PC/tablet geprobeerd? Om uit te sluiten of het iets in je eigen netwerk is. En heb je de mogelijkheid om de light versie te gebruiken? Dan streamed de omgeving in je browser zonder receiver.

Edit: Nvm is al fixed haha

• Proosst
SnowSega schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:45:
Zojuist maar de citrix cleanup tool opnieuw gedraaid en daarna de citrix reciever workspace geinstalleerd. Dat was het enige wat ik nog niet gedaan had. En die doet het wel... in een keer.

Nog steeds geen idee waar het aan lag. Maar wel bedankt voor het snelle en goed meedenken.

• SnowSega
Fijn om te horen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee