Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Thermische motor (0-10v) reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• BenH
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-06 22:28
Beste mede-tweakers,

ik heb thuis een Loxone systeem draaien naar volle tevredenheid. Mijn Loxone systeem stuurt van alles aan op het gebied van verlichting en verwarming maar ik loop tegen een probleem aan met mijn thermische motor waarmee ik een drieweg mengklep wil aansturen om het cv-circuit aan te kunnen sturen.
De klep moet ervoor zorgen dat het cv-water uit het buffervat wordt teruggemengd naar de juiste aanvoertemperatuur die word bepaald door Loxone (a.d.h.v. stooklijn, buitentemperatuur, etc.). Helaas is het mij tot op heden nog niet gelukt om de motor werkend te krijgen.

Het probleem:

Ik heb inmiddels al 3 motoren geprobeerd en deze lijken allemaal hetzelfde te reageren. Ik heb geprobeerd:

- Heimeier EMO TM
- Heimeier EMO TM
- Oventrop Stellantrieb (1012953)

De motoren zijn allemaal NC (Normally-Closed) en werken op 24V AC. Het stuursignaal is 0-10V DC. De motor is gemonteerd op een Heimeier 4170 drieweg mengklep (deze werkt met een thermostaatknop en externe temperatuurvoeler overigens perfect).

Zodra ik de motor monteer en er spanning op zet (24V) opent de klep: dat is logisch want spanningsloos is hij gesloten. Als ik vervolgens op het stuursignaal spanning zet (1 volt, 3 volt, 7 volt, wat dan ook) dan gebeurd er helemaal niks! De klep blijft open staan. Zodra ik de spanning van de motor haal (24V), gaat de klep weer dicht. Ik heb al van alles geprobeerd (o.a. het bestellen van een nieuwe Heimeier motor, bestellen van een ander merk motor) maar het wil gewoon niet werken. Het 0-10V stuur signaal komt direct uit de Loxone miniserver. Ik heb:

- de motor direct op de voeding + Loxone miniserver aangesloten
- de 24V voeding massa aangesloten op de aarde van het huis
- weerstand van 100 ohm tussen stuursignaal en massa (op aanraden van Heimeier)

Ik heb gebeld met Heimeier en Oventrop en ook zij kunnen mij niet vertellen wat het probleem is. Ik ben hier al een tijd mee bezig en hoop nu eindelijk dat het een keer gaat werken 8)7

Hopelijk zit hier iemand die voor mij de gouden oplossing heeft _/-\o_

• ThaHandy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:13

ThaHandy

Discovery Channel

Specs geven aan 100k niet 100ohm en is het belangrijk dat de de GND gezamenlijk is aangesloten.

Dus niet op aarde van het huis aansluiten 8)7 maar de GND van de voeding/Loxone.

• BenH
ThaHandy schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:12:
Specs geven aan 100k niet 100ohm en is het belangrijk dat de de GND gezamenlijk is aangesloten.

Dus niet op aarde van het huis aansluiten 8)7 maar de GND van de voeding/Loxone.
Ik heb het zonder en met geprobeerd en het maakt geen verschil :'(

Ik bedoel ook 100k :9

[Voor 3% gewijzigd door BenH op 21-10-2018 17:09]

• Tonne
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Volgens mij hoor je een regelbare weerstand aan te sluiten op het contact, geen spanning. Sluit de ingang eens kort. Dan moet de klep sluiten.

• Harm Jansen
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10-06 23:01
Als de motor n.c. is en word gestuurd met 0/10v dan mag deze niet al openen bij het aansluiten van alleen de 24vac. hij mag alleen openen bij 10vdc sturing. In de documentatie van de heimer word wel gesproken over een. Eerste initialisatie daarvoor is het wel van de belang dat de motor op de klep is gemonteerd om zo de slag te kunnen bepalen. Misschien is dat de eerste keer niet goed gebeurd waardoor de motor nu niet juist werkt. Zou je de motor eens in gemonteerde stand kunnen resetten naar fabrieks instellingen ? Wat ook vreemd is dat de motor zelf detecteert of er 0/10v 10/0v oid als stuur signaal wordt aangesloten.

Mvg

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Ik heb al tientallen van deze en vergelijkbare aangesloten zonder problemen. Zoiets kan eigenlijk niet fout gaan.

De motor mag niet openen als alleen 24v ac aanwezig is, hij opent pas vanaf een volt of stuurstroom op de 0-10v ingang.

Heb je geen draden gewisseld oid? En gebruik je de gnd gezamenlijk?
Heb je al eens een ander stuursignaal geprobeerd, een 9v batterij bijvoorbeeld...

@Harm Jansen
Zover ik weet is de eerste opening functie er om in nieuwbouw situatie, zonder spanning, een geopende klep te hebben.
Zo kun je de motor gewoon monteren en doorstroming in het systeem hebben om te ontluchten enzo, ook als de sturingen nog niet werken.

[Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 21-10-2018 23:40]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• BenH
Oxellaar schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:36:
Ik heb al tientallen van deze en vergelijkbare aangesloten zonder problemen. Zoiets kan eigenlijk niet fout gaan.

De motor mag niet openen als alleen 24v ac aanwezig is, hij opent pas vanaf een volt of stuurstroom op de 0-10v ingang.

Heb je geen draden gewisseld oid? En gebruik je de gnd gezamenlijk?
Heb je al eens een ander stuursignaal geprobeerd, een 9v batterij bijvoorbeeld...

@Harm Jansen
Zover ik weet is de eerste opening functie er om in nieuwbouw situatie, zonder spanning, een geopende klep te hebben.
Zo kun je de motor gewoon monteren en doorstroming in het systeem hebben om te ontluchten enzo, ook als de sturingen nog niet werken.
Hoe bedoel je "gebruik je de gnd gezamelijk"? Ik heb de gnd van de 24v voeding (waar ook de Loxone miniserver mee gevoed word) geprobeerd en ik heb de gnd geprobeerd die bij de analoge uitgang zit van de Loxone miniserver.

9 volt batterij gebruiken is een hele goeie! Nooit aan gedacht.

Ik ben woensdag weer thuis dus zal ik de Heimeier motor monteren op de mengklep en vervolgens alleen de 24v aansluiten (+ en gnd); kijken of hij dan dicht blijft (tot nu toe niet).

Bedankt voor het meedenken allen!

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
@BenH ik zie dat de klepmotor 4 aderig is, dan heb je geen gezamenlijke gnd.
Bij 3 aderig gaat de gnd 0-10v op de gnd van de 24v voeding. Maar dat is hier niet het geval verwacht ik.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
nee is niet het geval idd, je kan echter wel op meerdere manieren aansluiten en de werking is dan omgekeerd.

uit de handleiding:
Automatische typedetectie (Automatic type detection)
Wanneer de stuurbedrading volgens benodigd type
(Control Voltage) 0 – 10 V, 10 – 0 V, 2 – 10 V, 10 – 2 V
(zie aansluitschema) wordt aangesloten, zal de EMO TM
automatisch de gewenste functie registreren zodra de
stroomtoevoer (Power On) naar de regelaar en de aandrijving
zou eens alleen de 24vac aansluiten..

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• BenH
Oxellaar schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:40:
@BenH ik zie dat de klepmotor 4 aderig is, dan heb je geen gezamenlijke gnd.
Bij 3 aderig gaat de gnd 0-10v op de gnd van de 24v voeding. Maar dat is hier niet het geval verwacht ik.
Hij is 4 aderig maar dat is omdat er 2 stuursignaal draden zijn: 1 opent de klep bij 10v en de ander sluit de klep bij 10v. Hij is dus eigenlijk 3 aderig (je mag maar 1 van de 2 stuursignaal draden gebruiken). De Oventrop klep heeft overigens wel maar 3 draden.

• BenH
pyrofielo schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:49:
nee is niet het geval idd, je kan echter wel op meerdere manieren aansluiten en de werking is dan omgekeerd.

uit de handleiding:

[...]

zou eens alleen de 24vac aansluiten..
Ik ga dit woensdag proberen: alleen de + (24v) en - (gnd) aansluiten. Hij zou dan dus dicht moeten blijven; correct?

• pyrofielo
  • Niet online
Volgens de handleiding maakt hij sowieso eerst een slag. Daarna gaat hij proportioneel regelen en gaat hij dus dicht bij 0V (let op aansluitschema! )

Aansluitschema
witbruingroengeel
1234
0 - 10VX XX— / n. c.
10 - 0 VXX— / n. c.X
2 - 10 VXXX 24 V AC
10 - 2 VXX24 V ACX

• BenH
pyrofielo schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:34:
Volgens de handleiding maakt hij sowieso eerst een slag. Daarna gaat hij proportioneel regelen en gaat hij dus dicht bij 0V (let op aansluitschema! )

Aansluitschema
~wit~bruin~groen~geel~
~1~2~3~4~
0 - 10V~X ~X~X~— / n. c.~
10 - 0 V~X~X~— / n. c.~X~
2 - 10 V~X~X~X ~24 V AC~
10 - 2 V~X~X~24 V AC~X~
Zojuist wit en bruin aangesloten op de 24v voeding. Zoals al eerder bleek: de klep gaat open en blijft open. Ook na een uur. Net de groene kabel (0-10v) aangesloten, en er is geen verschil (welk voltage ik er ook op zet). Dit had mijn andere heimeier klep dus ook. En ook de Oventrop.

Weet gewoon niet wat ik verkeerd doe ..

• pyrofielo
  • Niet online
BenH schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

Zojuist wit en bruin aangesloten op de 24v voeding. Zoals al eerder bleek: de klep gaat open en blijft open. Ook na een uur. Net de groene kabel (0-10v) aangesloten, en er is geen verschil (welk voltage ik er ook op zet). Dit had mijn andere heimeier klep dus ook. En ook de Oventrop.

Weet gewoon niet wat ik verkeerd doe ..
Doe hetzelfde eens maar dan met groen aan de GND dus 1 aan GND 2 aan 24VAC en groen ook aan GND. Het is voor het ding wel belangrijk dat er een common is, zwevende ingangen kunnen van alles zijn en dan word het lastig te voorspellen of hij doet wat ie moet doen.

• BenH
pyrofielo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:51:
[...]

Doe hetzelfde eens maar dan met groen aan de GND dus 1 aan GND 2 aan 24VAC en groen ook aan GND. Het is voor het ding wel belangrijk dat er een common is, zwevende ingangen kunnen van alles zijn en dan word het lastig te voorspellen of hij doet wat ie moet doen.
Half uur geleden aangesloten met bruin op 24v (+) en wit + groen op de GND (van de 24v voeding): wederom blijft de klep gewoon open staan :F

Wil straks nog even proberen om de klep op een hele aparte 24V voeding aan te sluiten met wederom alleen de + en - aangesloten. Stuursignaal (groen) zal ik dan ook weer aansluiten bij de - (GND).

Om moedeloos van te worden |:(

Heb in mijn Loxone systeem eerder een PWM converter aangesloten (dus van 0 - 10v > PWM signaal) om de snelheid van een pomp mee te besturen: dit werkt direct en zonder problemen.

[Voor 28% gewijzigd door BenH op 24-10-2018 11:39]

• BenH
Ik heb de klep een klein half uur geleden aangesloten op een aparte voeding. Daarbij heb ik dus de bruine kabel van de motor aangesloten op de + van de 24V voeding. De witte (GND) en groene(Stuur) kabel heb ik bij elkaar aangesloten op de - van de 24V voeding.

Zoals je al kunt raden staat de klep nu wederom open en blijft hij open.

• BenH
Hebben jullie nog ideeen @pyrofielo @Oxellaar?

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoeveel volt zet je op de stuurdraad?

Wise enough to play the fool

• BenH
teacher schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:45:
Hoeveel volt zet je op de stuurdraad?
Nu met de laatste twee testen zat hij samen met de GND; 0 volt dus..

• killswitch
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01-06 16:14

killswitch

killswitch+switch= death switc

BenH schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:56:
Ik heb de klep een klein half uur geleden aangesloten op een aparte voeding. Daarbij heb ik dus de bruine kabel van de motor aangesloten op de + van de 24V voeding. De witte (GND) en groene(Stuur) kabel heb ik bij elkaar aangesloten op de - van de 24V voeding.

Zoals je al kunt raden staat de klep nu wederom open en blijft hij open.
En als je nu de gele draad bij onder de GnD stopt (groene weg halen uiteraard)?
Dan zou hij omgekeerd moeten reageren ten opzichte van groen, volgens eerder gepost aansluitschema.

• BenH
killswitch schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

En als je nu de gele draad bij onder de GnD stopt (groene weg halen uiteraard)?
Dan zou hij omgekeerd moeten reageren ten opzichte van groen, volgens eerder gepost aansluitschema.
Een uur geleden aangesloten. De klep staat wederom gewoon open .. 😔

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:33
Klep misschien stuk?

• BenH
Heb het tot nu toe met alle 3 de motoren gehad .. zal de Oventrop motor nog eens aansluiten ..

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:46
Je GND van je Heimeier zit ook verbonden met de GROUND van je Loxone miniserver? Volgens mij de middelste aansluiting van de analoge outputs block (kijk het ff na). Dus niet de ground van je power input van je Loxone. AQ1 (bijv.) loopt dus naar groen. geel blijft los. GROUND gaat naar GND (wit). van de 24VAC voeding sluit je massa aan op GND (wit) en de 24VAC op bruin.

Heeft hij wel zijn open/dicht riedeltje gedaan om zijn slaglengte te bepalen?

[Voor 11% gewijzigd door Jim423 op 28-10-2018 21:51]

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BenH
Jim423 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:47:
Je GND van je Heimeier zit ook verbonden met de GROUND van je Loxone miniserver?
Ik heb dat een tijd geleden wel geprobeerd maar zal het nogmaals proberen (ben pas woensdag weer thuis dus kan het dan pas proberen).
Volgens mij de middelste aansluiting van de analoge outputs block (kijk het ff na). Dus niet de ground van je power input van je Loxone.
Middelste aansluiting van de analoge outputs is inderdaad de GROUND.
AQ1 (bijv.) loopt dus naar groen. geel blijft los. GROUND gaat naar GND (wit). van de 24VAC voeding sluit je massa aan op GND (wit) en de 24VAC op bruin.
Ik ga het dus woensdag zo aansluiten:

- AQ1 (analoge 0-10v) gaat naar groen op klep
- GROUND (middelste aansluiting van de analoge outputs) gaat naar GND op de klep
- 24V (+ van de voeding) gaat naar bruin
- 24V (- van de voeding) gaat naar ???(ook naar GND op de klep?)
Heeft hij wel zijn open/dicht riedeltje gedaan om zijn slaglengte te bepalen?
Voor zover ik kan zien niet. Heb ook geen idee hoe ik de klep kan resetten naar fabrieksinstellingen (de man van Oventrop zei dat het loshalen van de spanning al voldoende zou moeten zijn maar dat betwijfel ik. Zal het woensdag even een half uur in de gaten houden of hij dicht > open > dicht > open gaat.)

• BenH
@Jim423 ik heb de klep aangesloten zoals bovenstaand. Nog steeds reageert de klep nergens op. Zodra er 24 volt op de klep komt, gaat de klep open en blijft hij open.

Ik heb echt geen idee wat er mis is. Zit eraan te denken om de klep eens te monteren op een losse thermostaat kraan: misschien gaat de thermostaat pin van de driewegklep wel te zwaar?

• Jim423
Hij moet sowieso zijn slaglengte bepalen anders gaat ie inderdaad niets doen. Dus als dat al niet gebeurd is het mogelijk dat hij niet sterk genoeg is om hem in te drukken.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BenH
Jim423 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:30:
Hij moet sowieso zijn slaglengte bepalen anders gaat ie inderdaad niets doen. Dus als dat al niet gebeurd is het mogelijk dat hij niet sterk genoeg is om hem in te drukken.
Mee eens maar heb er nu een gewone thermostaatknop opzitten en die werkt wel perfect. Heb je misschien een idee hoe ik de klep weer kan resetten zodat hij opnieuw de slaglengte gaat bepalen?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Even een check: waar haal je de 24 volt voeding voor de klep vandaan?

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
...en dan met name of het wisselspanning of gelijkspanning is. Het typeplaatje van de voeding zegt daar vast meer over.

• BenH
@teacher @Dre De voeding komt vanaf een 24v DC voeding waarmee ik ook mijn Loxone Miniserver en componenten mee voedt. Het is de standaard Loxone voeding van 100 watt.

Ik kijk net in de beschrijving van de Heimeier klep en zie dat ze daar spreken over 24v AC voeding 😳. 0-10v stuursignaal staat VDC bij. Zou dat het dan zijn? Moet ik dan de ground van de voeding hebben of van de miniserver?

Het lijkt erop dat ik dan een 24v A-C voeding moet bestellen? Zo stom dat ik dit zelf niet heb gezien ..

Wel apart dat Loxone zegt dat je voor de klep “gewoon” de voeding van de miniserver kan gebruiken:

https://www.loxone.com/en...roportional_Actuators.png

[Voor 67% gewijzigd door BenH op 04-11-2018 18:09]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Daarom vroeg ik het. Ik weet echt niet of de klep zowel AC als DC lust, maar ik zou het als volgt aansluiten:

een 24v AC voeding, die naar de klep. Dan een stuurdraad 0-10v DC vanaf de loxone.

• Jim423
Goed gespot, aanname was dat dat wel gechecked was gezien de specifieke benoeming van AC in de TS :)
BenH schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:05:
en werken op 24V AC. Het stuursignaal is 0-10V DC.
Jim423 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:47:
van de 24VAC voeding sluit je massa aan op GND (wit) en de 24VAC op bruin.

• BenH
Jim423 schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:20:
Goed gespot, aanname was dat dat wel gechecked was gezien de specifieke benoeming van AC in de TS :)
[...]
Zeker goed gespot! Stom dat ik daar zelf niet naar heb gekeken. Echt heel stom. Ga de voeding bestellen en zodra ik het heb getest laat ik het weten!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Die had ik wel gezien, vanuit gaande dat het niet uit maakt O-) Hoe in godsnaam ga je een DC signaal aangestuurd op een AC apparaat zonder GND? (Oventrop) 8)7.

Anyhow. Volgens de datasheet heeft de Heimeier EMO TM ca. 15minuten nodig om de initialiseren.

[Voor 79% gewijzigd door ThaHandy op 05-11-2018 15:34]

• BenH
Gisteren nieuwe 24 volt AC voeding binnengekregen. Klep (Heimeier) aangesloten en nog steeds reageert hij niet op het stuursignaal. Heb verschillende configuraties geprobeerd maar tot op heden werkt de klep nog steeds niet :(

Wat heb ik geprobeerd:

Configuratie 1
- L1 en L2 van 24 volt AC voeding op bruin en wit
- Stuursignaal 0-10v van Loxone op groen

Configuratie 2
- L1 van 24 volt AC voeding op bruin
- Ground van 0-10v signaal van Loxone op wit

Configuratie 3
- L1 en L2 van 24 VOLT ac omgedraaid op bruin en wit

Configuratie 4
- Nul en fase op 24 voeding omgedraaid (op advies van Heimeier)

Bij configuratie 1, 3 en 4 gaat de klep wederom open bij het inschakelen van de stroom. 0-10v stuursignaal doet helemaal niks en de klep blijft open staan (hetzelfde gedrag als met de 24v DC voeding dus.

Bij configuratie 2 blijft de klep dicht en doet hij helemaal niks.

Ik heb echt geen idee waar het probleem nu in zit .. Heb ook de Oventrop motor geprobeer met configuratie 1 maar ook die doet het niet.

Hebben jullie nog ideeen? @pyrofielo @ThaHandy @teacher @Jim423

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:33
Ik zou nog steeds verwachten dat je de massa van de voeding aan die van Loxone moet knopen.

• Jim423
Oftewel, configuratie 2 + L2 op wit.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Geel is ook nodig:

AC op ->wit en bruin
0-10V op -> wit (met weerstand)
GND (van analoog) -> geel (met weerstand)

Zet de voltage op 5v en wacht 30 minuten. Als het goed is moet de klep dan op 50% staan.
Als je de voltage aanpast duurt het 30@60 seconden voordat deze reageert. (time lag)

Aansluitingsschema (de linker van de 4 moet je hebben)
http://members.home.nl/thahandy/got/Heimeier2.jpg

Tijdverloop
http://members.home.nl/thahandy/got/Heimeier1.jpg

[Voor 23% gewijzigd door ThaHandy op 08-11-2018 19:39]

• BenH
Jim423 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:38:
Oftewel, configuratie 2 + L2 op wit.
En we hebben een winnaar! Eindelijk werkt de klep! De handleiding schiet wel heel erg te kort maar het is dan nu toch gelukt. Bedankt voor alle hulp en tips!

• Jim423
Duurt effe maar dan heb je ook wat :7 Mooi dat het gelukt is. Zeker ook tt teacher and Dre. :)
Als je kijkt naar de allerlinker v/d 4 staat geel (4) als n.c. dus not connected.

[Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 11-11-2018 09:59]

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
De aanhouder wint!

Tip, koop een 0-10v controllertje. Er komt een dag dat er iets niet werkt en dan is het heel fijn om gewoon een enkel onderdeel onafhankelijk te kunnen testen. Helemaal als alles is ingebouwd... hoef je niet alles te verbouwen/los te halen.

• BenH
TheGhostInc schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:59:
[...]

De aanhouder wint!

Tip, koop een 0-10v controllertje. Er komt een dag dat er iets niet werkt en dan is het heel fijn om gewoon een enkel onderdeel onafhankelijk te kunnen testen. Helemaal als alles is ingebouwd... hoef je niet alles te verbouwen/los te halen.
Goeie tip! Ga ik zeker doen! Al vond ik @Oxellaar's tip van de 9v batterij ook wel een hele slimme!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True