Toon posts:

Tualatins op Asus CUSL2-C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een CUSL2-C met i815 chipset en vroeg me af of die nieuwe Tualtins daarop kunnen gaan draaien, dan al niet na een bios update? Heb dat plankje net gekocht en als er ook geen snellere CuMines uitkomen is dat mooi klote als er geen Tualatin op kan.

Kan het vast wel ergens in een artikel opzoeken maar ik ben lui en vraag het hier :)

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Ik zeg het niet snel, maar UTFS!! >:)
Genoeg topics over de Tualatin....

The ramblings of an idiot

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
[vriendelijke mode]
nee, je hebt de Intel 815EP chipset nodig... je hebt dus geen CUSL2-C nodig maar een TUSL2-C ...
[/vriendelijke mode]

me=first :)

Verwijderd

Dat kan niet, je hebt een bord nodig met de B-stepping van de I815E(P), zie zit helaas niet op de CUSL2-C

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 14:21 schreef jurjen13 het volgende:
[vriendelijke mode]
nee, je hebt de Intel 815EP chipset nodig... je hebt dus geen CUSL2-C nodig maar een TUSL2-C ...
[/vriendelijke mode]

me=first :)
Eh, op de CUSL2-C zit een I815EP chipset

• jurjen13
neej, op de cusl2-c zit de i815e zonder p...

check hier maar...

de tusl2-c is speciaal voor de tualatin-processor uitgegeven....
check hier maar...

Verwijderd

Op de asus CUSL2-CCCCCCCCC zit een 815EP chipset

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op vrijdag 20 juli 2001 14:53 schreef jurjen13 het volgende:

check hier maar...

check hier maar...
Op de CUSL2-c zit WEL de EP chipset. De EP is de 'budget' versie van de E, zonder geintegreerde graphics, geen ondersteuning voor PPGA processors en maar 512MB RAM. :)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 14:53 schreef jurjen13 het volgende:

check hier maar...

check hier maar...
Je linkt naar de pagina van de CUSL2, dat is ene bord met video+sound onboard, dus I815E, de CUSL2-C is zonder video+sound, dus I815EP

• jurjen13
je hebt gelijk, ik keek scheel...

sorry

sorry for i have sinned, the crimes that i've commited, well...i've committed them again!

Verwijderd

.

Verwijderd

Hier: http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/Cusl2-C/index.html

staat ook niks bij dat t zou kunnen op een cusl2-C ....Je hebt toch ook een lager voltage ofzow nodig wat de 815 ep niet kan leveren voor een tualatin,

of ik ben weer dom bezig :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Op vrijdag 20 juli 2001 15:11 schreef AirHead het volgende:
Hier: http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/Cusl2-C/index.html

staat ook niks bij dat t zou kunnen op een cusl2-C ....Je hebt toch ook een lager voltage ofzow nodig wat de 815 ep niet kan leveren voor een tualatin,

of ik ben weer dom bezig :P
Spanning is het grootste probleem niet, andere factoren zoals de busimplementatie wel. Nu wordt AGTL+ gebruikt, de Tualatin gebruikt AGTL (zonder plus). Wellicht dat oudere borden (BX) wel met AGTL overweg kunnen, ik weet het niet, maar dat zou een reden zijn voor de tot dusver onduidelijke roddels/berichten dat de Tualatin misschien op een BX bord zou werken. Het is wel duidelijk dat de huidige i815's niet met de Tualatin werken; je hebt er echt een B stepping voor nodig. Maar dan nog, er komen geen Tualatins met 100MHz FSB zodat de combinatie BX/Tualatin nooit officieel ondersteund wordt (misschien wel officieus door enkele mobo makers, let's hope so)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 15:38 schreef abbadon het volgende:

[..]

Spanning is het grootste probleem niet, andere factoren zoals de busimplementatie wel. Nu wordt AGTL+ gebruikt, de Tualatin gebruikt AGTL (zonder plus). Wellicht dat oudere borden (BX) wel met AGTL overweg kunnen, ik weet het niet, maar dat zou een reden zijn voor de tot dusver onduidelijke roddels/berichten dat de Tualatin misschien op een BX bord zou werken. Het is wel duidelijk dat de huidige i815's niet met de Tualatin werken; je hebt er echt een B stepping voor nodig. Maar dan nog, er komen geen Tualatins met 100MHz FSB zodat de combinatie BX/Tualatin nooit officieel ondersteund wordt (misschien wel officieus door enkele mobo makers, let's hope so)
Thnx, duidelijke uitleg :)

edit: verkeerde smilie :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

I hope so!

Mijn PIII1000 (133FSB) loopt echt super op mijn BX. Ik heb inmiddels 148FSB en het lijkt mij erg fijn om hem te draaien.

In de laatste bios update van mijn BX hebben ze het over coppermine-T ondersteuning...... Ik ben benieuwd. Ik denk dat het aardig kont schopt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 20 juli 2001 15:46 schreef Kirpeknots het volgende:
In de laatste bios update van mijn BX hebben ze het over coppermine-T ondersteuning...... Ik ben benieuwd. Ik denk dat het aardig kont schopt.
Wat voor mobo heb jij? Ik namelijk een ASUS CUBX, en vooralsnog heb ik geen upgrade gezien voor mijn plank (wel bij de ABIT BX133)

Oslik, blyat! Oslik!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

[lucky bastard mode]
Die heb ik. Abit BX133-Raid.
[/lucky bastard mode]

Verwijderd

Topicstarter
Godverdomme zeg. Mijn Abit BE6 (jaja BX)is net kaput gegaan. Dus ik denk koop die CUSL2-C, iets nieuwere chipset, en ik hoorde geluiden dat ie misschien ook de P3-T zou ondersteunen. Niet dus.

Maar ja iig bedankt voor de reacties, het is al een stuk duidelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
PS

Als we die TUSL2-C's gaan krijgen bij ons op de zaak kan ik em hopelijk nog omruilen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig id wanneer deze borden/cpu's hier in NL beschikbaar zijn?

• Abbadon
Ik denk dat je makkelijker aan zo'n bord komt dan aan een Tualatin. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik denk dat ze met mondjesmaat gebruikt gaan worden in OEM bakken, en dat je via het retail kanaal je de handen heel moeilijk op zo'n Tualatin zult kunnen leggen. Althans, op alle berichtgeving hieromtrent afgaande.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi

Want het gaat me nu om de plank, m'n 733 gaat voorlopig nog wel mee :)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:50

Chop2000

Vroem

Ik heb een vraagje wat is ren tualatin ?

niks

Verwijderd

niet alleen is Vcore van tualatin verlaagd, maar ook het FSB signaal draait een lager voltage, en ik twijfel of de BX dit in zijn kunne heeft

• Abbadon
Op vrijdag 20 juli 2001 20:34 schreef Chop2000 het volgende:
Ik heb een vraagje wat is ren tualatin ?
Een Tualatin is een P!!! met 0.13muicron core. Het ontwerp is hetzelfde als de Coppermine welke een 0.18micron core heeft. Het is zeg maar een fysiek gekrompen Coppermine waardoor hij sneller kan (want minder warmte).
Op vrijdag 20 juli 2001 20:39 schreef GiGNiC het volgende:
niet alleen is Vcore van tualatin verlaagd, maar ook het FSB signaal draait een lager voltage, en ik twijfel of de BX dit in zijn kunne heeft
Da's dus dat Assisted Gunning Transceiver Logic mét en zónder + (plus) verhaaltje ;)

Pagina: 1