Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:17
Ik gebruik al jaren een Cisco 8485DVB HD DVR decoder. Deze bevalt mij (ondanks de geluidproductie) erg goed. De vorige had een hdd die kapot was. Toen kreeg ik al te horen van Ziggo dat er geen support was op de hardware en dat ik maar een nieuwe moest kopen/huren. Het bevalt mij juist zo goed dat je maar eenmalig een x bedrag betaald en alles op je hdd kan opnemen. Dus daarom van schoonvader zijn oude model gekregen. Die heeft jaren dienst gedaan maar begint nu ook kuren te krijgen oa:
- soms spontane reboot
- soms valt het beeld weg. Ineen keer naar zwart. Geen blokken. Geen E-melding. Duurt een sec of 3 en dan komt het terug en na 2 sec komt ook het geluid weer terug. Dit kan soms binnen 5 minuten een aantal keer gebeuren.

Volgens Ziggo kon ik kijken in het menu of er nieuwe software was. Die update functie staat op automatisch en draait versie 4.0.0 maar of dat de nieuwste versie is en of er onlangs wat is gewijzigd kan Ziggo niet zeggen. Ziggo pusht de software toch? Maar goed. Iemand een idee? Of moet ik toch naar die maandelijkse Horizon box of een andere TV die een CI+ module aan kan?

Beste antwoord (via capsoft op 19-10-2018 12:12)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09
Ik zou zeggen probeer een Humax 5050C, 5200C of 5400C op te kop te tikken op Marktplaats...

De 5400C is volgens mij ook nog steeds geschikt voor Ziggo interactieve TV.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09
Ik zou zeggen probeer een Humax 5050C, 5200C of 5400C op te kop te tikken op Marktplaats...

De 5400C is volgens mij ook nog steeds geschikt voor Ziggo interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:17
Dus waarschijnlijk is de Cisco niet meer te redden? Bedankt voor de 5400C tip!

edit: uiteindelijk omdat die 5400c op marktplaats toch nog 150 euro was heb ik gekozen voor een quantis 1.3 ci+ module van 50 euro en een nieuwe TV. De huidige TV was ook al 10 jaar oud en aan vervanging toe. Nu klaar voor UHD en kan er weer jaren tegen met een afstandsbediening minder. Topic kan dicht dus.

[ Voor 66% gewijzigd door capsoft op 19-10-2018 12:13 ]