Toon posts:

Aanschaf betaalbare NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik zoek een?
Goedkope NAS voor mijn ouders.
Ik zit zelf niet meer in het wereldje, en mijn ouders hebben net een laptop gekocht omdat hun PC naar de gallemiezen is.
Ik heb aanbevolen om een NAS aan te schaffen, zodat documenten/backups en dergelijke hierop gestort kunnen worden.

Wat is je budget?
Max 300 euro, maar minder is altijd beter! Als dit een slechte richting qua prijs is, hoor ik het graag :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MacBook Air 2017, iMac 2012(?).
NAS is voor thuisgebruik, hoeft echt niet veel geheugen te hebben. 1TB is al meer dan genoeg in eerste instantie (misschien wel handig dat het uitgebreid kan worden)

Alle reacties

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:35
NAS: Synology DS218j
HD: 2x een 1TB
Cloudstation erop en alle bestanden synchronizeren netjes van de PC naar de NAS :)

Edit.., vergeten op te verstuur te klikken :/

[Voor 63% gewijzigd door da_PSI op 18-10-2018 13:14]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Open deur; hoe ga je de NAS backuppen?

Verder is het voorzetje van @da_PSI aardig om mee te beginnen maar als alternatief kan je ook naar een WDC MyCloud kijken ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Zou minimaal een nas met twee disken nemen bijvoorbeeld de pricewatch: Synology DiskStation DS218play de twee disken dan in Raid 1 zetten zodat als er een disk stuk gaat je niet al je data kwijt bent maar er gewoon een nieuwe disk in kan zetten. Dit is echter geen vervanging van een back-up aangezien er met je raid ook iets kan gebeuren.

Je kan er voor kiezen om de NAS alleen als back-up station te gebruiken. Dan hou je alle data lokaal op de laptop en maar je eens per week een full back-up naar de nas toe. Wil je het helemaal goed doen dan maak je ook nog een back-up van de nas die je offsite bewaard.

[Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 18-10-2018 12:38]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Let er wel op! Een NAS IS EN BLIJFT GEEN BACKUP OPLOSSING.

Het is een opslag medium die ook gebackupped moet worden om je bestanden veilig te stellen.

Voor opslag alleen is een Synology DS218J met 2 schijven voldoende.

Echter zal je daarna ook moeten kijken hoe je je data van je NAS naar een ander (online?) medium verstuurd om volledig dekkend te zijn.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee