Toon posts:

Hoe krijg ik mijn Google Authenticator terug?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TommyLapo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-12-2018
Mijn vraag
Ik ben een tijdje geleden van telefoon geswitched. En ik wil weer graag lekker inloggen op mijn Binance na 6 maanden. Kom ik erachter dat mijn Google authenticator niet meegenomen is. Ik heb mijn Binance niet met sms ingesteld dus zo kan ik er ook niet meer op komen.

Ik heb ook geen backup codes meer van Google authenticator.

Iemand ooit hetzelfde probleem gehad en zoja, hoe opgelost?

Als dit verkeerd geplaatst is of er al een topic bestaat lmk.

Greets,

Beste antwoord (via TommyLapo op 18-10-2018 11:50)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TommyLapo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:46:
Die oude telefoon is helaas helemaal gereset.

Wordt nu gebruikt door mijn broertje.

Dan is het het beste om Binance zelf maar te mailen, thanks!
https://support.binance.c...1-How-to-Reset-Google-2FA

Alle reacties

• Viper®
  • Niet online
Google authenticator codes zijn niet te backupen zover ik weet.

Je kan het beste een andere 2FA tool gebruiken, authy app bijvoorbeeld:
https://www.icontrolwp.co...le-authenticator-backups/

In het vervolg is het ook handig de 2FA code zelf te backupen en de eventuele 2FA backup code waarmee je de 2FA kan disabled ook ergens te bewaren.

Je kan binance support mailen en na verificatie (paspoort) kunnen ze je 2FA eraf halen.

[Voor 20% gewijzigd door Viper® op 18-10-2018 11:43]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
1. je oude telefoon opstarten
2. met Binance een niet-technische oplossing treffen
3. je verlies nemen

Google Authenticator seeds zijn niet te herstellen als je niet zelf een backup hebt gemaakt van de seed. Deze geheimen horen niet automatisch gedupliceerd te worden zoals bv in een eventuele online backup. wat authy doet is best wel een ranzige feature die het concept van 2FA ondergraaft

[Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 18-10-2018 11:45]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Daarom voortaan bij websites met 2FA eerst een oplossing zoeken voor reserve-codes of een deactivering van de 2FA.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• TommyLapo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-12-2018

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
TommyLapo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:46:

https://support.binance.c...1-How-to-Reset-Google-2FA

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Viper® schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:42:
Google authenticator codes zijn niet te backupen zover ik weet.
Jawel, bijvoorbeeld Titanium backup, of de secretcodes afvangen bij het instellen van de 2fa en die backuppen.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:42
Rukapul schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:44:
wat authy doet is best wel een ranzige feature die het concept van 2FA ondergraaft
Ben ik het maar deels mee eens. Die telefoon is de vertrouwde tweede factor, als je de telefoon hebt heb je de codes, dus is het ook niet erg als je de seed hebt. Ook houdt niets je tegen de seed of QR bij het aanmaken te kopiëren (wat ik dus ook doe naar KeePass). Dus bij de seed kunnen heb ik geen moeite mee (en een aantal andere 2FA apps die ik heb laten het ook toe, zoals de Battle.net authenticator).

Sterker nog, gezien hoe vaak sommige mensen van telefoon wisselen vraag ik me af waarom GA die functie NIET heeft.

Die dingen als leverancier in je eigen cloud zetten, daar heb je zeker een punt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Paul schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:
[...]
Ben ik het maar deels mee eens. Die telefoon is de vertrouwde tweede factor, als je de telefoon hebt heb je de codes, dus is het ook niet erg als je de seed hebt. Ook houdt niets je tegen de seed of QR bij het aanmaken te kopiëren (wat ik dus ook doe naar KeePass). Dus bij de seed kunnen heb ik geen moeite mee (en een aantal andere 2FA apps die ik heb laten het ook toe, zoals de Battle.net authenticator).

Sterker nog, gezien hoe vaak sommige mensen van telefoon wisselen vraag ik me af waarom GA die functie NIET heeft.
Ik ben niet heiliger dan de paus en sommige seeds staan (na risico afweging) ook in mijn Keepass. Punt is echter dat de tweede factor verzwakt als zowel de eerste als tweede factor effectief door hetzelfde geheim(en) beschermd worden. Zou je een aparte Keepass database hebben die je gescheiden (sleutels, locatie) houdt van je primaire Keepass database dan heb je nog een relatief zuiver concept.

• MichaelMLE
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-03-2021
@TommyLapo hi Tommy, ik loop nu ook precies tegen hetzelfde probleem aan! Hoe heb jij het destijds opgelost?

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 19:35

phizzie

always look on the bright side

MichaelMLE schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:36:
@TommyLapo hi Tommy, ik loop nu ook precies tegen hetzelfde probleem aan! Hoe heb jij het destijds opgelost?
Zie het Beste Antwoord element van Viper?

aw snap, was dat het alweer?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee