Toon posts:

Herinstalleren laptop waarop Linux staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Antwan2000
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-11-2018
Hallo

Ik ben in het bezit van een Lenovo Thinkad, deze mocht ik overnemen van een vorige werknemer. Op deze thinkpad zit een Linux versie geinstalleerd (Red Hat Enterprise Linux 6). Op deze machine log ik aan met een account waarmee ik geen admin ben op de machine.

Nu wil ik de red hat versie eraf hebben en vervangen door een Windows os.

Ik heb een Windows 7 cd met de installatie. Echter als ik de cd in de thinkpad plaatst dan start het de installatie niet op omdat dat natuurlijk niet gaat werken op een Linux OS.

Ik wil graag weten welke stappen ik moet nemen om red hat eraf te krijgen en Windows te installeren op de thinkpad.

Machine gevenens:
Lenovo ThinkPad T420 - 4180-AJ3
8 GB intern geheugen
500 GB
Intel(R) Core(tm) i5-252 OM CPU @ 2.50GHZ
...

Met vriendelijke groet
Antwan
...

Alle reacties

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-03 10:28
Heb je al geprobeerd via bios / uefi het opstartmedium te veranderen naar de cd? Of is hij niet bootable?

[Voor 18% gewijzigd door [m]engineer op 18-10-2018 11:34]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En tijdens de Windows herinstallatieprocedure kan je ook wel partitioneren/formatteren. Mogelijk moet je even naar Geavanceerde installatie o.i.d. gaan.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:17

Compizfox

Bait for wenchmarks

Antwan2000 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:58:
Ik heb een Windows 7 cd met de installatie. Echter als ik de cd in de thinkpad plaatst dan start het de installatie niet op omdat dat natuurlijk niet gaat werken op een Linux OS.
Waarom niet? Wat voor OS erop staat zou niet uit moeten maken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-03 20:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Compizfox schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Waarom niet? Wat voor OS erop staat zou niet uit moeten maken.
Denk niet dat een windows setup start binnen Linux. Maar zoals @Marijnsp schrijft zou het via booten vanaf cd wel moeten kunnen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Compizfox
  • Laatst online: 00:17

Compizfox

Bait for wenchmarks

m-vw schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Denk niet dat een windows setup start binnen Linux. Maar zoals @Marijnsp schrijft zou het via booten vanaf cd wel moeten kunnen.
Je start een installatie van een nieuw OS dan ook niet vanaf het OS wat er opstaat...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Compizfox schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Je start een installatie van een nieuw OS dan ook niet vanaf het OS wat er opstaat...
Jij niet.
Maar dat kan binnen windows anders prima tegenwoordig..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-03 20:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

heuveltje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:05:
[...]

Jij niet.
Maar dat kan binnen windows anders prima tegenwoordig..
Dit dus. En dat is hoe ik het bericht van @Antwan2000 lees. Setup.exe werkt niet onder Linux.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Antwan2000
Hallo,

Bedankt voor de feedback. Ik heb de 1st boot naar de cd gedaan, vervolgens de Windows cd erin gezet.
Het booten van cd gaat niet. Ik krijg deze meldingen:
- Media test failure
- Exiting boot agent
en vervolgensmoet ik een andere boot optie kiezen.

Nu weet ik dus niet zeker als de oorzaak is omdat de boot cd niet goed is of omdat deze machine met red hat is geinstalleerd.

Mvg
Antwan

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

iig niet vanwege redhat.
je moet gewoon een menutje krijgen, press any key to install windows...

dus slechte cd, of hij boot toch niet van cd. (uefi kan vaag zijn op dat gebied)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• -36-
  • Laatst online: 17:33

-36-

Trust me. I'm an amateur

Waarschijnlijk slechte dvd idd (of vieze drivelens). Windows 7 kan je tegenwoordig gewoon downloaden en op usb zetten, scheelt je gelijk 3 dagen updaten.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

toevoeging: met bv rufus https://rufus.ie/nl_NL.html maak je er dan een bootable usb van

[Voor 38% gewijzigd door -36- op 19-10-2018 02:31]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Antwan2000 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:06:
Hallo,

Bedankt voor de feedback. Ik heb de 1st boot naar de cd gedaan, vervolgens de Windows cd erin gezet.
Het booten van cd gaat niet. Ik krijg deze meldingen:
- Media test failure
Dat klinkt eerder als een poging tot netwerk-boot zonder aangesloten kabel ;)

Waarom maak je geen bootable USB-stick? Dat werkt nog sneller ook (gemiddeld, dan).
edit:
Ja, zie de link van @-36- :P
Mvg
Antwan
offtopic:
Dat groeten is hier niet nodig, dat doen we met elke post automatisch :)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Antwan2000
Hallo -36-

Dat is een goede tip. Bedankt. Ik ga eraan werken. Eerst even een grotere size usb aanschaffen :-) . ik heb er namelijk 1 van size 2 GB

Mvg.
Antwan

ps
Sorry, ik had eerst Heuveltje bedankt terwijl de tip van -36- kwam.

[Voor 21% gewijzigd door Antwan2000 op 19-10-2018 22:46]

• Antwan2000
Hallo,

Ik heb eindelijk Windows install via usb kunnen starten. De installatie start netjes op en begint netjes de stappen te doorlopen van de installatie.
Ik stuit echter op een probleem. De install start steeds opnieuw op. Hij voltooit de volgende stappen:
-Windows bestanden kopiëren
-Windows bestanden uitpakken
-onderdelen installeren
- Updates installeren

Om vervolgens te herstarten en weer te beginnen met het scherm waarop staat ´Waar wilt u Windows installeren´. In dit scherm kan ik een schijf selectie maken. Dit had ik al gedaan bij de eerste stap.

Ben ik nog iets vergeten te doen? Bij de 1e stap kan ik kiezen de schijf te formatteren, dit is overigens in een paar seconden gedaan (naar mijn idee iets te snel).

Mvg. Antwan

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Verwijder de stick als Windows reboot, installatie zou dan verder moeten gaan vanaf de harde schijf.

• Room42
  • Niet online
@Antwan2000 Tijdens de installatie herstart Windows de computer een keer. In jouw geval lijkt hij nu steeds van USB te booten.
Je moet de boot-volgorde gewoon op je harddisk laten staan en dan met de bootmenu-toets tijdens het starten eenmalig de USB-stick selecteren.

offtopic:
@SeatRider spuit-11 >:)

[Voor 6% gewijzigd door Room42 op 21-10-2018 14:16]

- uBlock Origin
- uMatrix

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:59

SeatRider

Hips don't lie

Of na de eerste keer bestanden kopieeren, maar voor de reboot, de USB stick verwijderen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 09:59

SeatRider

Hips don't lie

offtopic:
Ik had je gezien, maar heb het idee dat TS wat moeite heeft met bootvolgordes in te stellen, en dan was dit een handig trucje ;-)

Edit: Oeps :-D

[Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 21-10-2018 14:38]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@SeatRider Nee, spuit-11 omdat @Nielson je voor was. 8)7 Hier had je geen nieuwe post voor hoeven maken, hoor ;)

[Voor 24% gewijzigd door Room42 op 21-10-2018 14:30]

- uBlock Origin
- uMatrix

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee