Toon posts:

Wat is dit voor Philips kastje?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:41
Wie kan mij vertellen wat voor (Philips) apparaat er op de foto staat?
Er zit wat dikkere grijze kabel aan waar met pen 'geluid' op staat geschreven.

Ik heb geGoogled op de nummers maar kan er niets over vinden.

Er staat een datum van 1995 op :9
...

[Voor 28% gewijzigd door dannx1986 op 18-10-2018 12:06]

Beste antwoord (via dannx1986 op 18-10-2018 16:49)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik google op Philips businesscare/tspa dan kom ik bij https://skimleads.com/all...essCare%2FTSPA/leads.html uit. Daar wordt een job als service technicus genoemd en dat bevestigd mijn vermoeden dat het een sticker is van het vroegere Philips Service center, maar dan voor de business tak. Van de consumententak weet ik dat het SC vroeger ergens Best aan zat. Dus ik denk dat dat gewoon een sticker is omdat het apparaat ooit gefixt is.

Verder is het typenummer van het apparaat duidelijk VN4041/00
Daar vind ik niks op, maar Philips typenummers ontlopen elkaar niet zoveel, dus een cijfertje veranderen doet soms wonderen: http://freeservicemanuals...iewmanual/Philips/VN4040/
De VN4040 is een mengversterker.
Als ik dan verder zoek kom ik op https://nvhrbiblio.nl/schema/Philips_VN4050.pdf welke aangeeft dat de VN4040 een voorvesterker voor een mengversterker zou moeten zijn. Dan vermoed ik dat dat ding gebruikt werd om een microfoon of een platenspeler op een omroepinstallatie aan te sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

talin

My god is the sun!

dannx1986 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:48:
Wie kan mij vertellen wat voor (Philips) kasje er op de foto staat?
Zelf vermoed ik iets voor de TL verlichting.

Ik heb geGoogled op de nummers maar kan er niets over vinden.

Er staat een datum van 1995 op :9
...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik ben meer benieuwd wat voor aansluitingen daar nou aan die ene kant zitten?

het is een spanningsvoeding maar voor wat.

[Voor 3% gewijzigd door talin op 18-10-2018 11:07]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• dannx1986
talin schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

ik ben meer benieuwd wat voor aansluitingen daar nou aan die ene kant zitten?

het is een spanningsvoeding maar voor wat.
2 nieuwe foto's toegevoegd van de aansluitingen.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lijkt op een toonfrequent ontvanger, gezien de opschriften van 860Hz en 680Hz. Wellicht om bepaalde energievretende processen (Elektrische boiler) op nachtstroom te laten draaien, of om automatisch verlichting in- en uit te schakelen.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

En ik ben dan weer benieuwd waar de planten moeten komen in deze kas...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Er zit een microfoon in en een geluidsaansluiting, dus het is iets wat reageert op geluiden... een bepaald soort sensor? Wat @TommyboyNL zegt klinkt erg aannemelijk.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:10:
Er zit een microfoon in en een geluidsaansluiting, dus het is iets wat reageert op geluiden... een bepaald soort sensor? Wat @TommyboyNL zegt klinkt erg aannemelijk.
Ik zie geen microfoon hoor, en die "geluidsaansluiting" lijkt mij een DIN5 te zijn, die heeft niet per se iets te maken met audio.

• BernardV
  • Laatst online: 09-06 13:11
TommyboyNL schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Ik zie geen microfoon hoor, en die "geluidsaansluiting" lijkt mij een DIN5 te zijn, die heeft niet per se iets te maken met audio.
Inderdaad, zou zelfs mogelijk zijn dat die gebruikt wordt om meerdere van deze dingen door te lussen.

Wat betreft het schakelen van energievretende processen, het relais is 5A max op 250VAC, dat is wel aan de krappe kant.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 13:59
Hoe kom je aan dit kastje? Het lijkt niet een echt Philips product te zijn. Althans niet voor extern gebruik. Ik zie in ieder geval geen 12NC nummer staan. Er heeft wel zoiets als Philips-Nederland-TSPA bestaan, maar geen idee wat dat was. Wel iemand die daar gewerkt heeft met een marconisten opleidingen. Kan het zijn dat er met dit kastje iets geschakelt wordt op basis van geluidsinput?

• dannx1986
pacificocean schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:02:
Hoe kom je aan dit kastje? Het lijkt niet een echt Philips product te zijn. Althans niet voor extern gebruik. Ik zie in ieder geval geen 12NC nummer staan. Er heeft wel zoiets als Philips-Nederland-TSPA bestaan, maar geen idee wat dat was. Wel iemand die daar gewerkt heeft met een marconisten opleidingen. Kan het zijn dat er met dit kastje iets geschakelt wordt op basis van geluidsinput?
We zitten hier in een bedrijvenverzamelgebouw, en het lijkt inderdaad of hier ooit een radio o.i.d. op aangesloten is geweest, er zitten in alle kantoren speakers in het plafond en een volume knop naast de lichtschakelaar (wat al jaren niet meer werkt)... maar dat is even een aanname

• BernardV
  • Laatst online: 09-06 13:11
dannx1986 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:28:
[...]
We zitten hier in een bedrijvenverzamelgebouw...
Toevallig in Eindhoven aan de Hurksestraat?
https://www.cagecode.info/HB718

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:11

-36-

Trust me. I'm an amateur

Lijkt me onderdeel van een alarmsysteem oid. Er staat gong31 op het pcb dat gecombineerd met het feit dat er iets van een 2 toon frequentiegenerator opzit (toegegeven 680hz en 860hz zijn niet de meest relaxte tonen) doen me vermoeden dat het iets van een alarmtoon of evt gong systeem is om bv pauze of einde vd dag aan te geven. ik gok alarm trouwens, dat maakt de test sticker en arelaxte toonhoogte ook wat logischer. Op het relais kan dan iets van alarmverlichting aangesloten zijn geweest

[Voor 30% gewijzigd door -36- op 18-10-2018 15:01]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +14Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik google op Philips businesscare/tspa dan kom ik bij https://skimleads.com/all...essCare%2FTSPA/leads.html uit. Daar wordt een job als service technicus genoemd en dat bevestigd mijn vermoeden dat het een sticker is van het vroegere Philips Service center, maar dan voor de business tak. Van de consumententak weet ik dat het SC vroeger ergens Best aan zat. Dus ik denk dat dat gewoon een sticker is omdat het apparaat ooit gefixt is.

Verder is het typenummer van het apparaat duidelijk VN4041/00
Daar vind ik niks op, maar Philips typenummers ontlopen elkaar niet zoveel, dus een cijfertje veranderen doet soms wonderen: http://freeservicemanuals...iewmanual/Philips/VN4040/
De VN4040 is een mengversterker.
Als ik dan verder zoek kom ik op https://nvhrbiblio.nl/schema/Philips_VN4050.pdf welke aangeeft dat de VN4040 een voorvesterker voor een mengversterker zou moeten zijn. Dan vermoed ik dat dat ding gebruikt werd om een microfoon of een platenspeler op een omroepinstallatie aan te sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dannx1986
Thanks 'Eagle' zeer goed speurwerk! _/-\o_

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
(Op de print staat ook nog "gong31", dat lijkt mij in combinatie met de twee frequenties een goede indicatie voor de functie van dit kastje.)

had over de reactie van -36- met hetzelfde idee heengelezen...

[Voor 19% gewijzigd door blinkenlights op 18-10-2018 18:03. Reden: spuit 11]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

blinkenlights schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:01:
(Op de print staat ook nog "gong31", dat lijkt mij in combinatie met de twee frequenties een goede indicatie voor de functie van dit kastje.)

had over de reactie van -36- met hetzelfde idee heengelezen...
Ding dong ;)

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 08:45
Heel toevallig ken ik dit ding. Het is inderdaad van een Philips versterker. Ik heb de versterker gehad maar nooit de aansluiting kunnen vinden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• The Eagle

The Eagle

I rest my case.
Weten we meteen wie vermoedelijk dat ding daar bij @dannx1986 op kantoor heeft laten slingeren :+

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-04 13:47

picobyte

MhIHIHI!

Zo'n oude PA installatie leent zich uitstekend voor een paar leuke pranks. Ghèhè 😏

Powered bij meergranenbrood.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:36

PcDealer

HP ftw \o/

The Eagle schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:09:
Van de consumententak weet ik dat het SC vroeger ergens Best aan zat.
Achtse Barrier, ik heb nog gewerkt vruuger. Fransebaan uit mijn hoofd.

Edit: yep Fransebaan/Tarasconweg, http://www.eindhoven-in-b...77/Philips-Service-Center.

[Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 18-10-2018 22:18]

LinkedIn WoT Cash Converter

• The Eagle

The Eagle

Tarasconweg ja, dat was het idd.
Laatste keer dat ik daar was stond er een CDI speler op een demo voor de wachtenden. Dat zal denk ik in 1990 geweest zijn ofzo.

Als jij daar gewerkt hebt kun je je deze denk ik ook nog wel herinneren:
http://www.eindhoven-in-beeld.nl/images/eb-eindhoven/2644.jpg

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee