Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Intel NUC iedere afst. bediening gebruiken met IR

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-06 23:34

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo allen,

Onlangs heb ik mijn Intel NUC (pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYKH) verhuisd en heb ik een Harmony afstands bediening met 1 config op NUC/MCE (rc6) configuratie achter gelaten.

In de nieuwe huiskamer heb ik wel een Philips POS9002/12 TV. Ik zou graag deze afst. bediening willen gebruiken om de Intel NUC te bedienen. Weet iemand misschien hoe de IR receiver van de Intel NUC hiervoor is te configureren? Is hier een tooltje voor?

Nu vond ik op internet dit topic, waarbij iemand aangeeft dat je met EventGhost en een IR plugin de events van iedere afstands bediening af zou moeten kunnen vangen.
De NUC kan je dan echter niet uit slaapstand halen of tijdens het winlogon scherm op Ok klikken om daadwerkelijk in te loggen.
http://www.eventghost.net/forum/viewtopic.php?t=7027

Heeft iemand een idee of dit wel mogelijk is?

Wanneer je de NUC gebruikt schakel je de tv op een andere source. Hierdoor zijn er diverse knoppen die je kan gebruiken zonder dat er op de tv iets gebeurd (pijltjes, ok, vorige, play/pauze etc, rood, groen, geel, blauw).
In feite zouden deze toetsen al voldoende zijn om de nodige functionaliteit te koppelen.

Kan dit?

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True