Blurayspeler combineren met soundbar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:47
Mijn vraag

Ik heb een Samsung 3d blurayspeler waar tevens een 5.1 home cinema set aan vast hangt. Deze set heb ik ook als set gekocht bij Samsung (dus 3d blurayspeler + de boxen met de bekende korte kabeltjes ;) )

Nu wil ik de boxen vervangen door een soundbar (nog geen idee welke), maar de speler houden en gebruiken. Kan dit gewoon? Zoja via welke aansluiting is het het beste om de soundbar aan te sluiten op de bluray? En mocht ik dat doen, klopt het dat de soundbar dan geen geluiden afgeeft voor de normale tv zeg maar?

TV is overigens een Ambilight 2

Home cinema set: pricewatch: Samsung Home Cinema 5.1 SMART 3D 1000 W

[ Voor 13% gewijzigd door CryptoNL op 18-10-2018 08:01 ]

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Iemand?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is niet de bedoeling om je eigen topic te kicken binnen 24 uur.

Daarnaast zien we niet wat je zelf al aan aansluitmogelijkheden hebt bekeken..

Graag even aanvullen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Michael Knight schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:33:
Het is niet de bedoeling om je eigen topic te kicken binnen 24 uur.

Daarnaast zien we niet wat je zelf al aan aansluitmogelijkheden hebt bekeken..

Graag even aanvullen :)
Aha dat wist ik niet :) Nouja aansluitmogelijkheden? Ik weet niet eens of het kan? De bluray heeft HDMI en ook toslink, maar ik heb geen idee of hij wel kan communiceren met bijvoorbeeld een soundbar van Bose? Kan dat gewoon? Daarnaast de vraag hoe ik het dan zo instel dat de soundbar ook tv geluid overneemt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En daar zit het hem in: we verwachten dat je ook even checkt of die toslink bruikbaar is.. als je soundbar toslink accepteert is het vrij zeker dat het zal werken. Houd dan bijvoorbeeld wel rekening met het instellen van de audiovertraging ivm verschil in audiosnelheid vanuit bluray naar soundbar versus de vertraging in beeldverwerking op je screen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Michael Knight schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:05:
En daar zit het hem in: we verwachten dat je ook even checkt of die toslink bruikbaar is.. als je soundbar toslink accepteert is het vrij zeker dat het zal werken. Houd dan bijvoorbeeld wel rekening met het instellen van de audiovertraging ivm verschil in audiosnelheid vanuit bluray naar soundbar versus de vertraging in beeldverwerking op je screen. :)
Ik heb nog geen soundbar gekocht. Dat is wel het plan zeg maar, maar dat kan dus gewoon? Hebben de meeste soundbarren ook meerdere aansluitingen zodat ik ook het tv geluid over kan nemen? Dus 1 kabel naar de tv (hdmi of iets anders) en 1 naar de bluray, dat is het plan.

Correct me if im wrong maar deze pricewatch: Denon HEOS HomeCinema moet dus prima kunnen? ARC ook zie ik en 2x HDMI (in en uit) uit voor TV, in voor bluray begrijp ik?

[ Voor 14% gewijzigd door CryptoNL op 18-10-2018 22:18 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Of je sluit je blurayspeler op de tv aan met HDMI en de soundbar op de ARC HDMI poort van de tv (al zouden het bij Philips alle vier moeten kunnen geloof ik). 'Ambilight 2' is geen tv model dus daar hebben we niet zoveel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

apis29 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:15:
Of je sluit je blurayspeler op de tv aan met HDMI en de soundbar op de ARC HDMI poort van de tv...
Of indien de Soundbar meerdere HDMI ingangen ondersteunt de Samsung Blu-rayspeler direct op de Soundbar. In theorie heb je dan alle mogelijke tracks veilig gesteld, via ARC wordt niet altijd alles ondersteunt. Een andere uitgang heeft de Samsung simpelweg niet. Het is wel de vraag of de Samsung blu-rayspeler beeld en geluid (en daarmee ook alle tracks) doorzet via de HDMI Out. Het zal niet het eerste kant en klare setje zijn wat beperkingen kent.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1