Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Pckimmy1122
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18-10-2018
Hallo ik ben Kymberley.

Ik maak schoon bij mensen thuis en ik verdien niet altijd het selfde omdat het licht aan de uren die ik maak.
En ik zou graag op me zelf gaan wonen.
Mijn vraag is dan ook waar heb ik recht op omdat ik tusse de 500 euro en 900 euro kan verdienen en dus te laag in komen heb. Ik heb een vast contract.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunne helpen. Want het maakt me heel erg onzeker of ik het ga redde.

Alle reacties

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-06 20:34
Goedemorgen, als je nu vindt dat je te weinig verdient, en niet lukt om meer uren te maken. Waarom kijk je niet voor doorgroei mogelijkheden?

Kun je misschien teamleider worden? Of iets op kantoor van het bedrijf? Ook al is het maar een "simpele" schoonmaak bedrijf waar je werkt, deze vervult ondertussen heel wat verschillende banen voor verschillende processen.

En interne medewerkers met de know-how op de werkvloer zijn hartstikke waardevol om deze ervaringen hogerop mee te nemen.

Dus ga eens dat gesprek aan met je leidinggevende en vraag naar doorgroeimogelijkheden en opeenstaande sollicitaties.

Hiermee kun je dan een nieuw contract krijgen met meer uren en wellicht zelfs een beter salaris.

Als je dat voor elkaar hebt, dan zou ik pas gaan kijken voor de mogelijkheid om op jezelf te wonen.

[Voor 14% gewijzigd door Fore! op 18-10-2018 08:03]

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

• Ben je in geschreven voor een sociale huurwoning?
  • Heb je kansen om buiten je werk te investeren in opleiding?
  • Heb je kansen om werk te doen dat je meer inkomenszekerheid geeft?
Verhuizen kost geld, ook naar een huurwoning.

Ik zou in ieder geval nu z.s.m minimaal €3500 proberen te sparen, zodat je €2000 hebt voor je uitzet en vooral ook €1500 hebt als buffer, dit kan met je huidige salaris terwijl je thuis woont, maar kan misschien makkelijker met een andere betrouwbaardere bron van inkomen.

Nu of in de toekomst verhuizen betekend dat je nu al actie moet ondernemen voor een gezond financieel fundament.

[Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 18-10-2018 08:10]

| live and give like no one else |

• Pckimmy1122
Ik ben ingeschreve en ik heb al 10000 euro voor uitzet. Ik heb geen doorgroei mogelijk heden maar ik kan over 1 jaar wel mer uren krijgen. Maar niet genoeg om op me self te gaan. Krijg ik dan bij van de gemeente betaald?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met een "onbekend aantal uren" contract en dus wisselend inkomen, is het altijd lastig om vastigheid te regelen zoals een huis of een lening (als voorbeeld).

Je kan toeslagen aanvragen maar die zijn vrij statisch en sluiten niet aan op jouw (enorm) wisselende inkomsten. Allicht kan de Belastingtelefoon je hierover meer vertellen.

Ook zou het handig zijn voor jezelf op papier te zetten wat de vaste lasten zijn (naast huur) als je op jezelf gaat wonen en hoe/of je denkt dat het betaald gaat worden:
- eten en drinken
- verzekeringen
- internet, tv, gsm
- persoonlijk onderhoud (kleding etc)
- vakantie & uitgaan
- spaarpotje opbouwen

Persoonlijk vind ik jouw verdiensten dusdanig laag dat je onder het bestaansminimum zit dus mijn advies is je melden bij de gemeentelijke instanties om te inventariseren of & voor welke kosten je subsidie / toeslagen / bijdragen kan krijgen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pckimmy1122
Ik denk dat ik nog een baantje er bij ga doen. Dat ik toch genoeg betaaldkrijg ik ben tevrede met 1300 euro in de maand. Maar omdat mij andere baan mij verschillend betaald heb ik soms wel 100 euro of 200 extra nodig. Maar ja hoe kan je dat regelen

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maak een afspraak bij je gemeente om dit te bespreken. Waar hangt af van de gemeente, misschien is er een jongerenloket (https://www.rotterdam.nl/werken-leren/jongerenloket/ voor Rotterdam, als je die leeftijd hebt), anders een 'sociale dienst' of 'werk en inkomen' afdeling.

Ga er wel van uit dat je de vraag krijgt hoe je zelf structureel meer kunt verdienen. Ben je al wel op zoek naar meer werkuren? Zeg tot bijna 40 uur in de week. Zicht op groeien (functie of in jouw geval uren) binnen huidige werk is er al lees ik.

De ene maand meer, de andere maand minder hoeft geen probleem te zijn, als het gemiddelde over de maanden maar zou stijgen.
offtopic:
Al 10.000eur gespaard, doe je goed!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:54

t_captain

Moderator General Chat
Pckimmy1122 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:52:

Mijn vraag is dan ook waar heb ik recht op omdat ik tusse de 500 euro en 900 euro kan verdienen en dus te laag in komen heb. Ik heb een vast contract.
Als dit je hele inkomen is, moet je eens met de gemeente gaan praten. Want je zit onder sociaal minimum.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topic verplaatst naar PFSL en titel-wijziging

Als je ouder bent dan 21 jaar is het netto-minimumloon bij fulltime-werken ongeveer € 1.500. Het sociaal minimum is 70% daarvan, als je alleenstaand bent iets minder. € 1.300 is meer dan het sociaal minimum voor een alleenstaande. D.w.z. dat je dan geen aanvulling kunt krijgen vanuit de gemeente.

Als je minder dan € 22.200 (+/-) (bruto, op jaarbasis) verdient, kun je in aanmerking komen voor huurtoeslag, als je minder dan € 15.000 verdient maakt het eigenlijk niet uit hoeveel minder je verdient: je houdt dan toch recht op de maximale huurtoeslag.

Ik zou je willen adviseren om bijv. even op de site van het Nibud te kijken. Zij hebben veel informatie over welke kosten erbij komen kijken als je op jezelf wilt gaan wonen.
t_captain schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

Als dit je hele inkomen is, moet je eens met de gemeente gaan praten. Want je zit onder sociaal minimum.
Dat is afhankelijk van de leeftijd en woonsituatie van TS. Als TS nog geen 21 is en/of de woonkosten kan delen, kan het voor hem/haar geldende minimum rustig minder dan € 250 zijn.

[Voor 21% gewijzigd door Ardana op 18-10-2018 08:44]

Note to self: being good is often more important than being right.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-06 18:06
t_captain schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

En hun zullen je aansporen om een baan te zoeken met meer uren waardoor je een normaal maandelijks salaris ontvangt = problem solved..

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Dat is natuurlijk wel een ding.

Want met een inkomen van <1000 euro is een eigen woning eigenlijk te duur. Want huur + energie + zorgverzekering maken het hele inkomen op en er blijft geen geld over voor kleding, eten en andere zaken.

Je kunt dan tijdelijk toevlucht nemen tot subsidies, toeslagen, uitkeringen. Maar de echte oplossing is om te zorgen voor een beter inkomen. En dan is "tevreden met 1300" niet de juiste ambitie.

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:38

SjoerdV nl

Be the change.

Tiny house overwegen?

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
dat buffer heb je nu?

Dat betekent wel dat je geen korting van de gemeente gaat krijgen op de verschillende belastingen. Tevens verdien je erg weinig wat betekent dat de lasten al snel te hoog zijn voor je inkomen. Dan brand je dus zo door je buffer heen en met je wisselende inkomen gaat het snel gebeuren dat je de huur niet kan ophoesten.

Op wat voor punt sta je in je leven? is samen huren een optie? studenten woningen vriend/vriendin? Dat zou eventueel nog verschil kunnen maken.

Alleen ga je het zo niet makkelijk redden in ieder geval. Is dat de enige optie dan moet je toch gaan kijken dat je meer inkomen gaat genereren.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Bijstand als inkomensaanvulling tot sociaal minimum is ook uit zicht met een aanzienlijke hoeveelheid spaargeld.

• pyrofielo
  • Niet online
toch vind ik dat achterlijk, ik snap dat een miljonair die stopt met werken misschien geen subsidie moet krijgen. Maar als je toch nog weet te sparen met zo weinig geld dan verdien je echt een lintje.

Ze moeten het minimum spaargeld echt eens naar 50 of 60k brengen ofzo. Als je het in je hoofd haalt ergens voor te sparen dan word er gelijk niks meer kwijtgescholden. Terwijl de eerste de beste junk lekker verder schulden opbouwt en volle korting blijft vangen.....

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook samen met een vriend of vriendin iets huren dan halveren de kosten. Of je kan bij iemand een kamer of de zolderverdieping huren. Antikraak wonen is soms ook een optie en erg goedkoop.
t_captain schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:28:
Dat is natuurlijk wel een ding.

Want met een inkomen van <1000 euro is een eigen woning eigenlijk te duur. Want huur + energie + zorgverzekering maken het hele inkomen op en er blijft geen geld over voor kleding, eten en andere zaken.

Je kunt dan tijdelijk toevlucht nemen tot subsidies, toeslagen, uitkeringen. Maar de echte oplossing is om te zorgen voor een beter inkomen. En dan is "tevreden met 1300" niet de juiste ambitie.
Op zich moet dat wel lukken hoor. Het is niet luxe, maar er zijn genoeg mensen die daarmee moeten rondkomen.

[Voor 63% gewijzigd door Marzman op 18-10-2018 10:26]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
pyrofielo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:17:
toch vind ik dat achterlijk, ik snap dat een miljonair die stopt met werken misschien geen subsidie moet krijgen. Maar als je toch nog weet te sparen met zo weinig geld dan verdien je echt een lintje.

Ze moeten het minimum spaargeld echt eens naar 50 of 60k brengen ofzo. Als je het in je hoofd haalt ergens voor te sparen dan word er gelijk niks meer kwijtgescholden. Terwijl de eerste de beste junk lekker verder schulden opbouwt en volle korting blijft vangen.....
Als je bedenkt dat die bijstand betaald word door andere mensen die er ook hard voor werken en misschien zelf minder spaargeld hebben ga je daar misschien anders over denken.
Ja de grens moet hoog genoeg zijn dat je een buffer hebt als je wasmachine o.i.d. stuk gaat maar niet hoger dan dat.
Waarom zou ik als ik maar 15K spaargeld heb belasting gaan betalen zodat iemand met 50K spaargeld bijstand daarvan kan krijgen. Hij/zij heeft toch meer geld dan ik dus waarom zou ik hem/haar betalen?

• pyrofielo
  • Niet online
n3othebest schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:46:
[...]

Als je bedenkt dat die bijstand betaald word door andere mensen die er ook hard voor werken
Ja ikzelf inderdaad! daarbij blijf ik bij mijn standpunt. Ik vind het gewoon in en in triest dat je als minima gekort word terwijl je je best doet er wat van te maken. Terwijl lamlul gedrag beloont word.

als belastingbetaler heb ik er geen moeite mee met zo'n financieel vangnet. Wel dat goed gedrag bestraft word. Maar dit de-railed het topic nogal...

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laten we die offtopic discussie niet hier voeren. Daar heeft de TS niets aan :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-06 16:21

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is al gezegd, maar ik denk dat je toch moet gaan bedenken hoe je je inkomen iets omhoog kunt krikken. Je geeft aan dat je in de schoonmaakt werkt. Op dit moment is de arbeidsmarkt heel goed; heb je al eens gesolliciteerd bij vergelijkbare bedrijven die meer uren kunnen garanderen? Er is een tekort aan personeel op de arbeidsmarkt.

Dan kun je voor jezelf misschien wat meer financiele zekerheid geven.

Tegelijkertijd is het zeker een goed idee om bij de sociale dienst van je gemeente eens een afspraak te maken wat je rechten en mogelijkheden zijn voor additionele subsidies. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Marzman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:18:
Je kan ook samen met een vriend of vriendin iets huren dan halveren de kosten. Of je kan bij iemand een kamer of de zolderverdieping huren. Antikraak wonen is soms ook een optie en erg goedkoop.

[...]

Op zich moet dat wel lukken hoor. Het is niet luxe, maar er zijn genoeg mensen die daarmee moeten rondkomen.
Inkomen wisselend tussen 500 en 1000 bruto, 500-950 netto. Gemiddeld 750?

Een zelfsandige woning (flat) doet minimaal 400 a 450 aan huur, plus 100 aan energie. Zorgverzekering, inboedel, WA, 125. Om niet afhankelijk te zijn van het rijksinfuus, zou TS moeten leven van gemiddeld 0 euro.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat ging over 1300. Hoe veel is een aowtje, of bijstand?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-06 11:12
Kun je niet bij 2 schoonmaakbedrijven gaan werken om wel aan de 40 uur te komen? Verder zou ik serieus overwegen om een bedrijf te zoeken waar je de mogelijkheid hebt om hogerop te komen, al is het simpel administratief werk of een leidinggevende functie. Je bent bij jouw soort werk nou eenmaal erg afhankelijk van de hoeveelheid uren die je mag maken, je wilt daardoor niet in de problemen komen als je gekort wordt op het aantal uren. Je kunt uiteraard ook met meerdere mensen een huis huren, maar of je dat wilt is wat anders natuurlijk.

• vectormatic
  • Laatst online: 23:17

vectormatic

In the parking lot

ardana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:38:
~[mbr]Topic verplaatst naar PFSL en titel-wijziging~[/]
Zwaar off topic, maar misschien is dat niet heel handig, TS doet me niet direct aan als ervaren tweaker, en is nu waarschijnlijk haar topic "kwijt"

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

vectormatic schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Zwaar off topic, maar misschien is dat niet heel handig, TS doet me niet direct aan als ervaren tweaker, en is nu waarschijnlijk haar topic "kwijt"
offtopic:
Nope, dat is TL, probeer maar eens incognito, topic is gewoon publiekelijk toegankelijk.

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• vectormatic
  • Laatst online: 23:17

vectormatic

In the parking lot

True schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

offtopic:
Nope, dat is TL, probeer maar eens incognito, topic is gewoon publiekelijk toegankelijk.
offtopic:
dat bedoel ik niet, het topic staat niet meer in het subforum waar ze het heeft achtergelaten, en heeft een andere titel, voor een newb op het forum is dan vervolgens uitvogelen waar het wel staat niet heel makkelijk

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 15:54
Bijna alles wat je moet weten is al gezegd, ik denk wel dat het relatief makkelijk kan zijn om iets beter werk te vinden met wat vastigheid, ik weet dat ze bijvoorbeeld bij de NS vaak personeel zoeken voor in de winkels, het is misschien wel ander werk, maar het kan wel voor meer vastigheid zorgen.

Voor de rest erg netjes dat je al zoveel gespaard hebt!

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-06 22:10
Op jezelf gaan wonen is een ruim begrip, je kunt een koopwoning betrekken (heb je wss geen geld voor) of huur. En ook huur heeft weer veel onderdelen. Sociale huur, en vrije sector.

Sociale huur is op een wachtlijst staan en hopen dat je een huis krijgt en op de vrije sector is het uitzoeken.
Op de vrije sector heb je echter niet altijd recht op huurtoeslag, maar kan je in een soort studentenkamer (1 kamer 'appartement' met eigen keuken, wc en badkamer) met 300-500 euro all-inclusief al klaar zijn.

Maar dat is alleen leuk als je genoegen neemt met 15m2 aan woonruimte. Gezien het huidige salaris kan ik niet adviseren op de sociale huurmarkt te gaan richten. Goedkope woningen wil iedereen en de kans is dus klein dat je daar voor in de prijzen valt. Een wooncorperatie waar ik bij ben ingeschreven vraagt ook om een loonstrook, al is dat waarschijnlijk om scheefwonen te voorkomen kan ik mij voorstellen dat als ze risico zien in het niet kunnen betalen van de huur ze je ook proberen te weigeren.

Met een budget van €10.000,-- is het verhuizen an sich geen probleem in ieder geval. Maar na een paar maanden de huur- en levensonderhoudkosten nog kunnen ophoesten wel. Daar zijn al wat adviezen voor gegeven in dit topic.

[Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 18-10-2018 14:00]

Litebit.eu voorraad check :).

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-06 12:50
vectormatic schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

offtopic:
dat bedoel ik niet, het topic staat niet meer in het subforum waar ze het heeft achtergelaten, en heeft een andere titel, voor een newb op het forum is dan vervolgens uitvogelen waar het wel staat niet heel makkelijk
Mocht ze haar topic door de verplaatsing kwijt zijn dan krijgt ze met een @Pckimmy1122 een melding, makkelijk vinden :)

• wauturr
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-06 16:37
De meest logische optie lijkt me om een andere werkgever/baan te zoeken waarbij je meer verdient, geen idee hoe moeilijk of ondenkbaar dat voor TS is.

• ZuidLimburg
  • Laatst online: 19-10-2018
In welke omgeving (stad) zou je op jezelf willen gaan wonen?

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

BLACKfm schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:58:
Op jezelf gaan wonen is een ruim begrip, je kunt een koopwoning betrekken (heb je wss geen geld voor) of huur. En ook huur heeft weer veel onderdelen. Sociale huur, en vrije sector.

Sociale huur is op een wachtlijst staan en hopen dat je een huis krijgt en op de vrije sector is het uitzoeken.
Op de vrije sector heb je echter niet altijd recht op huurtoeslag, maar kan je in een soort studentenkamer (1 kamer 'appartement' met eigen keuken, wc en badkamer) met 300-500 euro all-inclusief al klaar zijn.

Maar dat is alleen leuk als je genoegen neemt met 15m2 aan woonruimte.
Vrije sector-woningen zijn vaak onterecht, wederrechtelijk als vrije-sector-woning aangeduid. Mensen denken dat het de hoogte van de huurprijs is die bepaalt of een woning een vrije-sector-woning is, maar feitelijk is dat de puntentelling: als een woning minder punten heeft dan overeenkomt met een prijs hoger dan € 710, kun je de verhuurder dwingen de huurprijs te verlagen en is het dus niet langer een vrije-sector-woning - en was het dus onterecht aangemerkt als vrije-sector-woning.

Echter, dat traject moet je wel aan willen gaan: niet iedere verhuurder reageert even netjes op zo'n verzoek, en intimidatie en agressie komt in dergelijke gevallen regelmatig voor.
Gezien het huidige salaris kan ik niet adviseren op de sociale huurmarkt te gaan richten. Goedkope woningen wil iedereen en de kans is dus klein dat je daar voor in de prijzen valt.
Juist wel. De sociale huurmarkt is juist voor mensen met een laag inkomen. Er zijn, mocht meer werken niet lukken, genoeg vangnetten om te voorkomen dat je de huur niet meer kunt betalen.
Een wooncorperatie waar ik bij ben ingeschreven vraagt ook om een loonstrook, al is dat waarschijnlijk om scheefwonen te voorkomen kan ik mij voorstellen dat als ze risico zien in het niet kunnen betalen van de huur ze je ook proberen te weigeren.
Ik ben dit vaker tegen gekomen, maar twijfel nog steeds of dit mag. Juist omdat je, zodra je zelfstandig woont, meer rechten op vangnet hebt, kan het best zo zijn dat je daardoor in 'n catch 22 terecht komt: je hebt inkomen nodig om een woning te krijgen, en je hebt een woning nodig om inkomen te krijgen.

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:05
ardana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:39:
[...]

[...]

Ik ben dit vaker tegen gekomen, maar twijfel nog steeds of dit mag. Juist omdat je, zodra je zelfstandig woont, meer rechten op vangnet hebt, kan het best zo zijn dat je daardoor in 'n catch 22 terecht komt: je hebt inkomen nodig om een woning te krijgen, en je hebt een woning nodig om inkomen te krijgen.
Een woningcorporatie zal je nooit weigeren om te weinig inkomen, tenzij de woning een minimuminkomen heeft (wat wel eens het geval is met het 'hogere segment' van de sociale huur +/-600-710).

Je hebt immers gewoon recht op een aanvullende uitkering als je te weinig verdiend. (ervan uitgaande dat je een startkwalificatie hebt)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Bij 1300 netto zou de huur niet hoger dan een kleine 400 moeten liggen (30% huurquote) Met dat soort inkomens wordt een zelfstandige woning heel lastig.

Om te zwijgen van de huidige situatie met nig geen 1000 euro inkomsten.

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-06 17:50
Maar waarom vraagt niemand hier naar;

Hoe oud ben je?
Waar/bij wie woon je nu?
Wat is de reden van die wisselende inkomsten? Hoeveel uur werk je dan gemiddeld per week?
Zit je nog op school?
Krijg je momenteel nog andere financiële ondersteuning? Denk aan subsidies, toeslagen, of uitkeringen?

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-06 20:34
ardana schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:39:

Maar het is toch scheef om iemand aan vaste lasten te helpen als deze die niet kan betalen? Zo wordt je tenslotte ook getoetst op de hypotheek.

Ik zou het nog schever vinden dat zij gaan toetsen inclusief het vangnet, want "daar heb je toch recht op".

Tot dit gaat veranderen en heb je een enorm probleem, en moet de politiek weer gaan verzinnen hoe die groep mensen opgevangen gaat worden, samen met de opgelopen stress die behandeld mag worden.

• Ardana
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

t_captain schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:03:
Bij 1300 netto zou de huur niet hoger dan een kleine 400 moeten liggen (30% huurquote) Met dat soort inkomens wordt een zelfstandige woning heel lastig.

Om te zwijgen van de huidige situatie met nig geen 1000 euro inkomsten.
Ja, als je geen huurtoeslag hebt wel. Maar als je huurprijs € 600 is en je krijgt € 200 huurtoeslag (wat geen raar bedrag is), zit je met € 1.300 netjes binnen die huurquote.

Overigens, ik heb een inkomen van € 1.650, en móet voor minimaal € 640 en maximaal € 710 huren en met dat inkomen heb je geen recht op huurtoeslag. Ik zit dus boven de 40% aan huurquote en dat noemen ze passend toewijzen... Zoek maar eens op die term, erg leuk...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:26
pyrofielo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:17:

Mee eens! Heel veel dingen zijn in dit land raar geregeld en sparen wordt bestraft!
Dat was ook al zo in de jaren 90 toen ik op zoek ging naar mijn eerste woning.
In mijn jeugd had ik flink gespaard en veel (vakantie)baantjes gehad en de rente was toen ook nog hoog.
Maar omdat ik teveel had gespaard kwam ik niet in aanmerking voor een sociale huurwoning, dus maar op zoek naar goedkope koopwoning, inkomen was toen ook nog niet zo hoog.
Je had toen premiekoopwoniningen voor lage inkomens, maar ook daar kwam je niet voor in aanmerking omdat je teveel had gespaard. Bij de gemeente werd letterlijk gezegd dat ik het geld beter eerst op kon maken.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True