Nieuwe laptop thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wil er graag mee browsen/tekstverwerken/mailen/videos op kijken en eventueel simpele spellen voor echt gamen heb ik een desktop

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 3 a 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Niet vaak, maar een lange accu duur en een scherm van rond de 13 inch is altij mooi meegenomen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen voorkeur voor een merk
Zit zelf wel te twijfellen over een windows laptop of een chromebook( als ik maar een rdp naar mijn desktop kan doen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Met een budget tot 400 euro gaat een 13" moeilijk worden, klein en snel is vaak duurder.

Een 14" met een moderne Pentium processor is bv. deze: pricewatch: Lenovo V130-14 81HMS00B00

Een 15" met een moderne i3 processor is bv. deze:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15IKBR 81DE00WHMH

Wil je toch een 13" dan moet het budget omhoog of je moet gaan kijken naar een tweedehands laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Nu online
@Nuccie Dat is ook de reden dat ik een chromebook overweeg (wel 1 waar je android apps op kan instaleren)

pricewatch: Acer Chromebook R 13 CB5-312T-K5G1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Deze is misschien ook wel wat voor je, die heeft 8GB werkgeheugen en 64GB SSD opslag.
https://tweakers.net/pric...mebook-14-g5-3gj75ea.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Nu online
@syltheboy
die HP ziet er mooi uit inderdaad

Zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten bij een chromebook. (zoals processor arm of x86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Misschien kan je ook tweedehands kijken? Voor 400 euro kan je tweedehands prima een goede slag slaan en een laptop met een OS kopen waardoor je niet (of minder) getracked wordt, zie: categorie: Laptops

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1