Toon posts:

Welke beveiligingscamera is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Smitske
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-09-2022
Goede dag,

Sinds afgelopen week ben ik eigenaar van een beveiligingscamera. Deze werd mij na het helpen met een garage opruiming in de hand gedrukt met de boodschap. Doe er wat leuks mee.

Nou is deze wereld voor mij nog onbekend terrein. Veel meer dan het verwisselen van een harddrive, afhangen & monteren van camera's en vervangen van kabels ben ik nog nooit gekomen.

Nu heb ik een camera gekregen in de doos, met een groot aantal afkortingen en specificaties op de doos.
Maar net de kant waar het merk/ type staat is de doos beschadigd. En ik kan het merk dus niet achterhalen. Zelfs na de nodige zoektijd op google.

Helaas kan ik als nieuw lid nog geen foto's plaatsen, dit was een stuk makkelijker geweest.
Deze pagina is tot nu toe de beste hit.

https://www.indiamart.com...et-camera-3612936088.html

Maar kan iemand mij meer informatie geven aan de hand van de onderstaande gegevens/ specificaties die op de doos vermeld staan.

Waterproof Camera
Day/Night

Exquisite design and workmanship
Precise circuit & structure
Aluminum alloy structure, All-sealed water- proof body
Sunshield used for outdoor supplied

IR OSD WDR Array Camera

- 0 Lux ( IR on)
- OSD control function
- WDR
- 3D- DNR
- Dss- Low Light Digital Slow Shutter
- Hightlight Masking Expose ( HKE)
- Intellegent Motion Detection
- 3x Motorized zoom

CCD- PAL- Color- 700TV Lines

Gegevens vanaf de lens:
CCTV Lens- 6mm- F1.2- 1/3"Sony

Aan de hand van deze specificaties, ongeacht welk merk het is. Welke categorie camera is dit?
En is merk een belangrijk gegeven in deze wereld? Welke afkortingen/begrippen zijn het belangrijkste?

Hoop dat iemand van deze vage lap tekst iets kan maken. En mij hier iets meer over kan vertellen. De interesse is er namelijk , en een aantal afkortingen zijn mij wel bekend. Dus helemaal hocus pocus is het niet gelukkig.

Alvast bedankt.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

laten we het eens beantwoorden: we beginnen met de categorie :
Mr.Smitske schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 01:01:
Goede dag,

Sinds afgelopen week ben ik eigenaar van een beveiligingscamera.
categorie: beveiligingscamera.

en nu Welke afkortingen/begrippen zijn het belangrijkste?
Waterproof Camera
Day/Night

Aluminum alloy structure, All-sealed water- proof body
- 0 Lux ( IR on)
- OSD control function
- WDR
- 3D- DNR
- Dss- Low Light Digital Slow Shutter
- Hightlight Masking Expose ( HKE)
- Intellegent Motion Detection
- 3x Motorized zoom
- CCD- PAL- Color- 700TV Lines
- CCTV Lens- 6mm- F1.2- 1/3"Sony[/b]
Oftewel je moet nog iets hebben dat het video signaal omzet van analoog ofzo vermoed ik zoiets als https://www.onlinekabelsh...pture-audio-video-grabber

Tja vanalles

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
Je kunt nog een gratis dienst gebruiken om jouw afbeelding te hosten en hier te delen:

Linkje met zoekopdracht: upload picrures

Met die afbeelding van jouw zullen mensen inderdaad je een stuk makkelijker/sneller kunnen helpen.

Toevoeging:
Het is dus geen ipcamera? Wellicht valt er uit het mac-adres nog wat te halen (mits je niet de details krijgt van de netwerkkaart :> )

[Voor 16% gewijzigd door Fore! op 18-10-2018 07:48]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topictitel iets verduidelijkt :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Het is een camera met analoge uitgang, wel een luxe met 3x motorzoom :)
Deze kan je gebruiken met een dvr, een recorder met analoge ingangen en rs485 sturing.
Rs485 is de 2 losse draadjes die naar een dvr gaan, hiermee kan je de camera besturen (zoom, IR leds).
De ronde coax connector zou op een tv kunnen met het verloopstukje dat op dat losse grijze ding zit.
Ik denk dat de voeding 12V gelijkspanning is, maar ik zie het nergens staan.
Dat losse grijze ding (balun) is bedoeld om de camera via een netwerk kabel aan te sluiten, je hebt er nog een nodig voor de andere kant van de kabel.
Het gaat alleen om de te gebruiken kabel, hij zet niets om naar ip of zo.
De adapter connector die er aan zit past op de camera.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• Mr.Smitske
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-09-2022
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:15:
Het is een camera met analoge uitgang, wel een luxe met 3x motorzoom :)
Deze kan je gebruiken met een dvr, een recorder met analoge ingangen en rs485 sturing.
Rs485 is de 2 losse draadjes die naar een dvr gaan, hiermee kan je de camera besturen (zoom, IR leds).
De ronde coax connector zou op een tv kunnen met het verloopstukje dat op dat losse grijze ding zit.
Ik denk dat de voeding 12V gelijkspanning is, maar ik zie het nergens staan.
Dat losse grijze ding (balun) is bedoeld om de camera via een netwerk kabel aan te sluiten, je hebt er nog een nodig voor de andere kant van de kabel.
Het gaat alleen om de te gebruiken kabel, hij zet niets om naar ip of zo.
De adapter connector die er aan zit past op de camera.
Ahh top duidelijkheid. Kan er zo vrij weinig mee, vermoeden had ik ook al maar toch.
Dan zakelijk gezien, wat is zoiets ongeveer nog waard ? :9

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus, XR20

Mr.Smitske schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Ahh top duidelijkheid. Kan er zo vrij weinig mee, vermoeden had ik ook al maar toch.
Dan zakelijk gezien, wat is zoiets ongeveer nog waard ? :9
Zonder te weten of hij goed functioneert?
Weinig :o
Ik zou er wel iets mee kunnen, tegenwoordig is een ipcam het eerste waar iemand naar zoekt.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee