Toon posts:

Nieuw compact game systeem!!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• espardeme
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-06 16:27
Hoi mede Tweakers,

Ik ben een nieuw compact game systeem aan het maken en vraag graag jullie hulp aangezien jullie mij altijd al goed konden helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een aantal games spelen maar hoeft geen super hoge kwaliteit te zijn que graphics. En natuurlijk ook voor normaal gebruik, zoals voor school.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De kosten van de hardware het liefst onder de 600 houden. Windows keys heb ik zelf wel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC hoeft niet super veel opslag te hebben. Dit geld ook voor RAM. Alles gewoon een beetje goed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bijna geen voorkeuren. Alleen liever geen AMD processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst compact. Dus mini-ITX. Hij moet ook bluetooth en wifi hebben.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overclocken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij een beetje in een goeie richting kunnen sturen of deze lijst al een beetje goed is :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 62,50€ 62,50
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 92,-€ 92,-
1Inno3D GeForce GTX 1050 Ti Compact€ 159,50€ 159,50
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 56,99€ 56,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 65,-€ 65,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,82

Met vriendelijke groet,
Sjors van Gogh

Alle reacties

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tips om eventueel geld te besparen:
- Een goedkoper moederbord nemen en er gewoon een goedkope Wifi-dongle in te steken.
- Een Ryzen 2400G in plaats van processor en videokaart: iets minder snel dan je 1050 Ti, maar als je spellen geen hoge qualiteit hoeven te zijn, moet dat prima lukken. En er is geen reden om geen AMD te willen, is juist de beste keuze op dit prijspunt.

Verder kun je vast nog wel een kleinere kast vinden, zeker als je geen aparte videokaart neemt.

Je hebt zeker al wel randapparatuur (scherm, muis, toetsenbord)?

[Voor 8% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-10-2018 02:31]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:32
De G4560 werkt niet op een B360 bord. Daar heb je een 1xx of 2xx chipset voor nodig echter is dat niet aan te raden omdat dat oude platformen zijn. Vanwege abnormaal hoge prijzen van Coffe Lake cpu's (al is de G5400 voor een redelijke prijs leverbaar bij Azerty) is AMD nog veel interessanter geworden dan het al was. Je krijgt gewoonweg meer waar voor je geld.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als mITX enthousiasteling zou ik de define nano S nou niet bepaald klein noemen, dat ding is 27 liter kwa volume, dat is gewoon net zo veel als een compacte uATX tower. De hardware die je verder uitkiest kan makkelijk in een kleinere kast, sub 10 liter moet te doen zijn.

Kijk eens naar bijvoorbeeld de silverstone Sugo 13, of de raijintek metis (plus)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• espardeme
Dankjewel alvast voor alle reacties. Ik heb vooral nu de vraag is die ryzen 2400g genoeg voor bijvoorbeeld de nieuwe FIFA? En wat adviseren jullie dan qua kast als ik geen videokaart neem? Alvast alweer dankjewel!! :)

• espardeme
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 147,50€ 147,50
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 119,-€ 119,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 65,-€ 65,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,33

Dit is wat ik nu heb samengesteld. Ik heb liever geen dongle voor WIFI dus ik heb nu dit moederbord gekozen.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

hidde212

Free your mind...

Bij gebruik van een APU is geheugenbandbreedte belangrijk voor de prestaties van de i(nterne)GPU; neem dus een (snel) setje van twee geheugenmodules zoals deze.

Daarnaast kun je nog wat besparen met de vergelijkbare MX 500 als SSD.

...and your ass will follow

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:16

pino85

Im just a Bird in the Sky

espardeme schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:16:
Dankjewel alvast voor alle reacties. Ik heb vooral nu de vraag is die ryzen 2400g genoeg voor bijvoorbeeld de nieuwe FIFA? En wat adviseren jullie dan qua kast als ik geen videokaart neem? Alvast alweer dankjewel!! :)
Check de reviews even;

reviews: AMD's 2400G en 2200G - Budgetgaming met igp op 1080p

productreview: AMD Ryzen 5 2400G Boxed review door Foritain

Ook interessant aan gameplay;(kan je verschillende games checken)

YouTube: Ryzen 5 2400G Review PUBG GPU@1500Mhz Gameplay Benchmark. An iGPU ki...

FIFA 18:(zelfde engine als 19)

YouTube: FIFA 19 - Ryzen 5 2400G Vega 11 - Stock & Overclocked - Gameplay...

Ik zou dus volmondig zeggen ja deze draait met gemak de game FIFA 19,en nog meer games.

Succes! ;)

Liefhebber van Tweakers

• Cerberus_tm
  • Niet online
Qua kast moet je je eerst afvragen wat je belangrijk vindt aan een kast.

Ook als je wel een videokaart neemt, kun je nog een kast nemen die veel kleiner is dan degene die je had uitgekozen van 26 liter. Zie hier b.v. een lijstje met kasten waar nog makkelijk een middelkleine videokaart in past, opdat je later desgewenst nog kunt upgraden naar een veel snellere GPU dan die in de 2400G zit (videokaarten zullen de komende tijd waarschijnlijk trouwens nog wel flink in prijs dalen):
categorie: Behuizingen
Die Cooltek van 10 liter b.v. is al veel kleiner dan jouw kast.

Als je echt graag zo klein mogelijk wilt, kun je nog een stuk kleiner gaan, alleen dan past er nooit een videokaart in. Haal dan het criterium "maximale lengte videokaart" weg bij dat lijstje.
  • Het enige is wel dat je bij een extreem kleine kast misschien weer zo weinig ventilatie hebt dat je temperatuurproblemen krijgt. Maar zonder videokaart heb je wel weer veel minder warmteontwikkeling; ik ben daar geen expert in.
  • Verder kan het krap worden met kabels als hij echt extreem klein is; dan kan een modulaire voeding helpen (daarbij kun je kabels die je niet nodig hebt eruit halen).
  • Let er sowieso op dat de voeding wel in de behuizing past: normale voedingen zijn van de ATX-standaard, en de meeste ITX-kasten zijn ook gebouwd voor ATX-voedingen. Maar de heel erg kleine kasten niet, dus dan moet je aan ander formaat voeding hebben (staat bij de kenmerken van de kast).
  • Verder moet je checken of je SSD er wel in past: een 2,5"-SSD heeft wel een 2,5"-bay nodig. Anders moet je voor een m.2-SSD gaan, maar dan moet het moederbord een m.2-aansluiting hebben.
Verder moet je bedenken *waarom* je een kleine kast wilt, en wat daar dan belangrijk aan is voor jou. Moet hij smal zijn? Moet hij laag zijn? Mag hij niet diep zijn? Zoals je ziet zitten er heel totaal verschillende soorten vormen in dat lijstje.

Verder kun je nog kijken naar uiterlijk en materiaal (aluminium?), gewicht (makkelijk te verplaatsen), en recensies.

[Voor 21% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-10-2018 21:25]

• espardeme
Dit is nu op het moment de setup. Voor mijn gevoel is dit goed. Maar aanvullingen kan altijd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 147,50€ 147,50
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 119,-€ 119,-
1Cooltek Coolcube Zwart€ 49,50€ 49,50
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB€ 87,90€ 87,90
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 537,27

*EDIT: net wel de behuizing veranderd naar een Sharkoon CA-M omdat die beter leverbaar is*

[Voor 1% gewijzigd door espardeme op 18-10-2018 22:54. Reden: net iets aangepast aan lijst]

• Cerberus_tm
  • Niet online
De Sharkoon CA-M is ook de kast die ik voor mijn volgende computer in gedachten heb!

Heb je gecheckt bij Asrock of dat werkgeheugen in de lijst met compatibel geheugen staat? Het zal vast wel werken, maar voor de zekerheid.

Volgens mij maakt sneller geheugen (van 2666 MHz naar 3200) wel meer uit bij Ryzen dan bij Intel, maar nog steeds maar een paar procentjes in spellen. Je kunt bechmarks zoeken, zijn wel veel reviews over geloof ik. Dus ik zou zelf voor 3000 MHz gaan, kun je €10 mee besparen. Verder kan je moederbord maar twee reepjes bevatten, dus ik zou zelf voor 1 reepje van 8 GB gaan, anders kun je niet meer bijprikken zonder je oude geheugen weg te doen. Dual channel is wel wat sneller dan single, maar toch ook weer slechts een paar procentjes verschil onder specifieke omstandigheden, zo meen ik. Daarmee bespaar je dan nog eens €12, dus dan zou je €22 in totaal op het geheugen besparen.

Wat je ook kunt doen is een micro-ATX (matx) moederbord nemen, aangezien dat ook in de Sharkoon CA-M past. Dan kun je er vast wel een vinden waar 4 reepjes geheugen in passen. En dan kan het ook goedkoper:
categorie: Moederborden
Ik ben geen expert en kan niet beoordelen of het ene moederbord beter is dan het andere. Ga je overklokken? Zo ja, dan zal qualiteit denk ik extra belangrijk zijn (en ook ventilatie e.d.).

Alleen hebben die allemaal geen ingebouwde Wifi, zoals de ITX-bordjes. Maar bedenk wel dat ingebouwde Wifi nog steeds betekent dat je de meegeleverde grote zwarte antennes aan de achterkant van de kast erin moet steken, die veel meer opvallen dan een bescheiden dongle aan de achterkant. Maar je moet zelf bedenken of je daarmee 30 euro wil besparen of niet.

[Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 19-10-2018 02:25]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee