Ik ben bezig met het samenstellen van een game pc en heb het idee dat het wel goed zit maar aangezien het mijn eerste build is zou ik jullie willen vragen of je verbeteringen ziet of dat ik misschien wel iets heb samengesteld wat helemaal niet samen gaat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, rond de 60 tot 80 fps, high settings (niet persé ultra)
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1100, maar wel met een goede price/performance ratio
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voor een RX580 8gb gpu gaan aangezien ik hier (hopelijk?) 2 jaar mee door kan op 1080p. Ook kies ik voor de ryzen 2600 omdat de Zen 2 chip waarschijnlijk (voor zover ik begrepen heb) ook op een AM4 moederbord kan. Twijfel wel nog tussen 2600 en 2700, maar de 2600 is op het moment zo goedkoop dat ik daar wel naar neig. Ook denk ik een 550 watt voeding nodig te hebben als ik later een zwaardere gpu koop. Is 550 dan genoeg?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat wel uit naar een volledige grootte ATX moederbord omdat ik kleine moederbordjes er zo lullig uit vind zien. Ook wil ik eigenlijk volledig SSD gaan kwa opslag. is dit een goed idee? Ik snap dat een HDD goedkoper is maar de prijs is geen probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een wens is om een goed gekoelde computer te hebben. Volgens mij zijn de CM H500 en de cryorig H7 hier ruim voldoende voor. Zit zelf nog te kijken naar een case met een voorkant die niet is afgesloten. In mijn lijstje heb ik nu nog een CM h500 gezet maar als jullie een tip hebben voor een andere goede airflow case, graag
Ga je overklokken?
Niet van plan als ik later een Zen 2 chip kan gebruiken, volgensmij kan ik de 2600 op een B moederbord ook niet echt overklocken? Ben er niet echt in thuis.
Wat verwacht je van ons? Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, rond de 60 tot 80 fps, high settings (niet persé ultra)
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1100, maar wel met een goede price/performance ratio
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voor een RX580 8gb gpu gaan aangezien ik hier (hopelijk?) 2 jaar mee door kan op 1080p. Ook kies ik voor de ryzen 2600 omdat de Zen 2 chip waarschijnlijk (voor zover ik begrepen heb) ook op een AM4 moederbord kan. Twijfel wel nog tussen 2600 en 2700, maar de 2600 is op het moment zo goedkoop dat ik daar wel naar neig. Ook denk ik een 550 watt voeding nodig te hebben als ik later een zwaardere gpu koop. Is 550 dan genoeg?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat wel uit naar een volledige grootte ATX moederbord omdat ik kleine moederbordjes er zo lullig uit vind zien. Ook wil ik eigenlijk volledig SSD gaan kwa opslag. is dit een goed idee? Ik snap dat een HDD goedkoper is maar de prijs is geen probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een wens is om een goed gekoelde computer te hebben. Volgens mij zijn de CM H500 en de cryorig H7 hier ruim voldoende voor. Zit zelf nog te kijken naar een case met een voorkant die niet is afgesloten. In mijn lijstje heb ik nu nog een CM h500 gezet maar als jullie een tip hebben voor een andere goede airflow case, graag

Ga je overklokken?
Niet van plan als ik later een Zen 2 chip kan gebruiken, volgensmij kan ik de 2600 op een B moederbord ook niet echt overklocken? Ben er niet echt in thuis.
Wat verwacht je van ons? Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven

# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 105,05 | € 105,05 |
1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 277,99 | € 277,99 |
1 | Cooler Master MasterCase H500 | € 93,- | € 93,- |
1 | Cryorig H7 | € 35,19 | € 35,19 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 138,- | € 138,- |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 165,95 | € 165,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.069,58 |