Vraag

• _Veloci_
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-02-2019
Ik ben bezig met het samenstellen van een game pc en heb het idee dat het wel goed zit maar aangezien het mijn eerste build is zou ik jullie willen vragen of je verbeteringen ziet of dat ik misschien wel iets heb samengesteld wat helemaal niet samen gaat.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, rond de 60 tot 80 fps, high settings (niet persé ultra)

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1100, maar wel met een goede price/performance ratio

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil voor een RX580 8gb gpu gaan aangezien ik hier (hopelijk?) 2 jaar mee door kan op 1080p. Ook kies ik voor de ryzen 2600 omdat de Zen 2 chip waarschijnlijk (voor zover ik begrepen heb) ook op een AM4 moederbord kan. Twijfel wel nog tussen 2600 en 2700, maar de 2600 is op het moment zo goedkoop dat ik daar wel naar neig. Ook denk ik een 550 watt voeding nodig te hebben als ik later een zwaardere gpu koop. Is 550 dan genoeg? :?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
mijn voorkeur gaat wel uit naar een volledige grootte ATX moederbord omdat ik kleine moederbordjes er zo lullig uit vind zien. Ook wil ik eigenlijk volledig SSD gaan kwa opslag. is dit een goed idee? Ik snap dat een HDD goedkoper is maar de prijs is geen probleem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een wens is om een goed gekoelde computer te hebben. Volgens mij zijn de CM H500 en de cryorig H7 hier ruim voldoende voor. Zit zelf nog te kijken naar een case met een voorkant die niet is afgesloten. In mijn lijstje heb ik nu nog een CM h500 gezet maar als jullie een tip hebben voor een andere goede airflow case, graag :)

Ga je overklokken?
Niet van plan als ik later een Zen 2 chip kan gebruiken, volgensmij kan ik de 2600 op een B moederbord ook niet echt overklocken? Ben er niet echt in thuis.

Wat verwacht je van ons? Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 105,05€ 105,05
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 277,99€ 277,99
1Cooler Master MasterCase H500€ 93,-€ 93,-
1Cryorig H7€ 35,19€ 35,19
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,-€ 138,-
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 860 EVO 1TB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.069,58

Alle reacties

• Piqer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-05 11:56
Ziet er goed uit!

Persoonlijk vind ik de H500 case niks en zou ik voor de Fractal Design Define S gaan.
Verder wordt er met de AMD Ryzen 2600 een standaard koeler meegeleverd. Mooi dingetje en ruim voldoende als je niet gaat overklokken :)

Scheelt je weer zo 35 euro.

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-04 11:41
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI B450M Mortar€ 96,01€ 96,01
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 280,-€ 280,-
1Fractal Design Meshify C Mini€ 83,19€ 83,19
1Arctic Freezer 33 eSports Edition Wit€ 43,45€ 43,45
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 154,-€ 154,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,60

Ik heb momenteel dit samengesteld voor de vrouw.
Als je vandaag besteld bij megekko kost het toevallig 999 :-)

Deze GTX1060 is gewoon goed en momenteel de laagst geprijsde. Maar de RX580 is ook gewoon prima.
Met het geheugen is rekening gehouden met de ryzen compatibiliteit, snelheid en prijs.
De voeding is momenteel een van de betere beschikbaar net als de RM550x ook heel goed. (Heb zelf de RM750x)
De koeler is gewoon goed en heeft een leuke look die je nog in andere kleuren kan kiezen. Met deze en ook de door jou gekozen koeler kan je makkelijk de 2600 overclocken tot 2600x niveau.
Verder is het wel een micro atx build maar volgens mij wel een hele mooie build!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee