Toon posts:

Game PC/alles kunner 3000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 22:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, maar ook op een laag niveau applicaties/website ontwikkelen. Gamen op 1440p ultrawide 3440x1440. Battlefield, tombraider en mn race simulatie trekken mij het meest. (stuurtje en pedalen etc moeten dus nog)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vast bedrag, tot ongeveer 3000 alles inclusief

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech luidspreker setje verder niets. Oude desktop al jaren niet meer gebruikt en ik ben met dus weer helemaal aan het verdiepen wat er in meer dan 10 jaar is veranderd. (afgelopen jaren vrijwel alleen op een vrij dikke laptop gewerkt/gegamed)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 flinke videokaart. Nu zelfs in de configuratie voor de 2080 gegaan. De TI variant vind ik te belachelijk voor woorden qua prijs... Twijfel nog wel beetje met de 1080ti.
Grote monitor vind ik voor gamen erg mooi, maar ook voor het betere desktop werk. Dergelijke monitor heb ik echter nog niet in real life mogen ervaren, en dat wil ik zeker nog wel even doen. Heb nog zitten twijfelen over ultrawide 4k 60hz. Maar door alle verhalen op internet over hogere refresh rates toch voor 1440p gegaan.(mijn persoonlijke game ervaringen komen tot nu toe van systemen waar ik blij was boven de 20-25fps te kunnen halen....)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Moederbord van asus is wel een kleine voorkeur omdat ik dat vroeger ook altijd had :P Echter van dit bord, de Z380 variant dan, wel goede reviews gelezen. En niet te overdreven RGBerig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is dat het een goed gebalanceerd systeem moet zijn, en dat ik geen rare uitschieters maak qua aankoop.

Ga je overklokken?
Ja ik wil met name de processor overklokken. Nieuwe intels, met hun gesoldeerde heatspreaders lijken daarvoor nóg meer geschikt.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat een ieder dit onderstaande systeem even kan reviewen op domme beslissingen of zelfs incompatibiliteit. Ik sta zeer wel open voor kritische noten/hints/tips. Zoals gezegd ben ik ruim 10 jaar uit de desktops geweest. Heb vele uren gespendeerd aan het lezen van reviews, maar ben er dus nog niet helemaal zeker van of ik het goed doe. En 3000 euro is nogal wat.
Specifieke vraag: Klopt het wattage van mijn voeding?

Bestellijst
Onderstaande is wat ik nu bij elkaar heb geklikt. Het begon met de best buy guide game pc, maar uiteindelijk toch veel gewijzigd.

Ik ben op de hoogte van de bizarre prijsontwikkeling van de vorige intel cpus, dus mede daarom wil ik voor de nieuwste gaan. De prijzen zijn nog niet helemaal zeker, dus daar moet ik nog even op wachten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K€ 379,-€ 379,-
1Asus PRIME Z390-A€ 192,25€ 192,25
1Inno3D GeForce RTX 2080 X2 OC€ 818,-€ 818,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,-€ 81,-
1Acer Predator Z35P Zwart€ 821,-€ 821,-
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI€ 80,-€ 80,-
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Noctua NF-A14 PWM, 140mm€ 20,95€ 20,95
1Corsair Gaming K70 Rapidfire (Qwerty US)€ 115,05€ 115,05
1Logitech G903€ 121,90€ 121,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,-€ 138,-
1Corsair RM650x (2018)€ 95,90€ 95,90
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 158,-€ 158,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.105,96

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat ik even niet goed lees maar bijna 1700 Euro voor een GPU en monitor waarbij de reviews van de nog snellere GPU op 2560x1440p niet eens de 144fps halen in een flink aantal games?

Ongetwijfeld is de hype omtrent de RTX langs me heen gegaan maar als ik snel https://www.tweaktown.com...eriously-buy/index16.html lees, lijkt 3440x1440 dus een beetje "het net niet" want die 100Hz van de monitor ga je dus niet halen.

Dan is een beetje de vraag: neem je genoegen met G-Sync en "regelmatig & toekomstig" minder fps of ga je dan voor gaming liever voor een monitor met iets lagere resolutie waarbij hogere / stabielere framerates worden gehaald?

Ter info: als je stelt "1440p gaming", is de algemene wetenschap dat het over 2560x1440 pixels gaat, niet over ultrawide 3440x1440 of andere "nog bredere" monitoren ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vjenne
Ja ik vind het ook veel geld...
Maar stel je nou dat deze monitor niet genoeg heeft aan een rtx2080? Ze waren er al ruim voordat deze een maand geleden geïntroduceerd werden en ik lees er veel lovende berichten over, ook met een 1080ti. En wat ik ervan snap is dat je juist onder de 100hz(120 overclocked)baat hebt bij g-sync om de tearing te voorkomen.

Puntje 1440p klopt helemaal!!

• Vjenne
ok nav opmerking max3400, nog even extra verdiept in welke kracht "noodzakelijk" is voor dit scherm. Met bovenstaand systeem red ik inderdaad vaak niet 100-120fps, daaronder heeft het scherm opzich wel g-sync om de tearing te voorkomen, maar je gebruikt de maximale refresh rate dus niet volledig.
Wat adviseren jullie, dan toch de 2080Ti? Of nu een 2080, en over een jaar als er meer demanding games komen, dan een 2080 erbij aankopen voor SLI?

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 09:08
(jarig!)
Sli geeft momenteel geloof ik geen extra performance...

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:22
Ik zou het houden bij die 2080. I in combinatie met Gsync is het geen ramp dat je niet constant op de max refresh rate van je monitor zit, en door een beetje met de settings te spelen kom je doorgaans een heel eind.
Die Noctua cooler is natuurlijk enorm goed, maar wel enorm lelijk met die standaard bruine fans. Nu zijn ze er ook in het zwart, maar dan ben je weer extra geld kwijt. Ik zou die cooler dan ook omruilen voor een Be Quiet Dark Rock 4 (Pro). Qua prestaties vrijwel even goed, qua looks wat bij betreft een heel stuk beter in deze kast. Voorin zou ik dan ook voor 2 Be Quiet 140mm PWM fans gaan. Ik neem aan dat je al een muis hebt?

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Vjenne
Dank! Die noctua is inderdaad afgrijselijk lelijk, maar ik kan anders ook de kast zonder glazen paneel bestellen... Ik kan hem trouwens niet vinden in het zwart. Alleen de optie om gewoon losse zwarte ventilatoren van "chromax" erbij te bestellen? Maar dat is wellicht wel wat te gek inderdaad.

Ik heb al een muis(je) een logitech anywhere 2 voor mijn laptop. Verder nog wel een 5 euro ding liggen, maar om het systeem compleet te maken leek mij deze muis, de g903, wel aardig, veel positieve dingen over gelezen en gezien op youtube (vraag is hoeveel dit gesponsored is, i know)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:22
Vjenne schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:45:
Dank! Die noctua is inderdaad afgrijselijk lelijk, maar ik kan anders ook de kast zonder glazen paneel bestellen... Ik kan hem trouwens niet vinden in het zwart. Alleen de optie om gewoon losse zwarte ventilatoren van "chromax" erbij te bestellen? Maar dat is wellicht wel wat te gek inderdaad.

Ik heb al een muis(je) een logitech anywhere 2 voor mijn laptop. Verder nog wel een 5 euro ding liggen, maar om het systeem compleet te maken leek mij deze muis, de g903, wel aardig, veel positieve dingen over gelezen en gezien op youtube (vraag is hoeveel dit gesponsored is, i know)
AH wat betreft die Logitech was ik in de war, dacht dat dat de headset was. Zelf heb ik ook een toetsenbord en muis, wel handig dat je dan de LEDs met 1 applicatie kan regelen ipv 2..
Klopt inderdaad wat betreft die Chromax fans, maar inderdaad vind ik het persoonlijk dan wel erg duur worden. Zelf heb ik dezelfde case, en met het donkere window vind ik een donkere CPamU cooler dus ook wel mooi, vandaar mijn suggestie voor de Be Quiet.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 21:24
Vjenne schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:45:

Met dat chromax gedoe erbij ben je duurder uit haast als een Dark rock 4 pro. En die koelet ziet er van zichzelf erg goed uit(vind ik) is erg stil en koelt erg goed😊. Met zo’n bedrag moet een nieuwr koeler geen probleem zijn denk ik😊.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee