Toon posts:

Laptop voor studie en werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Barry123654
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-10-2018
Hii!!

Op dit moment ben ik druk bezig met mij te orienteren op een nieuwe laptop, maar zoals jullie ook weten is de markt enorm. Zoals ik omschreven heb ik de titel, ik ben op zoek naar iets voor de studie en werk. Dit betekent voor mij dat ik er geen spectaculaire dingen (editting etc.) mee hoef te kunnen, ook gaming is niet nodig. Echter heb ik voor mijn werk dusdanig veel cijferwerk dat een van mijn eisen een numeriek toetsenbord is.
Bij mijn vooronderzoek heb ik rekening gehouden met enkele adviezen van opleiding/universiteit, dan kom ik snel uit bij een Lenovo of HP. Ik neig zelf meer naar een Lenovo, maar laat me overtuigen adhv jullie argumenten. Hoor ook het een en ander over Acer Aspires vooral ivm accuduur. Echter heb ik zelf op dit moment een Acer Aspire, daar ben ik niet volledig tevreden over (geweest). Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Mijn vooronderzoek kwam ik bij het volgende uit:
- Lenovo Ideapad 530S
- Lenovo Ideapad 330S
- Lenovo Ideapad 720
- Betreffende de HP kom ik uit bij de Pavilion series.

Wat is je budget?
omstreeks de €900, afhankelijk van de specs en verwachte levensduur.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Gewicht +/- 2, accuduur is wenselijk minimaal 3u.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals gezegd kijk ik nu bij Lenovo vooral

Ik hoop dat jullie mij aan een juiste keuze kunnen werken.

[Voor 7% gewijzigd door Barry123654 op 17-10-2018 22:45]

Alle reacties

• Klaasfaak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-11-2018
De lenovo 530s lijkt mij wel het beste voor wat jij omschrijft. Snelle processor, ssd en genoeg RAM geheugen. Echter heeft deze geen Numpad, wat mij niet echt handig lijkt voor jou doel.

HP Pavilion 15 lijkt mij dan een beter keuze. Specs zijn zowaar ongeveer hetzelde en je hebt een Numpad.
https://www.coolblue.nl/p...pavilion-15-cs0975nd.html

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 09:27
Ik heb de onderstaande laptop sinds deze week

https://www.coolblue.nl/p...30s-15ikb-81ev0070mh.html

Goed apparaat en geheel stevige aluminium behuizing wat de 330 en pavilion niet hebben (half plastic half alu) met een redelijk goede helderheid scherm tov andere in deze prijsklasse. Bied veel voor deze prijsklasse alleen geen numpad.

Als je deze echt nodig hebt dan is een hp een goed alternatief denk ik, lees vooral reviews en kijk op youtube, let ook op dat je het verbeterde 2018 model kiest.

Daarnaast is een 8th gen i5 8250u wellicht genoeg voor je omdat deze net zo snel is als een i7 7700hq 7th gen omdat het vanaf nu ook quadcore is ipv dualcore.

Acer aspire 5 is geheel van plastic en heeft geloof ik nog brede bezels t.o.v de HP en Lenovo.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee