Vraag omtrent vergoeding vertraagde vlucht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Topicstarter
Heren, dames,

ik heb veel gelezen, gehoord en uitgezocht omtrent het aanvragen van compensatie van een vertraagde vlucht, maar voor mijn specifieke geval lijk ik geen antwoord te kunnen vinden.

De situatie was als volgt:

Originele vlucht:
Atlanta -Delta Airlines> Parijs CDG -Finnair> Helsinki

Uiteindelijke vlucht:
Atlanta -Delta Airlines> Parijs CDG -Lufthansa> Frankfurt -Lufthansa> Helsinki

Het ticket is als Single-Ticket aangeschaft bij Air France, Atlanta tot aan Helsinki(die wel zelf het Delta deel van de heen-vlucht op zich nam, dit was de retourvlucht)

Nu ben ik totaal zo'n 6,5u later dan geplanned aangekomen in Helsinki, omdat de eerste vlucht (ATL->CDG) door een technisch mankement een vertraging van zo'n 2,5 uur had. Hierdoor de verbinding naar Helsinki gemist met alle gevolgen van dien.

Het was dus een vlucht op Delta Airlines die de vertraging veroorzaakte, maar ik kocht de vlucht als AF3595 (Air France) en de uiteindelijke bestemming was Helsinki.

Air France geeft (natuurlijk) aan, vlucht door non-eu aanbieder, toedeledokie, je krijgt helemaal niets.

Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Als je het ticket in één keer gekocht hebt dan valt de aansluiting etc. onder de partij die het ticket aan je verkocht heeft (airfrance dus).

Je hebt partijen die dit soort (standaard) procedures voor je voeren, scheelt gedoe.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
Volgens mij heb je met Air France niets te maken. Het gaat in Verordening 261/2004 namelijk altijd om de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert. Dat is “een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert of voornemens is een vlucht uit te voeren in het kader van een overeenkomst met een passagier of namens een andere natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst heeft met die passagier”.

Daarnaast heeft de Europese Commissie in de Richtsnoeren voor de interpretatie van Verordening 261/2004 het volgende geschreven:
In het geval van passagiers die van een luchthaven in een niet-EU-land vertrekken naar een eindbestemming op het grondgebied van een lidstaat, overeenkomstig artikel 3, lid 1, onder b), waarbij rechtstreeks aansluitende vluchten achtereenvolgens worden uitgevoerd door niet-EU- en EU-luchtvaartmaatschappijen of uitsluitend door EU-luchtvaartmaatschappijen, mag het recht op compensatie in geval van langdurige vertraging bij aankomst op de eindbestemming alleen worden beoordeeld op basis van de vluchten die door EU-luchtvaartmaatschappijen zijn uitgevoerd.
Dat wekt op mij de indruk dat je bij Finnair zou moeten zijn.

Be yourself, no matter what they say ...