Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 08:42
Mijn vraag
Ik heb in januari van dit jaar een Samsung S7 gekocht bij Belsimpel. Er stond toen Android 7 op. Ik heb een flinke tijd zitten wachten op de update naar Oreo, maar die bleef uit. Na wat zoekwerk bleek dat er Poolse firmware op mijn toestel stond. Ik heb toen besloten om de NL firmware van Oreo (origineel) te downloaden via Odin(?) en die te installeren.
Echter nu heb ik het probleem dat er geen security updates meer op mijn toestel komen. De laatste is van April 2018. Is er nog geen nieuwe security patch, of komt het doordat ik zelf een NL firmware versie heb geïnstalleerd?

Kan ik eventueel een meer recente security patch handmatig installeren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Telefoon Samsung Galaxy S7
Android 8.0
Versie G930FXXU2ERE8/G930FPHN2ERE8/G930FXXU2ERD6
Niveau beveiligingspatch: 1 april 2018

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Andre Sonderman op 17-10-2018 20:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik op https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/ kijk (waarvan ik waarschijnlijk wel zie dat het geen officiele site van Samsung is???), zijn er verschillende firmwares uit.

Aan de andere kant; ik vraag me af waarom Belsimpel jou een Poolse firmware/uitvoering heeft verkocht?

Neem aan dat je sinds je vorige post (exact 3 maanden geleden) ondertussen al contact hebt gehad met Belsimpel en met Samsung.nl om opheldering te krijgen over het "gebrek" aan OTA-updates?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
MAX3400 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:33:
Als ik op https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/ kijk (waarvan ik waarschijnlijk wel zie dat het geen officiele site van Samsung is???), zijn er verschillende firmwares uit.

Aan de andere kant; ik vraag me af waarom Belsimpel jou een Poolse firmware/uitvoering heeft verkocht?

Neem aan dat je sinds je vorige post (exact 3 maanden geleden) ondertussen al contact hebt gehad met Belsimpel en met Samsung.nl om opheldering te krijgen over het "gebrek" aan OTA-updates?
Ik ben bang dat als ik bij Belsimpel ga vragen om security patches en dan uitleg dat ik zelf een firmware versie heb geïnstalleerd, dat m'n garantie op het toestel dan vervalt. Belsimpel antwoorde het volgende:

Uit je mail begrijp ik dat je graag de Nederlandse firmware update op je toestel wilt zetten zodat je de update eerder kunt ontvangen. Dit is helaas niet mogelijk. Over het algemeen komen updates juist eerder naar toestellen van andere Europese landen en blijft Nederland achter. In dit geval is dit helaas het omgekeerde geval. Ik raad je aan het even af te wachten, deze updates worden vaak snel Europees uitgerold; zodra de update beschikbaar is voor Polen, kun je de update ook meteen downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
MAX3400 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:33:
Omdat Belsimpel toestellen uit Oost Europese landen koopt in bulk om de prijs te drukken, waarom denk je dat Belsimpel anders zoveel goedkoper kan zijn dan bv de MM of Bol op smartphones, je vind een LG G7 bij hun voor minder dan 480 euro, kost ergens anders nog bijna 600 euro.

En die trend gaat door op veel toestellen bij Belsimpel.
Op zich is er niets mis met die toestellen en niets verschillend aan de toestellen die hier in de MM liggen, enkel de firmware en de snelheid waarmee je updates krijgt, maar iemand slim moet toch al meteen aan de prijzen bij Belsimpel zien dat dit import toestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
De prijs van het toestel was bij meerdere zaken, zoals CoolBlue net zo hoog/laag. En het scheelde maar een paar euro met bijvoorbeeld de MediaMarkt. Dus of je dat nou zo maar aan de prijs kunt zien welke firmware op het toestel draait lijkt mij een verkeerde conclusie.

Maar wat ik nu vooral interessant vind is de vraag, of er losse securtity patches beschikbaar zijn en 'los' geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Andre Sonderman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:54:
De prijs van het toestel was bij meerdere zaken, zoals CoolBlue net zo hoog/laag. En het scheelde maar een paar euro met bijvoorbeeld de MediaMarkt. Dus of je dat nou zo maar aan de prijs kunt zien welke firmware op het toestel draait lijkt mij een verkeerde conclusie.
De S7 kost idd overal even veel omdat het een ouder toestel is en gewoon een algemene bodemprijs bereikt had.
Laat het me dan anders zeggen, waarom denk je dat Belsimpel nooit meedoet aan bv cash back van Samsung ?
Omdat Samsung vereist dat je een Benelux toestel koopt voor cashback, Belsimpel heeft geen Benelux toestellen dus kunnen ook niet mee doen, dus 2x raden vanwaar die toestellen dan wel komen bij hun.

Anyway om te antwoorden, security updates komen altijd binnen als zijnde een nieuwe firmware update dus denk niet dat je zomaar ergens de security patch op zich kunt gaan plukken.
Trouwens de S7 is 2.5 jaar uit dus ik zou ook niet meer hopen op nog een nieuwere security patch, Officieel is de support voor de S7 ook gestopt in Maart van dit jaar omdat het toestel toen 2 jaar oud was.

Artikel van December vorig jaar : nieuws: Consumentenbond raadt koop Samsung Galaxy S7 af omdat updates in maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:32
Katmi schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:43:
Trouwens de S7 is 2.5 jaar uit dus ik zou ook niet meer hopen op nog een nieuwere security patch, Officieel is de support voor de S7 ook gestopt in Maart van dit jaar omdat het toestel toen 2 jaar oud was.
Hoezo niet? Sec patch van 1 Sept staat er hier gewoon op. Vooralsnog is de S7 (edge) onderdeel van de maandelijkse security update-lijst van Samsung. Die ondersteuning is dus nog niet gestopt..

Volgens mij ging dat topic over de feature-updates, waar Oreo de laatste voor de S7 zal zijn. Het enige is dat ze minimaal twee jaar garanderen, daarna is het een kwestie van afwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 18-10-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Security ZOU 3 jaar moeten zijn, maar bij een grote OEM als Samsung of dergelijke ben je na 24 maanden totaal afhankelijk van de goodwill van het bedrijf.
Dan blijft het verhaal nog hetzelfde he, koop vandaag een S7 en binnen 5 maanden is het totaal game over.

Eigenlijk heb je buiten Android One toestellen 0 garantie over wat er na 2 jaar gebeurd met je toestel, of dit nu feature updates zoals Android x.0 zijn of security patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06 20:47
Ik heb ook zo'n pooltje van belsimpel.
Mijn beveigingspatch is van augustus 2018.

In een review geschreven dat het buitenlandse toestellen waren en dat ik vond dat ze dat duidelijk moesten melden.
Daarom had ik ze een iets lager cijfer gegeven......
Een week later belde ze me op of ik dat nog wilde veranderen en dan konden ze me nog wat leuks aanbieden......
Heb die man netjes verteld dat dat mijn mening was en die niet ging veranderen voor een hoesje of iets dergelijks :-)
O jammer zei die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Katmi schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:43:
[...]

De S7 kost idd overal even veel omdat het een ouder toestel is en gewoon een algemene bodemprijs bereikt had.
Laat het me dan anders zeggen, waarom denk je dat Belsimpel nooit meedoet aan bv cash back van Samsung ?
Omdat Samsung vereist dat je een Benelux toestel koopt voor cashback, Belsimpel heeft geen Benelux toestellen dus kunnen ook niet mee doen, dus 2x raden vanwaar die toestellen dan wel komen bij hun.
Volgens mij doet Belsimpel meestal gewoon mee aan cashback acties hoor. Dit is een beetje stemmingmakerij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

418O2 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:17:
[...]

Volgens mij doet Belsimpel meestal gewoon mee aan cashback acties hoor. Dit is een beetje stemmingmakerij
Bij de nieuwe Huawei Mate 20 in elk geval wel.

Anyway, anderen met een poolse versie hebben kennelijk een augustus update gehad, dus als je op april zit zal er iets anders aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06 20:47
Anoniem: 1111801 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:29:
[...]

Bij de nieuwe Huawei Mate 20 in elk geval wel.

Anyway, anderen met een poolse versie hebben kennelijk een augustus update gehad, dus als je op april zit zal er iets anders aan de hand zijn.
Denk het ook...
2-3 post hierboven gemeld dat ik met m'n pooltje van belsimpel een augustus patch had.
Nu sinds vanochtend de oktober patch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre Sonderman
Ik heb een NL rom gedownload en zelf er op gezet. Dat werkt op zich allemaal fantastisch, maar de security patches komen dus niet meer door. Vandaar dat ik mij afvroeg of die wellicht los te downloaden en te installeren zijn.
Pagina: 1