Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Winkel verwijdert order na verkeerde prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Vraag

• brewt
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10-06 11:01
Beste medetweakers

gisteren kon ik mijn ogen niet geloven toen er op site X (welke op tweakers shopreview staat) meerdere servers te koop stonden voor 0.01 euro.
In de omschrijving stond er "HP Lenovo ThinkServer RD650 1x E5-2620V3 / 1x 8GB (Refurbished)". En omdat dit natuurlijk een zeer goede deal is heb dit dan besteld en heb er inclusief verzending en thuiskopievergoeding 13.15 euro voor betaald.
Na het plaatsen van het order heb ik een factuur gekregen via mail en heb ik de overschrijving gedaan. Nu kijk ik vandaag in mijn account en zie ik dat mijn order geannuleerd is. In mijn mailbox was niets te vinden. Ik ben dan ook op de site gaan kijken en heb gezien dat ze alle servers die aan 0.01 euro geprijsd stonden verwijderd hebben.

Dus, ik bel naar de winkel en daar wisten ze niet wie het geannuleerd had en waarom. Het was ook raar dat ik een server van 0.01 had gekocht zeiden ze. De telefonist liet me dan weten dat ze me later gingen contacteren.
Ze hebben me nu een mail gestuurd waarin ze schrijven:
"Wij verkopen inderdaad geen server van 0,01,-.
Deze order is geannuleerd omdat dit geen geldige aankoop is wat u zelf ook wel weet.
Het bedrag dat u betaald heeft wordt zodra dit binnen is weer teruggeboekt."

Mijn vraag is nu wat mijn rechten hierrond zijn aangezien ik wel dergelijk het product dat geadverteerd staat op hun site heb besteld en betaald. Ik betwijfel ook of dat zij het order kunnen annuleren omdat er verkeerde prijzen stonden aangegeven.

Alvast bedankt voor de hulp :)

T.

brewt

Alle reacties

• matthijs93
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
Ik schat je kansen zeer laag in gezien dit een overduidelijke prijsfout is en in het verleden is gebleken dat de winkel dan niet hoeft te leveren.

• Vertor
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:35
Als de fout zo duidelijk is, is de winkel in zijn recht. Als iets van 1000 euro nu geprijsd stond aan 900 euro dan was dit een ander verhaal.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
jawel, kunnen ze, doen ze, en rechtelijk zullen ze ook gelijk krijgen.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Niet zo hebberig zijn, je weet heel goed dat dit niet klopte. Leesvoer: Winkel levert niet ivm een prijsfout.

Staat gewoon in de FAQ.

[Voor 29% gewijzigd door gambieter op 17-10-2018 19:45]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:21

eamelink

Droptikkels

Je bent een onfatsoenlijke hork.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ah weer een "wat zijn MIJN RECHTEN" topic mbt een prijsfoutje.

0,01 euro is niet realistisch, dat weet je zelf ook. Het gaat hier overduidelijk om een prijsfout. Maargoed, je bent immers niet de eerste die denk dat je in je volste recht staat, dus adviseer ik je eens de zoekfunctie te gebruiken. TLDR: je krijgt het geld teruggestort en thats it.

39

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17:33

Mrjraider

De mannelijke zuster

At the end of the line a survivor will be born

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

En nou maar hopen dat eamelink het niet over mij heeft :+

(Ik ben het wel :p )

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• eamelink
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:21

eamelink

Droptikkels

gambieter schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:00:
En nou maar hopen dat eamelink het niet over mij heeft :+

(Ik ben het wel :p )
Jij bent het subtieler :p

• Trufox
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-12-2020
Zoals eerder gezegd: bij een overduidelijk prijsfout hoeven ze niet te leveren. Dat je überhaupt al impliciet aangeeft het onredelijk te vinden dat ze niet gaan leveren, geeft al aan dat je een "onfatsoenlijke hork (eamelink, 2018)" bent.

[Voor 4% gewijzigd door Trufox op 17-10-2018 20:05]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@timydb777 Ook als 21 jarige kon je begrijpen dat dit een foutieve prijs was.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True