Tweede videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Mijn vader gaat een nieuwe pc kopen en daarom krijg ik van hem zijn oude monitor. Ik wil dit scherm aan mijn pctje gaan hangen als tweede scherm. Welke pci videokaart moet ik daar voor kopen? De videokaart is voornamelijk voor 2D. De enige eis waaraan de kaart moet voldoen is dat ie minimaal 8MB geheugen heeft. Mijn primaire videokaart is een Nvidia Riva TNT2 (van diamond). Als schermen ga ik gebruiken:
X) Daewoo 712B (17") primair
X) Daewoo 710B (17")

Verwijderd

Maakt niet zoveel uit wat voor kaart je naast een TNT2 prikt.

Persoonlijk heb ik onder win98 goeie ervaringen met S3 virge (naast een TNT2). Alleen balen dat dat niet onder W2k werkt :r

Verwijderd

Het mooiste is natuurlijk een Matrox Dualhead voor bijde monitoren tegelijk, mooie kaart, maar zonde van je TNT2, Matrox G200 is er vast wel in PCI, is erg leuke kaart, vooral voor 2D

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Windows2000 ondersteunt toch wel multi-monitor?

Overigens kan ik wel voor een G400DH gaan (dan krijgt mijn vader in z'n nieuwe pc de TNT2), maar hoe is de 3D-performance van de G400?

Verwijderd

W2K ondersteund wel multi-monitor, alleen niet met een s3-kaart :(

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Oh jawel hoor, zeker wel dat multi-monitor werkt op een S3 kaart onder Windows 2000, ik heb het zelf namelijk. Je moet alleen wel instellen dat de PCI-kaart als eerste geinitializeerd wordt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

Voor zover mijn kennis rijkt, kan Nt en W2k alleen maar dualmonitor met twee gelijke pci-kaarten.

Verwijderd

Op donderdag 15 juni 2000 00:07 schreef ToezeBroeze het volgende:
Voor zover mijn kennis rijkt, kan Nt en W2k alleen maar dualmonitor met twee gelijke pci-kaarten.
Onzin, ik heb een 32 mb geforce (agp) en een 1mb ark logic (pci) onder w2k.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Op woensdag 14 juni 2000 15:35 schreef Snake het volgende:
Windows2000 ondersteunt toch wel multi-monitor?<P>Overigens kan ik wel voor een G400DH gaan (dan krijgt mijn vader in z'n nieuwe pc de TNT2), maar hoe is de 3D-performance van de G400?
3D is bij Matrox altijd brak geweest. TNT2 is iets sneller in D3D en een stuk sneller in OpenGL. 2D is daarentegen veel beter bij de Matrox...
Pagina: 1