Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1128073

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een scherm op 27", 1440p met Gsync en kom na zoeken uit op de onderstaande twee schermen. Nu is mijn vraag; welke van deze twee zouden jullie aanraden (beide vallen binnen budget).

Daarnaast hoe is de service van beide merken mbt monitoren en fouten hierin? Ik heb een jaar of 10 geleden in een winkel gestaan en toen was Acer niet fantastisch qua garantie, en ik lees dat de Quality Control van Asus momenteel niet super is (veel reviewers op sites spreken van een loterij) waardoor ik graag wil weten hoe Asus met fouten/defecten in het scherm om gaat.

Ik lees wat negatieve dingen over beide schermen, maar beide schermen worden door verschillende review outlets ook als "best of 2018" binnen een bepaald segment aangeduid. Het is mij niet erg duidelijk wat op dit moment de betere keuze van de twee is.

Heeft iemand recent deze monitoren gekocht en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acer Predator XB271HU
Asus ROG Swift PG279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Er word vaak perfectie verwacht in deze prijsklasse,maar die bestaat niet.

Ik ben altijd zeer tevreden geweest met de Asus pg279,maar het verschilt wel per exemplaar hoeveel backlight bleeding deze heeft bv.

Ik ben er nog steeds uiterst tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:14
De indruk die ik krijg bij het lezen van reviews voor beide modellen is dat je gewoon geluk moet hebben wat betreft IPS glow en backlight bleed en dat je zo nodig bereid moet zijn om een scherm één of twee keer terug te sturen voordat je het "perfecte" scherm hebt. Wat betreft garantie lijkt me dat meer afhankelijk van de winkel dan van de fabrikant, aangezien we hier niet zoals in de V.S. bij de fabrikant hoeven aan te kloppen. Asus schijnt in de V.S. inderdaad bekend te staan om zijn verschikkelijke klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Één of twee keer is soms nog wel 'n understatement als je af en toe een "donkere" game speelt of in 't algemeen 'n zwarte achtergrond verwacht kan het zo 5 of 10 exemplaren duren. Zie ook 't draadje op overclock.net. Het is 'n ieder geval handig om een winkel te kiezen waar je snel en makkelijk fysiek langs kunt om hem om te ruilen...

Als je bv Metro opstart en meteen in de hoeken een glow ziet is dat iets wat je snel gaat irriteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 17-10-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
freaky35 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:38:
Ik ben altijd zeer tevreden geweest met de Asus pg279[...]

Ik ben er nog steeds uiterst tevreden over
Mag ik vragen hoe lang je het scherm hebt?

Hoe graag ik ook zou willen weet ik dat perfectie niet bestaat. Ik denk eraan om bij Azerty te bestellen aangezien ik goede ervaringen heb met hun RMA afhandelingen.

Het is voor mij een moeilijke keuze; Asus vind ik zelf van de twee het betere merk maar hoor dus wat slechtere dingen over de Quality Control en dit scherm is wat duurder (+€150 ong.) Tis helaas niet dat ik even beide bestel om ze naast elkaar te testen; dermate rijk ben ik nu ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
ik heb ehm al bijna 2 jaar nu,ja ik snap het wel hoor,tis ook erg veel geld voor een scherm.

Ik zie er alleen de voordelen van,totaal geen blur, IPS scherm,bijna 0 inputlag.
Je kan het scherm altijd kopen,uittesten en als die niet bevalt terug sturen.Is wel wat gedoe,maar het is een optie

https://nl.hardware.info/...44hz-voorbij-uniformiteit

Bij de Acer moet de uniforminteit wel beter zijn,volgens deze test

Als ik die test zo lees,moet de Acer toch overall net wat beter zijn

[ Voor 32% gewijzigd door freaky35 op 17-10-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:39

pino85

Im just a Bird in the Sky

Lees deze Road map eens door,erg informatief /uitgebreid en zal je kunnen helpen.

Aangezien je naar IPS kijkt;

http://www.tftcentral.co....high_refresh_rate.htm#ips

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik ben zelf ook op zoek naar een 27" 1440 Gsync IPS monitor en kwam ook op deze 2 uit.

Volgens diverse bronnen op internet gebruiken de monitoren hetzelfde paneel, maar is de bouw om het paneel heen gewoon anders. En de software besturing/knopjes etc.
Op dit moment is de Acer een stuk goedkoper dus denk ik dat ik voor die ga.

Bij vele webshops kan je voor €50 pixelgarantie bijbestlelen maar dat is raar, want je hebt toch altijd de wet koop of afstand, dat als het je niet aanstaat je het zonder (goede) reden kan terug sturen.
Weet iemand hoe dat precies zit ?

Het probleem is dat je deze monitors op voorhand niet echt kan "testen"
Ik heb de Acer in een mediamarkt zien staan en in tegen stelling tot de reviews vond ik hem juist heel stabiel over komen (helemaal niet wiebelig) alleen er was geen toetsenbord of muis, kon totaal niet de 144hz ervaring testen. Ik vond hem van alle monitoren die er stonden ( stuk of 25 ) bij de beste 3 horen qua weergave maar er was een TN paneel van asus geloof ik die nog strakker beeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:56

WCA

Deze twee monitoren hebben hetzelfde AUO paneel. Verschillen onderling de panelen zijn zeer groot ook. Dus een test tussen een Acer en een Asus monitor met dit paneel, kan net zo veel verschil hebben als twee identieke Asus monitoren.

Ik was er al snel klaar mee toen mijn paneel er zo uit zag
Blb

Heb nu een VA paneel wat mij uitstekend bevalt

[ Voor 37% gewijzigd door WCA op 18-10-2018 10:26 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pino85 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:26:
Lees deze Road map eens door,erg informatief /uitgebreid en zal je kunnen helpen.

Aangezien je naar IPS kijkt;

http://www.tftcentral.co....high_refresh_rate.htm#ips
Dank je voor de info! Ik zal er eens naar kijken.

En ja, de goedkopere is ook wat ik op het oog heb.

Het enige wat er dan nog rest is nog zien of het de bovenstaande IPS worden, of ook nog een keer TN bekijken... Keuzes, keuzes... :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1128073 op 18-10-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

VA panelen zijn een soort middenweg op alle manieren, tussen TN en IPS.

Dus:
Betere kijkhoeken dan TN, maar minder dan TN
Betere kleuren dan TN, maar minder dan IPS (alhoewel er verdomd goede VA panelen zijn, bijv. Samsung Quantum dot panelen)
Betere responstijden dan IPS, maar minder goed dan TN

Daarnaast geen IPS glow, en voor zover ik zie minder klachten over backlight bleed. Ook een insane contrast vaak.

Ik heb zelf met dit dillema gegaan en ben voor de pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart gegaan. Helaas geen G-sync, maar ik mis het niet echt als ik eerlijk ben.

Succes in ieder geval!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankt je! Zal het nodig hebben en anders gaat het uiteindelijk een muntje opgooien, of een dobbelsteen rollen (bij 3 keuzes) worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 1128073 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Dankt je! Zal het nodig hebben en anders gaat het uiteindelijk een muntje opgooien, of een dobbelsteen rollen (bij 3 keuzes) worden.
Vergeet niet de monitor te controleren op stofdeeltjes. Dit is makkelijk te controleren op een full-screen witte achtergrond (https://dps.uk.com/software/dpt). En wat betreft mijn ervaring... Paprika in "[ASUS ROG SWIFT]Ervaringen & Discussie" :+

Dit is nog een leuk voorbeeld van een heleboel ASUS monitoren naast elkaar.
https://imgur.com/a/jWO59

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 18-10-2018 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1128073 Hier exact deze Acer in huis. prima scherm, al bijna 2j
(icm GTX1080)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 18-10-2018 14:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Paprika schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Dit is nog een leuk voorbeeld van een heleboel ASUS monitoren naast elkaar.
https://imgur.com/a/jWO59
Holy... de kans dat je een fatsoenlijk paneel krijgt is dus echt miniem...

Compleet onacceptabel toch?

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 18-10-2018 14:52 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
GreNade schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:25:
Deze twee monitoren hebben hetzelfde AUO paneel. Verschillen onderling de panelen zijn zeer groot ook. Dus een test tussen een Acer en een Asus monitor met dit paneel, kan net zo veel verschil hebben als twee identieke Asus monitoren.

Ik was er al snel klaar mee toen mijn paneel er zo uit zag
[Afbeelding: Blb]

Heb nu een VA paneel wat mij uitstekend bevalt
Probleem is op foto's lijkt het veel erger als het in het werkelijk is.
Die van mij heeft het ook wel,maar dat ziet er niet zo dramatisch uit als op die foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Japser

Jeej!

ik heb 3x mijn Asus PG279Q teruggestuurd voordat ik een acceptabel exemplaar in mijn bezit kreeg. Hou daar rekening mee, het kan tegenzitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

freaky35 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Probleem is op foto's lijkt het veel erger als het in het werkelijk is.
Die van mij heeft het ook wel,maar dat ziet er niet zo dramatisch uit als op die foto :)
Zoals het op mijn foto staat, zag het er uit. De Windows 10 taakbalk, had gewoon gele vlekken, zichtbaar. Zeer ergerlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
GreNade schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Zoals het op mijn foto staat, zag het er uit. De Windows 10 taakbalk, had gewoon gele vlekken, zichtbaar. Zeer ergerlijk
Ok als het zo eruit ziet,dan is het onacceptabel,dan had ik ehm ook terug gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Dat schrikt mij ook enigzins af, ik heb echt geen zin om een monitor 3 keer terug te gaan lopen sturen voor €600 euro mag je er best van uit gaan dat het product gewoon in goede staat geleverd word vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anakin_ schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:40:
Dat schrikt mij ook enigzins af, ik heb echt geen zin om een monitor 3 keer terug te gaan lopen sturen voor €600 euro mag je er best van uit gaan dat het product gewoon in goede staat geleverd word vind ik.
Geprobeerd om hier wat omheen te komen door de winkel te vragen dat "als ik jullie pixelgarantie afneem samen met een systeem, kunnen jullie dan in de winkel checken". Helaas ging dit niet op. Dit zou in ieder geval veel irritatie gaan schelen i.v.m. terugsturen. Daarnaast is het ook goedkoper voor de winkel, dus ja ach...tis maar waar ze voor kiezen 8)7
Pagina: 1