Vraagje over Coolermaster

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Copyman

Dode muis

Topicstarter
*Coolermaster EP5-6I11 --> 21.19 CFM
*Coolermaster CB5-5G12 --> 9.18 CFM

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/cb5-5g12.html
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/ep5-6i11.html

Hmm.., de CB5-5G12 kost 49 piek en de EP5-6I11 kost 29 piek, welke is nou beter op een AMD Athlon TB 1200? Omdat die CB5-5G12 duurder is... Ik snap et niet meer. :?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

die duurdere zal denk ik voor 1.5 zijn

ik zou die ook nemen voor je tbird 1.2
dan weet je zeker dat je goed zit

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dat was ik er ook nog vergeten bij te vertellen; de goedkope is tot 1.733 compatible en de dure is tot 1.533 compatible... :? Dat snap ik dus ook niet...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Bekijk de coolers, neem de grootse,met de dikste fan :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Als je het van die kant bekijkt is de EP5-6I11 groter, en aangezien hij tot 1.733 ghz compatible is... Maar dan snap ik niet waarom die andere dan duurder is. :?

• Albinoraptor
  • Laatst online: 23:18
Ik had die 5G12, maar kwam met TB1.33 boven 60 graden , zou dus voor die andere gaan.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 14:58 schreef Albinoraptor het volgende:
Ik had die 5G12, maar kwam met TB1.33 boven 60 graden , zou dus voor die andere gaan.
Zou kunnen dat ik verkeerd lees, maar er staat op de site:
AMD
k6-2/3 up to 550 MHz
k6-2 plus up to 600 MHz and higher
Athlon up to 1.2 GHz
Athlon 4 up to 1.533 Ghz
Duron 1.3 Ghz

Daar maak ik uit op dat hij maximaal een t-bird op 1.2 kan draaien

• Albinoraptor
  • Laatst online: 23:18
Ja maar waar ik hem gekocht had stond tot 1.5 Ghz, Nou dus niet. Dus nu maar betere koeler, en waterkoeling komt er aan. :)
Maar je hebt gelijk, met mijn opmerking komt hij niet verder. |:( Was nogal slaperig.
(Ook al was het bijna 3 uur, beetje saai op werk.)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hehe, maar wat ik eigenlijk vaag vind, is dat de goedkope coolermaster zeg maar 'meer koeling' geeft als een dure coolermaster... Terwijl je dit eigenlijk andersom zou verwachten. Of zal dit nou aan de koperen core liggen? :?

Ik kan dus beter de EP5-6I11 nemen? Aangezien deze ook meer dan het dubbele aan CFM heeft... :?

Verwijderd

Die EP5-6I11 heb ik hier ook op een TB1200 AXIA @ 1320 (12x110), en doet 47 C stressed.

Ik heb de koeler wel gemod met een 80mm fan.[Afbeelding]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Jah, de proc. die ik krijg is ook 1 met een AXIA core... Enne? wat kost zo'n 80mm fan? Waar haal je die weg? ;)

Verwijderd

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/19

kijk hier eens, hier staan veel OC onderdelen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
duh die goedkope heeft een fan van 6*6cm (4800rpm) en die duurdere 5*5 cm (4500rpm) dus die heeft wellicht minder cfm.

maar die goedkopere is van alluminium en die duurdere van koper wat hem toch beter maakt lijkt me.

bijde fans zijn SLECHT en als je die 50 of 60mm fan vervangt door een 80mm(beetje creatief zijn) of delta dan heb je gelijk een cfm van 3 keer zoveel en koelt ie 10 keer beter.

ik zou geen van beide kopen..

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Welke cooler voor AMD TB 1200 is dan een aanrader? (hij wordt wel ge-oc-ed)

Verwijderd

laat maar.

• salvador4
Op vrijdag 20 juli 2001 19:35 schreef Copyman het volgende:
Welke cooler voor AMD TB 1200 is dan een aanrader? (hij wordt wel ge-oc-ed)
als je gaat overklokken moet je zeker GEEN coolermaster kopen. ga een naar anandtech e.d voor cooler roundup's, kan je zelf bepalen welke koeler voor jouw de beste koel/dba/prijs prestatie heeft.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Ik zou voor die goedkope gaan. Er zijn hier volgens mij genoeg mensen die hem op een TB hebben zitten sie boven de 1500 loopt. Ik heb hem ook en hij doet het prima:)

• salvador4
Op vrijdag 20 juli 2001 19:41 schreef paragon het volgende:
Ik zou voor die goedkope gaan. Er zijn hier volgens mij genoeg mensen die hem op een TB hebben zitten sie boven de 1500 loopt. Ik heb hem ook en hij doet het prima:)
op 1000mhz wel ja

Verwijderd

Neem de grootste, voordeel van coolermaster is dat ie heel makkelijk te monteren is.
Nadeel het zijn niet de beste koelers.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hmm... frustrerend dit :) :)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

die 6I11 is goed hoor

bij al die cooler reviews komt coolermaster redelijk slecht uit de bus, maar uit m'n eigen ervaring koelen ze voldoende. en dan heb ik het niet over temps van 60 graden, maar van temps van max 50graden

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 19:25 schreef HeNrY het volgende:
Die EP5-6I11 heb ik hier ook op een TB1200 AXIA @ 1320 (12x110), en doet 47 C stressed.

Ik heb de koeler wel gemod met een 80mm fan.[Afbeelding]
Hee joh, je moet je kast ff afstoffen :P
Ja of een slechte camera kopen, kan ook :)

Misschien een idee vooo mij trouwens. ik heb ook een coolermaster erop zitten, kan er natuurlijk een grote fan opschroeven.

Verwijderd

Als je op de 6I11 een Delta 60HP zet dan heb je echt een top koeler...

Mijn 6I11 met Delta fan houd m'n 1.4@1.55/1.85 Vcore idle op 37.5 graden en stressed is 'ie 42 graden (Zitten ook een hoop casefans in m'n kast: 2x80mm outtake, 1x80mm intake, 2x90mm intake ter hoogte van cpu)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op vrijdag 20 juli 2001 13:51 schreef Copyman het volgende:
Hmm.., de CB5-5G12 kost 49 piek en de EP5-6I11 kost 29 piek, welke is nou beter op een AMD Athlon TB 1200? Omdat die CB5-5G12 duurder is... Ik snap et niet meer. :?
die ep5 is van koper en neemt sneller warmte op. door dat koper is ie ook duurder. zet er een goede fan op, en je hebt een prima cooler

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
De CB5 is van koper, niet helemaal, maar hij heeft een koperen kern, lijkt me dus ook dat daar dan het prijsverschil in zit.

En ja, die delta fans had ik ook al even naar zitten kijken, ik ben nog niet zover in oc-gebied, maar als het zover is laat ik het jullie weten.

Als ik alles goed lees is van deze 2 coolers, de EP5-6I11 het beste. Maar dan zeggen sommigen ook weer; geen een van beide is goed... :?

Ik heb nu niet echt veel case cooling, maar ik heb dan ook een PIII500 met voldoende koeling (ik weet niet wat voor cooler het is) deze zat er nl. standaard al op. Met de cooling die ik nu heb draait mijn PIII 56.4 graden C stressed, en zo draait ie al 2 jaar. :)

Dus, omdat ik niet veel case cooling heb, wil ik wel gelijk een GOEDE cooler voor mijn aankomende Athlon TB1200.

Welke cooler moet ik dan nemen, als sommigen zeggen; geen een van beide coolermasters is goed. :?

• salvador4
als jij die kopere coolermaster koopt dan zal je tb1200 echt wel aardig lopen. echter zeg je dat je geen casefans hebt. dat is probleem 1(scheelt echt heeeeel veel als je nl geen casekoeling hebt maakt het niet veel uit wat voor cpu koeler je hebt, uiteindelijk komt het er toch op neer dat hij de hitte niet kwijtkan (zo'n geforce word ook warm)dus de temp blijft langzaam oplopen tot de kasttemp bijna even warm is als de cpu zelf). als ik een ruwe schatting doe dan zal die tb toch wel tegen de 60 graden of meer aan gaan lopen met die kopere cooler met originele fan(zonder casefans). Je wilde ook overklokken zij je, als ik dan even uit ga van gemiddeld 200mhz extra, is dat dus 1400mhz waar je wel 1,85v voor nodig zal hebben. dat gaat je dus waarschijnlijk NIET lukken met temps van 60+.

het BIJNA altijd zo dat een overklokte cpu eerder onstabiel is bij hogere temps dan op originele snelheid.

Je zegt dat je een Goede koeler wil, en stabiel systeem en overklokken, koop dan aub geen coolermaster maar bv een;

silverado (stil)
Alpha PEP66T
Swiftech MC462-BA
Thermosonic Thermoengine V60-4225
Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP + fan guard 60mm
Zalman CNPS3100G (stil)

dit zijn allemaal top koelers die te hele thunderbird generatie met gemak aankunnen.
dit zijn zo een aantal koelers die oa bij spacepromotion.nl en oc-shop te kopen zijn.

nogmaals met alleen zo'n koeler ben je er nog niet, stop een 80mm fan onder in je kast, en 1 of 2 bovenin.

succes!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Jah, bedankt voor de info :) Ik ken nog wel iemand die nog een paar fannetjes heeft liggen, dus die kan ik altijd even vragen :)

Case cooling monteren lijkt mij geen probleem, de fans kan ik uiteraard zelf ook wel kopen, als de Athlon het strax maar goed doet :)

Verwijderd

idle: 49 graden
stressed: 56 graden

zonder casefans oid...

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 09:26 schreef Reaper® het volgende:
idle: 49 graden
stressed: 56 graden

zonder casefans oid...
Dat klinkt niet slecht :) Maar als ik wat geld over heb zet ik er voor de zekerheid toch nog een paar keesfans in...

Verwijderd

Al eens nagedacht over de Coolermaster EP5-6I51 i.p.v. de EP5-6I11 ???

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

*Coolermaster EP5-6I11 --> 21.19 CFM

deze is koel

hebbik ook gehad

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Die G-serie koperen Coolermasters zijn niet echt goed voor AMD's 1200 en meer. Die nieuwe Ep 'tjes zijn veel beter.
Op maandag 23 juli 2001 04:14 schreef herwini het volgende:
Al eens nagedacht over de Coolermaster EP5-6I51 i.p.v. de EP5-6I11 ???

Mwuah,
ik zou toch echt de EP6I11 nemen en niet de 6I51....
17cfm fan tegen 21cfm.
:Y) Of een Silverado :9

Verwijderd

Mhhhh of deze Coolermaster,
da's weer een nieuwe. Kijk naar de luchtverplaatsing van de fan (27 cfm).
De heatsink is hetzelfde als de 6I11 en de 6I51...
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/dp5-6i31c.html
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6i31c.jpg

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36
AHA! gelukkig een topic hierover. ik heb hier nu een tbird @1466 lopen maar hij word nog wel heet [snel 67graden stressed]. met dus deze EP6I11 er op zitten. nou dacht ik aan een grotere fan er op. is een delta-60HP aan te raden? en dan misschien op 7volt draaien [door het kabaal] ik moet dus gewoon wat meer CFM's hebben dan dat ik nu heb want dit is niet goed. ik wil gewoon onder de 60graden zitten. de heatsink van deze koeler schijnt erg goed te zijn en veel potentieel te hebben met een sterkere fan. maar ik wil niet doof worden van het kabaal [van wat ik dus van die delta-60HP heb gehoord maakt die een teringherrie]

weten jullie wat leuks? ik heb nu dus kennelijk 21cfm. ergens rond de 27-30 zou ik blij mee zijn :) maarja.. het enige dat ik kan vinden is een delta-HP van 36cfm en nog meer decibel en de MP met 19cfm en weinig decibel. beiden een beetje no-go dus

Verwijderd

Je moet gewoon de cooler nemen met de meeste luchtverplaatsing, dus die eerste. De 2de is dan misschien van koper, maar koper geeft moeilijker zijn warmte af en op deze cooler zit maar een slechte fan.

Verwijderd

Ik zou voor de 6I11 gaan.
Ik heb deze getest op meerdere tb en bleven allemaal rond de 40 graden.
Zeer goede cooler en maakt ook niet zoveel geluid.

• salvador4
Op maandag 23 juli 2001 10:39 schreef slacksoff het volgende:
AHA! gelukkig een topic hierover. blabla
je kan een delta kopen die past mooi ja, maar kost wel iets van 30/40 piek.

je ken ook een goedkope stille 80mm fan kopen (creatief zijn), die zijn er al vanaf 10/15 piek met een cfm van zo rond de 30/35.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik denk dat het dan de EP5-6I11 gaat worden :) O, en ik ga nog ff naar die DP5-6I31C kijken....

Verwijderd

Uhhuh ;)
Met 27cfm is die 6I31 uitgerust met een zelfde fan als de FOP32 qua luchtverplaatsing.....

Ik zou daar dus NOOIT een Delta HP opzetten. Omdat dat ding zo krijst, moet je te ver omlaag in spanning om die janktoon er uit te halen.
En een Delta MP heeft al helemaal weinig zin, die is maar 18 cfm...

Dan zou ik echt meteen een 6I31 kopen, of als je een andere fan zoekt omdat je al een heatsink hebt, zo'n 27 cfm Ystech fan nemen.
Die is nog goedkoper ook dan die Delta ;)

Verwijderd

Allemaal heel leuk en aardig die nieuwe Coolermaster DP5-6I31C met 27 cfm maar waar kan ik hem kopen?????? Zie hem hier nergens in de pricewatch staan? :?

Verwijderd

Helemaal niemand die weet waar ik dit ding kan krijgen??????????????

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Bij Funprice: 39 gulden.
Pagina: 1