Helaas is van mijn huidige systeem zeer waarschijnlijk het moederboard overleden.
Ik heb nog een nieuwe voeding aangeschaft om deze weer tot leven te brengen maar helaas mocht dit niet baten. rust in vrede oude vertrouwde Asrock Z77 Extreme4.
De nieuwe voeding is overigens weer retour gestuurd omdat deze niet compleet bleek te zijn. Diverse kabels ontbraken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer graag gaan gebruiken voor het spelen van games. En zo nu en dan verwerk ik ook video's voor airsoft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hooguit €450/500,- hoger is mijn budget echt niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
jazeker, zie onderstaande componenten die ik heb. ik heb dus 2 werkende voedingen op dit moment die gebruikt kunnen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe moederboard, cpu en ram lijkt mij voldoende. graag verneem ik of de oude cpu koeler ook nog gebruikt kan worden, of dat stock voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was ik vooral intel gericht, maar nu ik die prijzen zie denk ik dat amd ook prima is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, geen eisen behalve dat er wellicht in de toekomst een 2e dezelfde videokaart inkomt (van mijn broertje) dit moet dus wel kunnen samenwerken.
Ga je overklokken?
nee, ik ben altijd bang dat ik een bom van mijn computer maak en doe liever iets langer met mijn spullen.
Wat verwacht je van ons?
graag bang for buck, en dat het weer werkt. maar wel tegen een redelijke prijs zonder al te vele nieuwe aankopen.
Bij voorbaat dank,
Herman
Ik heb nog een nieuwe voeding aangeschaft om deze weer tot leven te brengen maar helaas mocht dit niet baten. rust in vrede oude vertrouwde Asrock Z77 Extreme4.
De nieuwe voeding is overigens weer retour gestuurd omdat deze niet compleet bleek te zijn. Diverse kabels ontbraken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer graag gaan gebruiken voor het spelen van games. En zo nu en dan verwerk ik ook video's voor airsoft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hooguit €450/500,- hoger is mijn budget echt niet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
jazeker, zie onderstaande componenten die ik heb. ik heb dus 2 werkende voedingen op dit moment die gebruikt kunnen worden.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 (21197-00) | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Carbide 500R Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Syncmaster S23A700D Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech X-530 | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus DRW-24B3ST | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master GX 750W | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 79,95 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe moederboard, cpu en ram lijkt mij voldoende. graag verneem ik of de oude cpu koeler ook nog gebruikt kan worden, of dat stock voldoende is.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | MSI B450-A PRO | € 91,- | € 91,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 127,45 | € 127,45 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 463,40 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was ik vooral intel gericht, maar nu ik die prijzen zie denk ik dat amd ook prima is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, geen eisen behalve dat er wellicht in de toekomst een 2e dezelfde videokaart inkomt (van mijn broertje) dit moet dus wel kunnen samenwerken.
Ga je overklokken?
nee, ik ben altijd bang dat ik een bom van mijn computer maak en doe liever iets langer met mijn spullen.
Wat verwacht je van ons?
graag bang for buck, en dat het weer werkt. maar wel tegen een redelijke prijs zonder al te vele nieuwe aankopen.
Bij voorbaat dank,
Herman
[Voor 5% gewijzigd door Hurmyie op 23-10-2018 18:41]